Tps op nieuw inleren.

Gestart door Giovanni, 10-09-2010 06:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Giovanni

Ik heb een 10-1994 850 t5 20v AT.

De auto moet worden ingeleerd wat kan ik allemaal inleren.
Is dit een kwestie van vijf sec gas geven zoals Vadis dit beschijft.
Voor de tps bijv.

simpel gezegd dan.

Ik heb geen stabiel stationair lopende auto  moet gas geven om de motor aan te houden,

Als deze over de 2000 rpm dan loopt de auto gewoon.

Wie geeft advies, ga zowiezo de vijf sec regel inwerk stellen.

Ik heb de reversed ic naar de oude situatie over het blok heen gebracht, heeft dit mischien iets te maken met mijn stationair probleem.
Of is dit echt alleen gedaan om bevriezing van de gasklephuis tegen te gaan.


Wie weet wat

Met vriendelijke groet G-roff.

:eusa_hand: 

thuur

AT: volgas in de D terwijl je stilstaat ja.

Maar het lijkt me raadzaam als je probleem voor probleem oplost. Hoeveel topics en vragen heb je nu wel niet tegelijk lopen ???

Voor ons ook moeilijk om advies te blijven geven want we hebben geen overzicht..


Gr ;)

Giovanni

#2
Om even te reageren.

In alle redelijkheid heeft dirk gelijk, als ik er verstand van zou hebben dan zou het allemaal makkelijker zijn.

Maar ik ben de auto gaan respecteren, en toen na dat ik deze door monteurs met ervaring klaar heb laten maken.

Ging die kapot twee jaar met plezier gereden, ze zeiden wij kunnen hem maken maar je moet begrijpen dat je zo een andere auto kunt kopen van het geld dat het je nu gaat kosten.


En het forum samen met investeringen en mijn achtergrond nou ga ik mij zelf niet beter voor doen als een ander.

Ik sta open voor hulp en geld alles kost geld, ook ik denk van het is wel behoorlijk ingewikeld geworden.

Van daar dat je vragen hebt en het forum is niet de enige die antoord kan geven op mijn vragen.



Maar dirk als ik jou helpen kan dan zou ik dat doen en niet omdat je ook van volvos houd maar om jou.

Dus tegen jou zeg ik probeer nou maar mijn vragen te beantwoorden en zorg er voor dat je anderen helpt zoals anderen jou geholpen hebben.


Ik heb twee volvo monteurs voor hulp,twee die volvo rijden en een die bij de rdw werkt en al lang mijn vriend en monteur is.
maar niet iedereen heeft tijd toch.
Thuur bedankt ik heb gewoon ook domme vragen maar ik kan beaamen dat een storing of een kapotte auto frustratie brengt.


Ik ben een over lever en als mijn auto loopt zal ik verslag doen en leren fotos op het forum te zetten,en mij voorstellen.





Maar eerst mijn plezier weer terug dat is toch te begrijpen.

Ik zal mijn wat terug trekken en passen als dat nodig is.

Maar het forum is de bom G-roff



thuur

Citaat van: Giovanni op 10-09-2010 19:35:20
Thuur bedankt ik heb gewoon ook domme vragen maar ik kan beaamen dat een storing of een kapotte auto frustratie brengt.


Ik ben een over lever en als mijn auto loopt zal ik verslag doen en leren fotos op het forum te zetten,en mij voorstellen.





Maar eerst mijn plezier weer terug dat is toch te begrijpen.

Ik zal mijn wat terug trekken en passen als dat nodig is.


Het is nathuurlijk geen enkel probleem als je een topic opent of een vraag stelt, laten we dat voorop stellen.

Zoals gezegd lopen er nu veel vragen van je tegelijk, dat is voor ons ook moeilijk. Je kunt 2 dingen doen, of je gaat eens goed zoeken (handleiding zoekfunctie staat in Off Topic) en stelt je vragen in bestaande topics, mits je geen antwoord op jouw probleem hebt. Lees ook de Sticky topics. Dit is sowieso aangeraden, nieuwe problemen zien we relatief weinig.

Of, als dat niets brengt: Heb je het idee dat het allemaal niet aansluit bij jouw problemen dan kun je beter 1 topic openen waarin je al je klachten zo goed mogelijk beschrijft.


Gr 8)

Giovanni


UserID6342

Citaat van: Giovanni op 10-09-2010 19:35:20
Maar dirk als ik jou helpen kan dan zou ik dat doen en niet omdat je ook van volvos houd maar om jou.

Dus tegen jou zeg ik probeer nou maar mijn vragen te beantwoorden en zorg er voor dat je anderen helpt zoals anderen jou geholpen hebben.
Dat willen ik en de anderen ook graag, maar zoals Thuur al terecht opmerkt raak je op deze manier het overzicht kwijt.  Ik in ieder geval wel, hoe graag ik je ook wil helpen.  Dat iemand iets niet weet is geen enkel probleem.  Wel een klein punt is dat wij je iets proberen uit te leggen, jij (als ik het goed begrijp) dit vervolgens aan je monteurs uit moet leggen en dan maar afwachten of en wat er gebeurt.  Ik snap ook heel goed dat niet iedereen tijd meer over heeft.  

