Startblokkering met pen. duits systeem

Gestart door Sbv, 12-06-2013 15:11:43

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Goedemiddag,

Mijn 850 i van oorsprong een Duitse auto, met dus wat duitse trekjes. Schreeuwen werkt dan doet de auto het beter  ;D
1 van de zaken was dat het lampdefect lampje aangaat en dat je dan eerst de rem moet in trappen. Dat is nu middels een ander verlichtings relay opgelost.
Een ander punt is dat er een startblokkering in zit die met een pennetje in een gaatje schuiven werkt. Het is een Volvo systeem.  ding zit naast de TRACS bij mij. Kan ik dat ook weg halen. Het is best irritant dat je steeds voor het starten eerst pen in gat moet steken en dan pas kan starten. Het zal vast wel een relays zijn gok ik zo, maar welke ? of wat hangt er nog meer aan vast

thuur

Gewoon wegknippen en bekabeling herstellen naar origineel. Die VDO kastjes zitten typisch op 2 draden aangesloten (startmotor stuurdraad en injectiedraad). Soms zitten ook nog tussen de spanning van de ECU, maar dat zie je vanzelf.

Gr 8)

Sbv

Het is wel een origineel Volvo systeem. Ik heb enkel een plaatje kunnen vinden in het accessoire folder. Daar lekker het erop dat er iets van 6 of 8 draden aangesloten zaten

elianmars

Pennetje gewoon altijd in dat gaatje laten zitten, San. Dat gedoe met de sleutels uit contact, pennetje er in pielen, sleutels weer in het contact....... Zelfs ik vond het irritant die ene keer dat ik in je wagen mocht rijden  :eusa_snooty:  ;D

mehn

Inderdaad gewoon de kabels volgen en de boel ertussenuit halen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-06-2013 23:05:11
Pennetje gewoon altijd in dat gaatje laten zitten, San. Dat gedoe met de sleutels uit contact, pennetje er in pielen, sleutels weer in het contact....... Zelfs ik vond het irritant die ene keer dat ik in je wagen mocht rijden  :eusa_snooty:  ;D
Daarom wil ik het er ook uit hebben. Misschien morgenavond eens kijken of ik wat kabels kan vinden die erbij horen

Sbv

Het gaat overigens om de immobiliser met onderdeel nummer 3485 273-1

thuur

Citaat van: Sbv op 12-06-2013 23:00:13
Het is wel een origineel Volvo systeem.

Er staat wel Volvo op, maar het werd altijd door dealers achteraf ingebouwd. De kwaliteit cq. levensduur staat of valt dus met de methode van inbouwen. Niet alleen is het omslachtig, vroeg of laat krijg je er toch problemen mee.

Gr ;)

Sbv

Er is toevallig een inbouwhandleiding/electrisch schema van ? heeft iemand dat liggen ?