defecte startmotor (alweer???)

Gestart door )()()sT, 11-07-2004 14:35:58

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

In onze 850 is, ik meen in januari 2003, een nieuwe (revisie)startmotor gemonteerd. Nu hoorde ik gister af en toe een tikje bij het starten, dus ik heb een aantal keer gestart, afgezet en weer eens geprobeerd...

Bleef me ineens de starmotor draaien, zelfs met contact op stand 0!!! :-\ ??? :-\.
Het enige wat hielp wat de accupool eraf te halen, maar toen ik m weer aansloot begon ie weer  :'(

Op een gegeven moment een rottig geluidje (leek wel een krak  :o) en toen hield ie er mee op. Contact weer aan, deed ff niks afgezien van "klik"  maar erna startte ie gewoon weer, en de keren erna ook  :)

Ik weet niet precies hoe een startmotor werkt, maar kan het zijn dat er bv. een tandje van het tandwiel afgebroken is (welke de starterkrans/vliegwiel aanzwengelt), zodat de startmotor niet "terugtrok" maar bleef hangen??? Zo ja, dan lijkt het me verstandig om deze te laten vervangen, want mocht ie weer verkeerd aanslaan loop ik natuurlijk het risico dat je die krans naar de .@$@%^ helpt. Wel errug vreemd, na 1,5 jaar...

Bedankt voor suggesties in ieder geval

mark20v

De oorzaak moet je idd in de startmotor zoeken en doe dat snel. Je zal niet de eerste zijn waarvan de auto afbrandt. De startmotor blijft draaien met als gevolg dat deze als het ware ontploft waardoor je een goede kortsluiting krijgt. De dikke plusdraad is niet gezekerd en daardoor krijg je een fikse brand.

mark
Volvo separates men from the boys  

)()()sT

ja, morgen gelijk naar de garage. Het rare is wel dat ik ook vandaag een aantal keer gestart heb en dat er niks aan de hand meer lijkt te zijn.

Heb nog eens een aantal keer aandachtig onder de kap geluisterd, maar alles klinkt normaal. Ook met starten dus....

Heel raar allemaal... ???

Manga

Mischien is je contactslot kapot en blijft deze de startmotor aansturen, waardoor hij kapot gaat. (lijkt me niet logisch dat je 2 startmotoren kapot waren.. ) maar logischer dat je ze allebie gesloopt hebt door een hangende start... in je contactslot.
850R 2.0 DOP

s©ub@

klinkt alsof de spanveer van het startrelais lam is of dat de plastic(!!!) aansturing van de startmotor niet helemaal optimaal is waardoor de startmotor bij inschakelen al gelijk begint te draaien (en niet ophoud)...

succes bij de dealer morgen!
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

)()()sT

;D ;D ;D

Morgen heeft inderdaad lang op zich laten wachten. Na toch nog een tijdje doorgereden te hebben zonder de klacht begon ie toch weer op onregelmatige momenten door te slippen na het starten (doordraaien dus).

Uiteindelijk is er vorige maand dan toch maar weer een nieuwe ingegaan  :'(. Jammer dat er maar een jaar garantie opzat, maar ja. Hij start in ieder geval weer perfect!

In ieder geval bedankt voor de reacties (dit was ik inderdaad vergeten te zeggen  ;))

Ben nogal heel erg druk met het afstuderen over twee weken; erna heb ik weer lucht  :)

Groeten Joost

volvopieter

Heb juist een ruilstartmotor laten vervangen bij de Volvo-dealer Baarn.

Rib uit mn lijf: Startmotor verwijderen/aanbrengen       68,64
                            Startmotor (ruil)                               202,00
                             Kleinmateriaal                                     3,43

Totaal                                    274,07
                                         BTW                                      52,07
                                      Totaal                                    326,14

Dus verder maar weer met roffelen.

volvopieter

Ach leven en laten leven zeggen we wel eens, maar het komt altijd op de ongelukkigste momenten.