B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Je kunt helemaal niets zien aan die ring, Bouke. Alleen dat-ie groen licht geeft.

Inderdaad een idee om even een andere sleutel te proberen.

Die ring heb ik indertijd ook preventief vervangen, omdat het een bekend defectpunt is.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Bouke

Heb je daarna andere sleutels nodig of moet je ze dan opnieuw inleren. Wat doet dat ding eigenlijk?

Sbv

Citaat van: Bouke op 12-12-2013 11:46:29
Heb je daarna andere sleutels nodig of moet je ze dan opnieuw inleren. Wat doet dat ding eigenlijk?
Nee ring kan je zo vervangen.

Met een andere sleutel kan je uitsluiten of het aan de transponder in de sleutel ligt

Bouke

Citaat van: Sbv op 12-12-2013 15:36:14
Nee ring kan je zo vervangen.

Met een andere sleutel kan je uitsluiten of het aan de transponder in de sleutel ligt
Ga ik eerst de andere sleutel proberen en maar ff op de sloop zo'n ring halen.

StefanCJ

Als ik het me goed herinner kun je aan de achterkant van die ring wel zien of  'ie nog goed is of niet. 

Sbv

Je kan ook die ring bij Richard even lenen om te testen, dat is ook een 99-er

KIM

Die ring is een zender / ontvanger voor je immobilizer. Immobilizer is een systeem (soms een apart regelapparaat) dat startvrijgave geeft aan de ECU. Omdat je ECU de brandstofpomp aanstuurt, zal deze dus niet lopen bij een verkeerde sleutel.
Bij sommige auto's is ook de aansturing van de startmotor opgenomen in het immobilizer systeem; dan draait de startmotor ook niet meer bij de tweede poging om de auto te starten.
De ECU en de immobilizer zijn met elkaar gepaard door middel van codes. Indien je een andere ECU monteert, dan komen deze codes niet meer overeen en vindt geen startvrijgave plaats.

Bij moderne auto's is het immobilizer systeem gepaard met nog veel meer stuurapparaten; deze dragen dan allemaal dezelfde codes en zijn dan ook niet zonder meer uitwisselbaar.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: KIM op 12-12-2013 17:36:58

De ECU en de immobilizer zijn met elkaar gepaard door middel van codes. Indien je een andere ECU monteert, dan komen deze codes niet meer overeen en vindt geen startvrijgave plaats.

Toch niet bij onze auto's? Ik heb indertijd wel eens een ecu gewisseld zonder dat dat problemen gaf met de startblokkering.  Was wel Motronic 4.4. Misschien is het bij ME7 al anders?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Bouke

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-12-2013 17:47:20

Toch niet bij onze auto's? Ik heb indertijd wel eens een ecu gewisseld zonder dat dat problemen gaf met de startblokkering.  Was wel Motronic 4.4. Misschien is het bij ME7 al anders?
Ik heb een 99'er met canbus

KIM

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-12-2013 17:47:20

Toch niet bij onze auto's? Ik heb indertijd wel eens een ecu gewisseld zonder dat dat problemen gaf met de startblokkering.  Was wel Motronic 4.4. Misschien is het bij ME7 al anders?

Motronic 4.3 en 4.4 hebben dat volgens mij idd niet.
Ik weet bijna zeker dat die van Bouke het wel heeft.

Bouke

Citaat van: Lunadust op 12-12-2013 20:08:46
Als het goed is kun je de antenne een op een overzetten, dit is eigenlijk alleen een draadje.
Daar zit geen code of software in, dat zit pas in de Ecu.

Start je R wel goed met de 2e sleutel?
Geen idee hij heeft het altijd gedaan

triton

Ziet er netjes uit die ledjes, ga ze zelf denk ik ook maar aanschaffen , het moeten natuurlijk wel broertjes blijven.
Professioneel raddraaier

Bouke

Citaat van: triton op 12-12-2013 20:46:25
Ziet er netjes uit die ledjes, ga ze zelf denk ik ook maar aanschaffen , het moeten natuurlijk wel broertjes blijven.
Led goed op de maat, heb ik niet gedaan en moest flink dremelen ;)

triton

Citaat van: Bouke op 12-12-2013 20:55:05
Citaat van: triton op 12-12-2013 20:46:25
Led goed op de maat, heb ik niet gedaan en moest flink dremelen ;)

Heb het gelezen , zal oude h1 meenemen naar winkel.
Professioneel raddraaier

Bouke

Meet het gat waar hij door heen gaat in de reflector ;)