B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Ja doe ik Dre ik maak hem verder nog niet vast nog

Bouke

Morgen eind van de ochtend gaat de software voor de Etm er in, ben benieuwd :eusa_pray:

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

leons850

Ik duim voor je Bouke.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

maruska

en nou niet als een gek gaan lopen raggen met die auto, gewoon eerst eens kijken of alle storingen wegblijven :)
T-5R

Robster480

Fijn dat ie weer terug is! Nog ff nieuwe software erin en dan genieten!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

MarcoV

Fingers crossed  :eusa_dance:

MarcoV

classicT5

Geniet ervan Bouke, heb je wel verdiend na alle moeite

Bouke

Ja daar gaan we weer, om 10:30 uur had ik afgesproken bij Hooftman om de ETM in te leren. Dus eerst ruitenkrabben en na wat gepruttel en afslaan kwam er zowaar leven in dus in D en rijden maar. Hij kreeg er zin in en ging naar de 2e versnelling. Ik was iets te vroeg en kreeg een bakkie in de showroom. Doppie bleef buiten staan en de monteur had de blauwtanddice er in gedaan en binnen op de pc werd het Etm softwarepakket geselecteerd en in de auto geladen. Starten...... gvd nog niet goed lopen. En nog steeds een hoge fluit toon. Dus weer uitlezen , daar kwam uit dat er een motorstoring in zit. Deze kwam al langer voor en bleef terug komen. Ze dachten dat er wrs een vacuüm lek zit.
Dus weer naar huis met gevoel dat ik hem op een willekeurige boom zou willen prakken. Toch maar nuet gedaan en nog een keer goed gekeken of we iets vergeten waren vast te maken. Voor zo ver ik zag zit alles goed wat los is geweest
Na veel heen en weer geapp besloten dan maar een volledige reset te doen. Dus weer bellen en halverwege de middag de reload gedaan. De motorstoring zou er uit moeten zijn, maar hij liep nog steeds niet goed. En weer was er die fluittoon. Op dat moment riep een andere monteur dat hij een vacuümlek hoorde.
Dus weer naar huis auto neer gezet iets lelijks geroepen en toen maar de deurbekleding en de speaker weer terug gezet.
Morgen weer een dag om te zoeken en ook gaan de dorpels, modderkuipen, spatlappen, achterbumper + nieuwe motorsteunen er op.
Dus het heeft nog niet gebracht wat ik hoopte maar een vacuümlek moet toch te vinden zijn.

Word vervolgd

V70geRwin

Balen maar de aanhouder wint, keep up the good work.

Wellicht als troost; morgen mag mijn inlaatspruitstuk er weer af ivm een lekkende pakking oid, afgelopen zomer de CV gedaan.

UserID6342

Denk idd te weten waar die fluittoon vandaan komt.... ETM krom getrokken (gebeurt vrij regelmatig bij het vastzetten) !  Beste en meest effectieve oplossing; nieuwe metalen pakking halen, ETM er weer af schroeven (die 4 boutjes), de metalen pakking aan beide zijdes goed insmeren met Locktite hitte-, olie, en benzinebestendige kit, het hele spul terug monteren en 3 uur laten drogen.  Daarna rijden.

We hebben het hier gehad met de auto van Maarten (Marty-Mouse), vraag maar eens aan hem hoe dat klinkt......  We hebben Margot toen opgehaald van het station / haar werk en gezamenlijk hier gegeten om de kit de tijd te geven om te drogen.  is inmiddels alweer een paar jaar geleden en zit nog steeds perfect.

elianmars

Dus toch een stalen pakking, zoals Kornelis al zei, Bouk.

UserID6342

Hoort er ook standaard tussen !!  Als je een nieuwe ETM besteld hoor je er een stalen pakking bij te krijgen.  Onderdeelnummer 8636753

Bouke

De monteur opperde een soortgelijke oplossing. Hij zei gebruik op de pakking vloeibare pakking en dan weer monteren.  ;)
Dat ga ik morgen proberen.

maruska

vloeibare pakking ? als je nou begint met de metalen pakking... ipv de papieren/kartonnen
T-5R