Bovenste achterlichten 850 estate vervangen.

Gestart door khana38, 16-07-2013 16:31:04

Vorige topic - Volgende topic

khana38

855 2.5 10v 390K

Mooie 2e handsjes jaar 96+ op de kop getikt en dacht ze vanmiddag "even" te monteren.  Om de 2 moertjes te bereiken lukte mij niet en heb het er maar bij gelaten om geen schade aan te richten.

Dat moet eenvoudiger kunnen. Het is tenslotte Volvo. Is er over dit onderwerp al meer geschreven op het forum of kan iemand mij advies geven.

Kees

T5turbo

Ik zie het probleem niet?  ???
Inderdaad moet je die twee moertjes verwijderen.
Kom je makkelijk bij met een klein rateltje.

Laat het moertje echter niet vallen.  ;)

Is echt kinderlijk eenvoudig en 5 min werk.
Succes.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

khana38

Geprobeerd, maar een M8 dopje raakt de moer niet ivm de lengte van het boutje, en een pijpdopje is te lang waardoor er te weinig ruimte is.

gr.,

Kees

UserID6342

SW8 dopschroevendraaier red het meestal wel, is wat langer als een standaard dopje.

khana38

Kijk, dat moet ik hebben. Net iets langer dan een standaard dopje. Heb je een afbeelding van een SW8, dan ga ik hem halen/bestellen.

Bedankt Dirk,

Kees

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

khana38

Dat type heb ik ook van het merk Snap-On, mar die zijn te lang. Morgen even shoppen voor een kortere pijpdop of de SW8 die Dirk aanraad.

groeten,

Kees

T5turbo

Ik volg je niet? Hoe kunnen die nu te lang zijn?Dat is toch juist de bedoeling ivm het lange boutje zeg maar. Mij is het wel gelukt met deze.  ;)

grijzev70tdi

Vaak als je ze 1 of 2 slagen los hebt kun je ze met de hand wel verder los draaien
Grolsch, het klinkt al lekkerder

T5turbo

Zeker als je de unit van buiten een beetje aandrukt.  8)

UserID6342

khana38

Bedankt Dirk.
Ik stelde mij voor dat jij een dop op een schroevendraaier bedoelde met een cardannetje erop. Ik heb nog een slecht merk reserve pijpdopje dat ik morgen even met de tol wat korter maak zodat hij op een klein rateltje ertussen past. Als ik weer op de sloop kom (vacantie Frankrijk) even zoeken naar een oude Peugeot, die achterlichten  zitten vast met een  M8 moer ingegoten in hard kunststof ter grootte van een euromunt en dat worden dan de vervangers. Kun je zo tussen duim en wijsvinger lossen.

groeten,

Kees

The Demon

Zoals al eerder gezegd dat kan bij onze moertjes ook.

Even een slag of twee geven met een kleine steeksleutel en je draait ze zo los met je vingers.

Groet,
The Demon.