Voorstellen

Gestart door Gijs75, 29-12-2014 11:25:15

Vorige topic - Volgende topic

Gijs75

Hallo,
Hierbij wil ik me even voorstellen. Gijs uit '75 en Ehv..
Sinds kerstmis eigenaar van een 850 sedan. Ik heb me vooral georiĆ«nteerd op 'de onderkant van de markt.' Ik rijdt relatief weinig auto (ben motorrijder) en voor mij is een auto toch ook een gebruiksartikel (wel een gebruiksartikel wat vvrrooeeehhhmmm, doet, dat wel...  :D)
Zodoende ben ik in eerste instantie naar een v40 gaan kijken.
Die v40 viel tegen, maar naast die v40 stond de 850, even duur ook in de wegenbelasting en gewoon veel meer auto.
Hij rijdt heerlijk, interieur is netjes, carrosserie is netjes, maar 2 ton gelopen, eerste eigenaar, dus ben er wel blij mee. Ongelooflijk dat je voor zo weinig geld zo'n auto kan rijden.
Wat ik wil doen:
- Eerst nog een keer goed poetsen en in de was zetten.
- Preventief antiroest. (heb nog holle ruimte antiroest-tjap staan, van mijn vorige auto MB w123)
- In de loop van dit half jaar gewoon even kijken hoe hij bevalt, waarschijnlijk komen nog wel kleine dingetjes. (bv middenconsole verlichting  werkt niet/ half) die wil ik wel oplossen.
- Radio aansluiten.
Bij het laatste kom ik al een probleem tegen. Ik heb de goede 'oude' radio (2014) uit de auto van mijn vriendin. Hij krijgt wel spanning en speelt ook cd's af. Heb aangesloten op de originele volvo-kabels met een verloopsetje naar de radio. Maar er komt geen geluid uit. Geen van de speakers doet iets. ik vind het vreemd. Is er iemand hier die dit probleem herkent?
Mvgr Gijs

FGG

Welkom op 't Forum, Gijs.

Heb je ook wat fotootjes van je 850. En misschien wat meer info? 10V of 20V? Of is 't een turbo?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Gijs75

Citaat van: FGG op 29-12-2014 14:23:03
Welkom op 't Forum, Gijs.

Heb je ook wat fotootjes van je 850. En misschien wat meer info? 10V of 20V? Of is 't een turbo?

FGG
Hoi, Bedankt voor t welkom.
Fotootjes komen na het wassen. Even wachten tot de sneeuw en bijbehorende smurrie weer weg is.
Het is een 20v.
Mvg Gijs