Automaat vervangen

Gestart door Rob850turbo, 07-11-2013 21:41:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob850turbo

Deze vraag zal misschien al wel vaker gesteld zijn.

als ik de automaat van mijn V70R 1998 wil vervangen , moet ik dan een bepaald nummer of type automaat hebben of past elke andere V S of C 70 automaat er in?

moet ik de autmaat ecu van de donor auto gebruiken of de originele gebruiken.

maw kan een automaat uit een C70 , bj 1999 2,5 lpt(etm) ook gemonteerd worden in een 1998 V70 ( normaal gasklep huis)

KIM

Ik weet in ieder geval dat de koppelomvormers van de bakken verschillend zijn.
Marco (DCCCL) heeft een topic aangemaakt waarin de verschillende typen aan de verschillende uitvoeringen 850 / X70 zijn gekoppeld. Je kunt de info van je bak op het typeplaatje uitlezen.

Of en wat er aan de bak anders is weet ik zo niet.

V70geRwin

er zijn ook verschillende eindoverbrengingen, de 10v maken meer toeren dan de t-5 versie.
welke de 20v en  lpt heeft weet ik niet.

meestal handig om de bak ecu ook mee te nemen om problemen te voorkomen.

)()()sT

10/20V hebben inderdaad een andere... De 2.5T heeft dezelfde eindoverbrenging als een T5.

Rob850turbo

nummers

oude bak 50-42LE   1208 955

evt nieuwe bak 50-42LE 1208 919

kan ik de evt nieuwe bak 1 op 1 vervangen voor de oude bak?

Moet de automaat  Ecu ook vervangen worden ?

reden dat ik dit vraag , heb een V70R gekocht met 290.000 km waarvan de motor stuk is , maar heb ook nog de andere bak liggen waar 190.000km opstaat , afkomstig van een C70 2,5 lpt motor

dus ik prefereer om de jongere bak er in te zetten als dit kan?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Racingbrick

ik heb een jaar gereden met een V70 T5 met een 850 T5 bak er in, met andere code...
de 1208 is vrij generiek, echter er zijn iets van 23 revisies in die bakken, en heel erg uitkijken met de coderingen. dat zijn de 3 cijfers die er onder staan.

1208-
xxx

Ik heb mn lesje geleerd, zo kunnen 2 98 modellen verschillende bakken hebben, en die zijn dan onrijdbaar  omdat de drukken in de bak niet goed zijn of signalen niet ontvangen uit de zwarte multistekker. of de sensor zit op een andere plek, terwijl de aansluitingen gelijk zijn, nou zie hem maar aan de gang te brengen.
Je komt er dus pas achter dat je de lul bent als alles weer in elkaar zit...
De penbezetting kan anders zijn...
Dit is helemaal een drama met overgangsmodellen, zeg m 98 naar m 99, daar kan al gedeeltelijk canbus in zitten.
Erg lastig dus, ik heb nu nog 2 bakken klaarstaan voor mn V70 T5 voor het geval dat.

Dus, de moraal van het verhaal, alleen de zelfde bakcode monteren, anders speel je Russische roulette.

Rob850turbo

Duidelijke Taal.


kan het probleem dan opgelost worden met het vervangen van de automaat kabelboom?

ik heb namelijk alles van de C70 nog liggen , Ecu kabelboom en automaat
maar de C70 was dus wel een 1999 , met Etm en multi bobines , dat maakt het weer gecompliceerder waarschijnlijk.

Rob850turbo

Racingbrick je hebt helmaal gelijk , jouw mening wordt helemaal bevestigd door de automaten specialist

Gr rob

)()()sT

Nou, ik heb in m'n V70R een motor en automaat uit een '96 854R gehad en nooit enig probleem gehad.
Zoals bekend is m'n auto nu handgeschakeld, maar mijn AT draait inmiddels alweer 1,5 jaar in een andere V70R.

UserID6342

In de 855R van Arjen ligt ook een V70R bak in, maar wel incl. V70R bakcomputer.  Monteer je een andere bak, dan ook meteen de computer meepakken.

Rob850turbo

Dank je Dirk . Had net mijn besluit genomen , maar nu weer twijfels.

H_Rovers

Een soortgelijke vraag: in hoeverre is een 5-traps automaat in een v70 2.4 (classic uit 2000) anders dan een 5-traps automaat uit een 2.3 t-5 of R van datzelfde jaar? Dus eigenlijk non-turbo vs turbo icm de 5-traps automaat.

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 19-11-2013 17:06:52
In de 855R van Arjen ligt ook een V70R bak in, maar wel incl. V70R bakcomputer.  Monteer je een andere bak, dan ook meteen de computer meepakken.

Met de originele compu. deed ie het ook hoor ;)