Carterplug verwarring

Gestart door ZC3rr0r, 30-07-2013 10:58:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: NinaPaul op 30-07-2013 16:03:33
Doosje halen bij de automaterialen zaak, kost je ~ 4 euro voor 50.

Mag ik jouw "adresje" dan, want onze maat in aluminium gaat er langzaam uit en dat merk je aan de prijs. Bijna verdubbeld op een paar maanden tijd. Ze moesten speciaal besteld worden, lagen niet meer bij de standaard voorraad. Terwijl ik toch echt regelmatig 100 ringetjes ophaal daar :eusa_think:


Gr :D

UserID6342

Hier idem.... de maat is 18 mm en geen 19 mm.  De laatste is overal te koop maar de eerste in aluminium is vrij lastig en kom je eigenlijk altijd uit bij de dealer.

Ohja, het mag ook gerust een Belgisch adres / website zijn hoor, lig ik niet echt wakker van ;D

NinaPaul

Ja ze zijn de juiste maat.

Kan geen enkele on-line winkel vinden die het verkoopt.
Misschien zelf meer succes.
Gewone automaterialen zaak is de autostop in Leuven.


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 30-07-2013 22:09:59
Kan geen enkele on-line winkel vinden die het verkoopt.
Misschien zelf meer succes.


50 stuks voor 4 euro, is 0.08 per stuk.  :eusa_clap:
Als jij ze hun levert tegen 0.5 euro (incl export naar NL  ;D ), hebben jullie allemaal winst gemaakt...  ;D

elianmars

#19
Citaat van: ZC3rr0r op 30-07-2013 17:14:21
Citaat van: Dirk342 op 30-07-2013 14:57:06
Is ook allemaal een beetje kraam (sorry, niet naar jou persoonlijk gericht Jorn).  Carterpluggen vervang je alleen maar als ze of beschadigt zijn, of de sleutel niet meer goed past of er een beunhaas mee aan de gang is geweest met tangen e.d.  Verder helemaal nooit.  Met als uitzondering als het tapse carterpluggen zijn, want die moet je om de zoveel tijd wel vervangen.

Die van Volvo dus absoluut niet en alleen een nieuwe pakring (alu) is meer als zat.  Zo doen ze het bij de dealer ook en ik ook al ruim 35 jaar. (Net zoals iedere ander monteur die wat ouder is).  De Volvo maat voor de pakring is 18 mm en die is (meestal) vrij lastig imitatie te verkrijgen, bovendien kost dat alu ringetje ik meen iets van 97 ct.

De pakring is namelijk wat het lekken tegenhoud.


Ik geloof je direct Dirk, maar ik heb het nu eenmaal zo geleerd uit het Fiat handboek destijds. Daarnaast is het  gezien de geringe kosten prima te verantwoorden dat ding mee te vervangen normaliter.

Gelukkig hoeft dat bij Volvo dus niet en heb ik enkel een carterplugring nodig.
Des te beter :)

Fiat gebruikt tapse pluggen.  En, zoals Dirk al zei, die moet je om de zoveel tijd wel vervangen.
Is bij Volvo dus niet nodig :)

elianmars


snix


elianmars





Door de verzendkosten vanuit Duitsland niet zo goedkoop als die van Nina Paul. Kosten nu 18,5 cent per stuk. Ik kan voorlopig vooruit ;D

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 06-09-2013 17:30:33
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-DILDH3FX.jpg



Door de verzendkosten vanuit Duitsland niet zo goedkoop als die van Nina Paul. Kosten nu 18,5 cent per stuk. Ik kan voorlopig vooruit ;D

;D ;D

razorx

De carterplug, ter overtollige bevestiging, hoef je bij een 850 of 70 inderdaad niet vervangen. Of de kop moet mishandeld zijn.

Wat de ringetjes aangaat: Bij de Volvo dealer krijg ik die met het oliefilter standaard mee. Koop ik een Mann filter, dat echt niet slechter is, bij de Brezan, hebben ze ook ringetjes. Ze moeten dan wel even zoeken.