B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Afgelopen maandag de bbk's gepast samen met Sander maar ik kom net een cm te kort achter de Sats. Dus als er nog liefhebbers zijn, de xyz set gaat in de verkoop helaas, ik wil geen 18" of trex.
Ik heb wel klauwen helemaal schoon gemaakt  en alle zuigers gecontroleerd. Die zien er echt perfect uit.

M a r c

Citaat van: Taranis op 10-08-2013 21:42:36
Het is jammer dat Stefan z'n oude blog weg is, maar een XYZ set heeft bovengemiddeld veel onderhoud nodig. Blijkbaar moet na elke winter de boel uit elkaar gehaald en schoongemaakt worden. Stefan vond dat niet normaal, M A R C wel.

Wat een onzinverhaal en weer uit zijn verband getrokken.....  Bovengemiddeld veel onderhoud?  Ik heb geadviseerd om het tijdens de winter goed schoon te houden. Dit omdat pekel en aluminium nu eenmaal niet goed samengaat. En met "uit elkaar" bedoel ik de remblokken eruit, zuigers wat naar buiten duwen, alles schoonmaken en met nieuw vet de remblokken weer monteren. Als je dat op je gemak doet ben je een uurtje zoet.  Nou nou... tis me een werk zeg.  Iedereen snapt toch dat remmen met een concept uit de racerij, waarbij men het onafgeveerde gewicht laag wil houden, met aluminium klauwen dat dit wat anders is dan ijzeren remklauwen voor een normale productiewagen? Als je in de winter doorrijdt met je aluminium remklauwen zonder het af en toe schoon te maken gaat het gewoon corroderen, dat is niet alleen bij XYZ maar ook bij AP Racing, Brembo, CTF etc. We hebben hier namelijk ook al menig AP-setje weer gangbaar gemaakt en gereviseerd.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

StefanCJ

Dan zal ik wel een maandagochtend exemplaar hebben gehad oid. Marco heeft voor de verkoop de remmen schoon gemaakt en na de eerste paar weken kou zat de zooi vast. Krap 7 maanden verder dus en na een paar weken kou. Indie tijd zeker niet meer dan 10dkm gereden.

Toen zijn de remmen schoon gemaakt, blokken met een haakse slijper bij geslepen omdat ze niet tussen de klauwen pastten omdat er corrossie zat tussen die lipjes en de inbusjes waren gaar. Het advies was toen om de klauwen te reviseren. Inbusjes uitboren, nieuwe gaatjes tappen,  ieuwe lipjes etc.

Bouke

Ff stom gezegd corrodeerd een standaard klauw niet dan

StefanCJ

Is gietijzer en geen alu. Bovendien heeft een originele klauw stofhoesjes rond de zuiger.

Bouke

Maar die bbk zijn geanodiseerd dat mag eigenlijk niet corroderen

Turbobiker

9 jaar oude Mov'it, gewoon een Porsche/Brembo klauw. Aluminium. Dagelijks gebruik, zal nu de 250k wel gepasseerd zijn. Blijft sinds 10k heel af en toe even hangen, zal dus eens gaan reviseren binnenkort. Tja, als je dat afzet tegen een XYZ, dan heb je het over 'bovengemiddeld onderhoud' inderdaad.

Kost wat, maar dan heb je wel iets. Op V70 niveau zeg maar. Alle waar naar zijn geld dus.
De Tussenpaus

Bouke

Vandaag de R gewaxed met ibrido van Monello :eusa_drool: ik zal morgen ff wat foto's posten

elianmars

Kijk maar uit dat je straks niet meer mrb moet gaan betalen met al die lagen wax erop ;D

Sbv

Ik koop maar geen wax bij jouw Bouke, die wax blijft mar kort zitten. Zo vaak auto inde wax zetten  :)

Bouke

Citaat van: Sbv op 24-08-2013 23:32:52
Ik koop maar geen wax bij jouw Bouke, die wax blijft mar kort zitten. Zo vaak auto inde wax zetten  :)
;D ah af en toe een nieuwe smaak ::)

The Volvoboy

Verwacht natuurlijk wel beading foto's hè Bouke ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

StefanCJ

Hahaha. :d

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 25-08-2013 07:24:13

Hahaha. :d
Tsja ik kon het niet zo snel meer vinden in mijn blog wanneer ik het voor het laatst gedaan had :eusa_think: :evil:

Driven2Shine

Extra lagen wax kunnen geen kwaad gelukkig.

En je auto word er in theorie sneller van (minder lucht weerstand) althans dat vertel ik mijn buren altijd :D