Zendertjes voor portiervergrendeling werken niet.

Gestart door Vincent Derksen, 02-08-2013 14:03:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vincent Derksen

Vrienden,

Ik heb bij mijn V70 classic twee sleutels met twee zendertjes erbij. Nu werkten beide zendertjes alleen als ik de zender bij de voorruit hield. Alsof de batterij bijna leeg was. Nu heb ik beide batterijen vervangen en het heeft zoweer niks opgeleverd. Er is niks veranderd behalve dan dat ze het allebei nu, na verloop van tijd helemaal niet meer doen. Het geldt eigenlijk voor de beide hele units. Ook de achterklep vergrendeling werkt niet (goed). Het feit dat ze het alletwee niet doen en de batterij niet al te lang geleden is vervangen doet mij vermoeden dat het daar niet aan ligt. Ik heb afstandsbediening op mijn motor. Daarvan is batterij al zes jaar oud en doet het nog steeds..

Nu mijn vragen:
- Herkent iemand dit en weet die persoon dan ook was het euvel was?
- Waar zit de ontvang unit in de auto? Misschien is daar iets stuk of los oid?
- Zijn er tips en tricks om een goede diagnose te stellen. Deze heb ik hoe dan ook nodig om het probleem op te lossen.

Alvast dank voor alle moeite.

groet,

Vincent

H_Rovers

Ik heb bij mijn afstandbedieningen de batterijen nog niet vervangen, maar het gekke is dat bij de ene het vergrendelen moeizaam gaat, en bij de andere juist het ontgrendelen. Dit doet me vermoeden dat er bij mij ook wat anders aan de hand is, maar ik zal toch eerst maar de batterijen vervangen.

Marty__Mouse

Er zijn al meerdere topics over geschreven... Daar moet je sowieso even op zoeken, daar staan handige tips bij.
Maar het kan zijn dat je zenders niet helemaal lekker meer zijn (ik heb de mijne schoongemaakt en bij wat harder drukken doet ie het redelijk, maar ook inderdaad alleen vlak bij de voorruit), maar het kan ook de ontvanger zijn die niet helemaal lekker meer is.

Die zit achter je klokkenhuis, schoonmaken heeft voorzover ik begrepen heb geen zin en het is dus een kwestie van vervangen voor een nieuwe/gebruikte...

Ik meen dat je bij een 850 nog wel eens het e.e.a. kon stellen mbv een potmetertje, maar dat is bij de x70 helaas niet meer het geval..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

cornelis-b

Bij vervangen van de unit op het tellerblok, een nieuwe of gebruikte moet het systeem bij de dealer worden voor zien van software. Zonder programmeren werkt het niet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Volvoboy

Bij mij hielp het om wat harder op het knopje te drukken :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km