B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Compressie test is al eens gebeurt en twee cilinders zijn minder maar dat was voor de tuning ook al en toen had ik nergens last van  ;) dus ik hoop op een injector of bobine.

Sbv

welke foutcodes heb je ? Hopelijk geen schade tgv verkeerde tuning die je erin gehad hebt

Bouke

Nog niks uitgelezen :eusa_whistle:

Sbv

Citaat van: Bouke op 28-07-2014 21:20:50
Nog niks uitgelezen :eusa_whistle:
Daar begin je toch mee en dan verder kijken....

Bouke

Ik ben vanaf de klus gewoon langs gereden en thuis er niet aan toe gekomen :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Als je toch al weet dat twee cilinders niet meer fris zijn, dan toch maar op zoek naar een ander blokje? Je hebt ondertussen zat ervaring met wisselen. ;D

Balen Bouke, hoop dat je het snel oplost.

Ewøut

PS, ik vond Dop1 in april anders donders rap.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Ja een ander blokkie zat ik ook aan te denken maar deze vind je niet overal :-\ het is zelfs misschien goedkoper aan het einde van dit verhaal :eusa_think:

kulk

Citaat van: Bouke op 28-07-2014 20:44:07
Compressie test is al eens gebeurt en twee cilinders zijn minder maar dat was voor de tuning ook al en toen had ik nergens last van  ;) dus ik hoop op een injector of bobine.

Ik ben niet heel technisch voor de rest, maar waarom ga je tunen als je al twee 'mindere cilinders' hebt?? Is dat niet vragen om ellende?

Hopelijk valt het mee allemaal!

Taranis

Citaat van: Taranis op 18-07-2014 15:58:42
Ga je voor de zekerheid nog een nieuwe compressietest uitvoeren of geloof je 't wel?

:angel:

:-*

Wel goed balen. Ik hoop voor je dat het meevalt maar als ie een tijdje te arm gereden heeft met verkeerde tuning, ga ik eerder van het ergste uit.... ik hoop dat ik er naast zit.

Sbv

Laserblue kopen  ;D

Lees eerst de foutcodes eens uit. Pen bobines had je al overgezet van DOP 2. Misschien dan nu compressie test laten doen mogelijk weet je dan meer of  met endoscoop naar kleppen kijken(als dat gaat)

grijzev70tdi

Waarom een ander blok als het alleen de kleppen zijn?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

leons850

Bouke,

Ik ben vanavond nog even op de Veluwe dus kan m'n compressiemeter gewoon weer mee nemen, kunnen we dat als je wilt deze week uitsluiten.
Lezen we hem ook meteen even uit.
Misschien dan toch maar een bouwprojectje starten?  :eusa_whistle:
Als je tijd hebt, app maar even.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

Ander blokje is ook wat en weet je ook nog niet wat je hebt.

Zou een compressie test doen en dan een flush om de onderste zuigerveer/verkleving etc te reinigen,.http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/Motor-Flush.html
En dan een http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-Producten/Auto/Brandstof/Gas-Treatment.html om de bovenste zuigerveren/verkleving etc te reinigen en dan weer
eens een compressietest doen om te zien of het wat heeft uitgehaald.
En met de Gas Treatment neem je ook gelijk je injectoren mee.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

JeffreyC

Aan compressie meten heb je eigenlijk nog niks, je weet dan alleen welke cilinders goed zijn en welke minder. Ik zou een cilinder lek test ( laten ) doen, dan weet je ( als er ergens een lekkage zit ) ook waar het lek zit.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Bouke

Citaat van: peteRRR op 29-07-2014 10:37:05
Ander blokje is ook wat en weet je ook nog niet wat je hebt.

Zou een compressie test doen en dan een flush om de onderste zuigerveer/verkleving etc te reinigen,.http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/Motor-Flush.html
En dan een http://www.forte-nwe.com/NL/Forte-Producten/Auto/Brandstof/Gas-Treatment.html om de bovenste zuigerveren/verkleving etc te reinigen en dan weer
eens een compressietest doen om te zien of het wat heeft uitgehaald.
En met de Gas Treatment neem je ook gelijk je injectoren mee.

Groet.
Dat heb ik al gedaan ;)