B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Heb je niet een draad klem tussen de afdekkap van de bobines?

Sbv

Citaat van: Emiel op 31-10-2015 11:10:04
Dat heeft hij al eens gehad

Bouke

Citaat van: Emiel op 31-10-2015 11:10:04
Heb ik ook aan gedacht idd. Het is iig na de koprenovatie dus het moet iets zijn wat toen los is geweest ofzoiets.

maruska

houten kop naast je bed ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Bouke

Er schiet me net nog wat te binnen. Ik heb een paar keer gezien dat de temperatuurmeter ineens uitviel en gelijk weer op peil stond. En soms blijft de fan wel 10 min draaien na het uitzetten van de motor terwijl daar geen aanleiding voor is. Er is wel een nieuwe in gegaan maar deze is wel groen geworden. Ik denk door kvs die er op heeft gelekt om dat de slang van de radiator naar de thermostaat  niet lekker zat. Daar zit nu een nieuwe op. Maar er druppelde nog wel wat. Dat is nu echt over, door een aantal windingen om het pijpje van het thermostaathuis met een speciaal tape van Marcel wat ook voor verwarmingen ed gebruikt word.
Zou het lekken op de temperatuur sensor het probleem kunnen veroorzaken of kan dat gewoon niet?

Bouke

Afgelopen zaterdag heb ik van Kornelis een mooie nieuwe set massakabels te leen gekregen (waarvoor dank ;) ) Die heb ik er vandaag er in geknoopt. Eerst de accu, de accuplaat en een deel van de intercoolerslang gedemonteerd om bij het punt te kunnen komen waar de kabel aan het blok zit. Toen de punt op het blok en en op de carrosserie goed schoon gemaakt en iets opgeschuurd. Vervolgens de boutjes en de ogen met zuurvrije vaseline ingesmeerd en de kabel gemonteerd. Daar na de rest weer terug gebouwd en starten maar. Hij starte vrijwel direct, echt veel sneller,zo hoort het.
Ook heb ik de accu gemeten met de voltmeter. Op de accu was het precies 12v en van het blok naar de + ook. Daarna met de motor aan nogmaals gemeten , dat kwam bij beide metingen op 13,8v.

Bouke

Ga zo verder, ik moet ff eten ;D

Bouke

De oude zag er zo uit,dat was geen luxe dus.

Toch kreeg na de tweede start weer dat gestotter en na paar keer gestart te hebben doet hij het gewoon. Dus nog ff speuren het moet haast iets met massa zijn denk.
Wat verder nog op de nominatie staat zijn de IC-slangen die zijn wat mij betreft op. Ik denk dat ik een setje van DO88 ga bestellen gelijk met een paar verse klemmen. Maar eerst moet hij goed lopen want zo kom ik ook niet door de apk :eusa_shifty:

classicT5

Ecu massa ook gecontroleerd? En massapunten achterkant blok?

Bouke

Citaat van: classicT5 op 09-11-2015 19:19:24
Ecu massa ook gecontroleerd? En massapunten achterkant blok?
ecu moet idd nog , achter op het blok zijn schoongemaakt,opgeschuurd en met vaseline in gesmeerd(op de boutjes en de oogjes) en weer gemonteerd.

classicT5

Heb je nog in jullie groot klusmagazijn een nokkenassensor liggen? Die eens wisselen voor een die zeker goed is?

Bouke

Deze komen elke keer terug en ook nog rempendaalsignaal ontbreekt en lage doorstroom lmm. Vandaar dat de zoektocht richting ecu wijst aldus mijn conclusie. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben  ::)

classicT5

Heb je je lmm al getest? Staat hier op het forum ergens hoe dat moet.

Of daar nog een reserve van liggen? Net als die nokkenassensor niet veel werk om te vervangen.

Maar deze aanpak is meer trial and error.

Bouke

Lmm is mss ook met vida te testen. Ik zal dat ff vragen aan mister vida.

Sbv

als die van de LBP te gebruiken is dan wisselen we deze wel even om Bouke