aandrijfas C70 bestellen en vervangen

Gestart door Ardi, 01-08-2013 20:25:55

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Ardi

Nog even een update. Alles vervangen en en het zit netjes in elkaar. De olie in de bak heb ik ook vervangen, omdat ik bang was dat te veel was uitgelekt door de kapotte keerring.

Helaas is het probleem is nog niet verholpen :eusa_wall:. Klaar met monteren zette ik de auto in achteruit en de gebeurde niets. Ik heb wel gewoon 'druk'op de koppeling, dus dat duid niet op een kapot druklager denk ik.

Heeft iemand nog een idee wat ik moet gaan wisselen? de bak of de koppeling?

Alvast bedankt!
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

thuur

De aandrijfas zit ver genoeg in de bak?

Gr :eusa_think:

Ardi

De aandrijfas zit goed in de bak volgens mij. het is de rechter as, en het tussenlager zit netjes in het blok waarmee deze vast zit. Het is inderdaad wel bijzonder dat ik de auto "rijdend" heb weggezet en dat de auto het nu niet meer doet. Als er 1 as niet goed in zit, draaien ze beiden niet natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het de versnellingsbak is, want de koppeling doet nog wel iets...
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

V70geRwin

Ardi

De oude as had wat inloopschade op de homokineet aan de bakzijde, en in het wiellager zat een zwak punt. Ik had al door dat dit niet voldoende schade was om de het gebonk te verklare. Tegen beter weten in alles in elkaar gezet in de hoop dat het toch de oorzaak is geweest.

Heeft er iemand suggesties of ik het in de bak of de koppeling moet gaan zoeken?
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

ruspek

alleen de achteruit doet het niet? Of geen enkele versnelling?

Als het alleen de achteruit is lijkt het me puur aan de bak te liggen en niet aan de koppeling.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Ardi

Het zijn alle versnellingen. Dus dan zou je zeggen dat het de koppeling is. Alleen de koppeling voelt nog goed aan. de koppeling heeft nog nooit geslipt, en mijn ervaring met afgebroken diafragma veren of een defect druklager is dat de koppeling dan onderin hangt.

Misschien heb ik het helemaal mis en is dit anders met een hydraulische koppeling, maar volgens mijn redenatie zou het niet de koppeling kunnen zijn. Aan de andere kant is ook de bak niet logisch, want dan zou ik in iedergeval veel gerammel moeten horen, en dat hoor ik ook niet.

Dit weekend de bak maar verwijderen. Een hele klus zonder brug heb ik al gezien...

Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

Sbv

Misschien eens iemand anders laten kijken en luisteren voordat je de bak eraf gaat halen

Hengeveld

Zit de as wel goed in de homokineet? Probeer het stuur eens helemaal naar links te draaien, dan proberen te rijden, of helemaal naar rechts en dan rijden.
Of als je met twee personen bent, laat een kijken naar de aandrijfassen. Als er een as draait, maar de wielen niet, dan is de as die draait uit zijn homokineet geschoten.