B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-04-2014 18:24:00
Same sjips here, al maanden een hele erge irri rammel, heel blikkerig, tussen de 2500 en 3000rpm. Klinkt 100% als een hitteschildje, maar ik kan het niet vinden. :eusa_sick:
Uitlaat beugels gechecked?

elianmars

Bouk, kan het gekraak niet liggen aan de stuuruitslagbegrenzers die een lik vet nodig hebben?
Of misschien de veerpootlagers die niet best meer zijn?

Daf46

Citaat van: Bouke op 01-04-2014 18:37:24
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-04-2014 18:24:00
Same sjips here, al maanden een hele erge irri rammel, heel blikkerig, tussen de 2500 en 3000rpm. Klinkt 100% als een hitteschildje, maar ik kan het niet vinden. :eusa_sick:
Uitlaat beugels gechecked?
Wat was bij mij een hitteschild boven het stuurhuis als ik het mij goed herinner (is ook al bijna 8 jaar geleden)

Bouke

Citaat van: elianmars op 01-04-2014 19:13:57
Bouk, kan het gekraak niet liggen aan de stuuruitslagbegrenzers die een lik vet nodig hebben?
Of misschien de veerpootlagers die niet best meer zijn?
Veerpootlagers en rubbers zijn nieuw👍

Ewout Schalkwijk

Volgende week maar eens bij Kor op de brug zetten en eens kijken. Met stationair toerental kan ik het niet opwekken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-04-2014 20:13:42
Volgende week maar eens bij Kor op de brug zetten en eens kijken. Met stationair toerental kan ik het niet opwekken.
Misschien kom ook ff langs :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 01-04-2014 21:01:45
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-04-2014 20:13:42
Misschien kom ook ff langs :)

Gezellig. Ik ben er maandag eind v.d. ochtend en blijf waarschijnlijk twee nachten slapen. Saampies met Claire.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Uch uch effe afstoffen ;D
Zo weer is wat aan de R gedaan,namelijk twee keringen van de haakse overbrenging want er lekte wat olie uit en dat heurt nie ;D .Samen met Marcel begonnen , maar het fusee wilde er niet uit,dat kreng. Toen maar de draagarm los maken,maar die zat ook net echt bepaald los zullen we maar zeggen. Gelukkig heeft Mars hem toch los gekregen. Toen de as er uit en de keringen er uit peuteren. Het waren er twee,dus het zekere voor het onzekere genomen en ze alle twee besteld en gemonteerd.Met de keringen zijn Marcel en Sander druk geweest en ik ben toen begonnen aan de deur van Koen die was er ook met Nick om een deur en een voorscherm te wisselen.Dat liep allemaal redelijk vlotjes op de slotlepel op de goede plek krijgen na maar ook daar had Mars iets meer geduld dan ik ;D.
Ik zie nog geen olie op straat dus het zal wel goed zitten :angel:

Heren bedankt weer en het was weer gezellig :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_dance:

Sbv

Hopelijk ben je nu van de lekkage af. Indien ja, dan de onderkant wat verder schoonmaken.

Bouke

Ja was ik idd van plan ja verder schoonmaken,ff een keer op een brug doen ergens ;)

elianmars

Het was weer een leuke klusavond, Bouk.
Gelukkig heb ik wat meer doorzettingsvermogen dan jij, anders had je wagen nog altijd hier gestaan ;D ;)

Je vergeet te vertellen dat Ries en ik een behoorlijke tijd bezig zijn geweest om het ringetje weer om het hoesje van de fuseekogel te pielen. Ook die moest het bij jou ontgelden ;D

Ik vond het leuk om te doen. Weer eens iets anders dan we gewend zijn.
Het scheelde wel dat Sander een stempel voor de keerringen had meegenomen.

Hopelijk blijft het nu droog bij de HO.

Wat is de volgende klus aan de DOP? Bakolie verversen?

StefanCJ

Hopen dat het droog blijft Bouke.

Sbv

HO olie verversen en bak olie denk ik ook maar.

Hopelijk is het rare geluid wat je had ook weg u de aandrijfas weer goed vast zit

Bouke

Dat ringetje ??? Daar heb ik niks van gemerkt :angel: tnx Ries en Mars :eusa_clap: en idd San fijn dat je die stempeldingesen bij je had.  ;)
Hoeveel olie zou er in gaan /moeten in de HO? Bak olie misschien ook idd nog een keer doen. Ook al schakelt hij al heerlijk ::)

maartendeb

Mooi werk! Is er misschien een fotootje van die keerringen stempel? En is zoiets te betalen voor de particulier? :angel: