Diagnose gevraagd

Gestart door Dennis1974, 01-07-2013 11:17:28

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Zekering van het ABS eruit trekken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Dennis1974

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

KIM

Hou er alleen even rekening mee dat de remkrachtverdeling ook niet meer werkt. Bij hard remmen loop je dus enig risico op blokkerende achterwielen. Verder gaat rijden zonder ABS zonder enig probleem.

Een koppelomvormer met speling? Nog nooit van gehoord. Enige dat kan gebeuern is dat het lager van de stator slecht is geworden. Voor de rest zijn er geen slijtage delen in de koppelomvormer zelf.

Dennis1974

Citaat van: KIM op 02-07-2013 22:48:18
Hou er alleen even rekening mee dat de remkrachtverdeling ook niet meer werkt. Bij hard remmen loop je dus enig risico op blokkerende achterwielen. Verder gaat rijden zonder ABS zonder enig probleem.

Hard remmen is ook niet nodig...het is gebeurde steeds als ik bijna stilstond....de laatste meters zeg maar...pas dan trad de resonantie op.
Ben dus niet van plan om plankgas te rijden en dan vol de ankers in te gaan :) ... Ik houd het beschaafd.....haha

Die ABS sensoren zitten zo gok ik bij de voorwielen  ;D ... zitten die dingen nog ergens in? Of zie ik ze zo zitten als ik het wiel eraf haal?

ps..... Ik voel me echt een nitwit nu, maar vind het stiekem ook wel leuk om dit straks allemaal uit te vogelen en hopelijk dan ook op te lossen :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Probleem is vandaag weer terug gekomen...dit nadat ik er ondertussen toch weer de nodige km's mee gemaakt heb. Net als toen kan ik maar 1 ding reproduceren. Ik ga ff een paar keer goed op het gas zodat de auto lekker vooruit wil, en raak de rem NIET aan. Als ik vervolgens een paar min. later de auto laat uitrollen en rustig afrem voor bv. een rotonde voel en hoor ik die resonantie.

Ik rem zo zacht dat het mij sterk lijkt dat de abs inkomt. De automaat doet het eigenlijk prima. Geen storing, rode olie, op peil en schakelt prima op en neer. Hij schakelt de ene keer bokkiger dan de andere keer maar ik vraag mij af of het nu daar aan licht.

Het is trouwens altijd vlak voor stilstand!

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Dennis1974

Ook nog een update omtrent het tril probleem. Uiteindelijk kon ik het reproduceren, dus ben ik op woensdag weer eens naar de clubmeeting geweest van de 700 vereniging waar een vriend van mij lid van is. Daar zit ook een forumlid van hier bij (Jan Geert = jgvdv ), en hij heeft een stuk gereden met de T5. Hij contstateerde dat mijn probleem niks met de automaatbak van doen had....sterker nog..die vond hij echt heel soepel schakelen. Grappig dat ik hem dus hard vind schakelen...maar misschien moet ik ook niet denken dat ie schakelt als een DSG  ;D

2 mannen vinden dus dat mijn auto prima schakelt, dus ik ga dat nu maar eens naast mij neer leggen....ik ben gewoon te perfectionistisch denk ik  ;)

iig bleek het getril aan verglaasde remblokken te liggen. Jan Geert kon het keer op keer reproduceren en hij wist zeker dat het daar aan lag.

Gezien de remschijven voor en de blokken toch al op de nominatie stonden heb ik gelijk nieuwe besteld. Brembo's....dus zodra die binnen zijn ga ik de boel gelijk vervangen en hopelijk was dat dus idd het probleem.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;