B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Gisteren is Doppie het schadebedrijf gegaan om een nieuwe voorruit eindelijk. Lang verhaal maar hij zit er netjes is met een mooie nieuwe rubberen strip boven het raam. Die oude zat niet lekker en met rijden jankte het. Dus die kei was van harte welkom zeg maar ;D . Helaas geen pilkington ruit , wat ik wel had gevraagd,maar goed het is erg netjes gedaan en dat is ook wat waard.

StefanCJ

Andere ruiten zijn volgens mij nauwelijks slechter van kwaliteit. Een nieuwe namaakruit kijkt sowieso prettiger dan een originele van 15 jaar oud.

UserID25761

Citaat van: Bouke op 17-06-2015 17:41:17
. Helaas geen pilkington ruit , wat ik wel had gevraagd

Ach van een pilkington word je ook niet blij hoor  :eusa_wall:
Bij die ramen laat de bovenste strip los, volgens mij standaard kwaaltje.
De mijne is nu al twee keer weer vast gekit, en echt mooier word het er niet van  :eusa_snooty:

Sbv

ligt dat aan de ruit of aan degene die deze gemonteerd heeft ?

UserID25761

Citaat van: Sbv op 17-06-2015 20:29:35
ligt dat aan de ruit of aan degene die deze gemonteerd heeft ?

aan de manier waarop de fabrikant de lijst heeft vastgeplakt

Bouke

nu zit e iets van Nordiglass in of zoiets, maar idd Steef een nieuwe is altijd weer fijn ;D

BBS

NordGlass heb ik ook gehad en ben blij dat 'ie weer weg is. Er zit nu een pilkington in, en de strip boven de ruit is ook bij mij inderdaad opnieuw gekit. De standaard plaklaag is niet voldoende in de strip....
Volvoloos....

Bouke

BBS

Als het weer kouder werd buiten begon de dashbord bij de aansluiting van het raam te knisperen. Nu de Pilkington erin zit is het knisperen geheel over.
Blijkbaar zijn die imi-ruiten een fractie dunner....

Edit: Niet gezegd dathet dash bij jou ook begint te knisperen als het kouder word. Bij mij deed de ruit het wel...
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: Bouke op 17-06-2015 20:40:32
Wat was er mee met die ruit ???

Wordt na een half jaar wazig?  :eusa_think:  :P

Bouke

kan ook de kit zijn die niet lekker zit mss ;)

Bouke

BBS

Citaat van: Bouke op 17-06-2015 20:46:16
kan ook de kit zijn die niet lekker zit mss ;)
Kan, maar nu met de nieuwe Pilkington is het wel over.... De kit die ze gebruiken is nog steeds het zelfde...
Volvoloos....

Bouke

De ene kitter is de andere niet he :o

StefanCJ

Ik heb in de D5 ook een ruit van Nordglass ofzo. Bevalt goed. Het ligt vaak aan degene die de ruit erin zet. Ik heb eens in een 850 een originele Pilkington ruit laten zetten en die zat ook niet lekker met gekraak tot gevolg.