Maar nogmaals, misschien is het makkelijker om een lijstje met storingen / klachten te maken en hiermee langs een sleutelend forumlid te rijden met kennis van zaken.  Er zijn er echt genoeg !

Dan kun je ook stapsgewijs punt voor punt aanpakken.  Wellicht kan het ook nog zo zijn, dat de ene storing met een andere in verband staat, die je dus op deze manier gewoon niet ziet.  Juist door het missen van overzicht.

En wellicht wel het belangrijkste van alles: Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel !!

mehn

Citaat van: Dirk342 op 10-09-2010 20:27:23
En wellicht wel het belangrijkste van alles: Domme vragen bestaan niet,

Nou...ik kan wel een paar voorbeelden citeren van dit forum hoor :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 11-09-2010 00:18:22
Citaat van: Dirk342 op 10-09-2010 20:27:23
En wellicht wel het belangrijkste van alles: Domme vragen bestaan niet,

Nou...ik kan wel een paar voorbeelden citeren van dit forum hoor :P


;D

Giovanni

Ben net weer terug.

Ik heb een aantal zaken die betrekking hebben of zouden kunnen hebben met het niet lekker lopen.

O.a :

stationair start motor, gemeten en schoon gemaakt hij trilt nu harder.

Ic pijpen, gewoon weer reversed gemonteerd.

Vijf seconde hoge toeren.



Nog geen goed lopende motor, ik ga professionele  hulp vragen.


wordt vervolgd. G-roff

UserID6342

Citaat van: Giovanni op 11-09-2010 01:38:50
stationair start motor, gemeten en schoon gemaakt hij trilt nu harder.
Wat bedoel je met stationair start motor ?  Ik neem aan de stationairregeling ?  Die heb je schoongemaakt, wat bedoel je met 'trilt harder' de stationairregelaar, of loopt de motor staionair hoger in toeren ?

Citaat van: Giovanni op 11-09-2010 01:38:50
Ic pijpen, gewoon weer reversed gemonteerd.
Waarom ?  In principe zou rottig lopen of hoger stationair hier haast niet door kunnen komen.

Citaat van: Giovanni op 11-09-2010 01:38:50
Vijf seconde hoge toeren.
Hoe bedoel je dit, als je je voet van het gas afhaalt, blijft de motor nog 5 sec. hoog in zijn toeren 'hangen' en zakt dan pas terug naar 800-900 rpm ?

Citaat van: Giovanni op 11-09-2010 01:38:50
Nog geen goed lopende motor, ik ga professionele  hulp vragen.
wordt vervolgd. G-roff
Lijkt me een strak plan, het is ook veel makkelijker een passend antwoord te geven als iemand (met verstand van zaken) de auto ziet.  Zonder de auto gezien te hebben en als ik je 'problemen' zo goed omschrijf, denk ik dat je in het in de 1e instantie in je vacüum moet zoeken.

Giovanni

#10
Beste Dirk ik zag dat je r weer op zat en dacht el even reageren.


Vraag een van dirk: Stationair stappen regelaar met remmen reinigen schoon gemaakt.

magneet reageert beter als te voren.

vraag twee van dirk:Ik heb de ic pijpen gewoon zoals ze horen terug gemonteerd, maar heeft zoals jij zegt niks met mijn probleem te maken.

Vraag drie van dirk:
Er wordt in vadis uitgelegt, dat je bij een vernieuwing of  als je de ecu opnieuw moet inleren,

Dan kan je vijf sec gaspedaal ingedrukt houden dat helpt de tps postie te registren op ecu.

Ofzo.



Maar ook monteurs die overdags dit als beroep hebben kunnen niet zonder aparatuur de volvo aan.

Is gewoon zo je kunt gewoon niet alles met natte vinger op lossen.

En ik ben inderdaad het overzicht verloren, ik heb twee 850 en geen die roffelt.


G-roff




UserID6342

Sorry, maar om het niet nog onoverzichtelijker te maken, geef nu eens antwoord op de door mij gestelde vragen ?

Ronald21

't is net als met dansen, er kan er maar een de leider zijn

tackle

tenzij je dat in je eentje doet natuurlijk...

Ries van de Zilverschuit

Even een flinke opgraving, maar ik installeer een nieuwe gaskleppositiesensor en ik begrijp dat je aan de ecu kenbaar moet maken dat er een nieuwe inzit.

De instructie voor een automaat is dan als volgt:

Citaat van: thuur op 10-09-2010 12:13:54
AT: volgas in de D terwijl je stilstaat ja.

Kan ik dan concluderen dat voor een handbak een keer volgas geven in zijn vrij na installatie volstaat? Of moet dat aanhoudend vijf seconden?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue