Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: elianmars op 17-09-2014 15:46:36
De rust en ruimte kan ik me voorstellen. Ik denk dat wij het ook wel onze zin zouden kunnen hebben daar.

Ik ben alleen te schijterig om zo'n stap te maken  :eusa_shifty:

Heb ik ook hoor. Ik heb na mijn opleiding in Zweden geprobeerd een baan te vinden maar dat is niet gelukt. Uiteindelijk een huis in Nederland gekocht en me er bij neergelegd. Iedereen van mijn opleiding die in Zweden blijven plakken is, is kortere of langere tijd werkloos geweest. Je bent en blijft tenslotte een buitenlander dus ligt er toch als eerste uit.

Ik heb echt diep respect voor een ZCdinges, een viking_in_shorts, een Ewout Schalkwijk en alle andere forumleden die het wel gewoon doen. Tegelijkertijd hoor ik van verschillende kanten dat ze de sociale contacten zo missen en aangezien ik erg graag mensen om me heen heb, hou ik mezelf nog steeds voor dat ik dan de goede beslissing gemaakt heb. Dan maar wat vaker die kant op voor een plezierreisje.

ZC3rr0r

Citaat van: Taranis op 18-09-2014 08:27:27
Citaat van: elianmars op 17-09-2014 15:46:36
De rust en ruimte kan ik me voorstellen. Ik denk dat wij het ook wel onze zin zouden kunnen hebben daar.

Ik ben alleen te schijterig om zo'n stap te maken  :eusa_shifty:

Heb ik ook hoor. Ik heb na mijn opleiding in Zweden geprobeerd een baan te vinden maar dat is niet gelukt. Uiteindelijk een huis in Nederland gekocht en me er bij neergelegd. Iedereen van mijn opleiding die in Zweden blijven plakken is, is kortere of langere tijd werkloos geweest. Je bent en blijft tenslotte een buitenlander dus ligt er toch als eerste uit.

Ik heb echt diep respect voor een ZCdinges, een viking_in_shorts, een Ewout Schalkwijk en alle andere forumleden die het wel gewoon doen. Tegelijkertijd hoor ik van verschillende kanten dat ze de sociale contacten zo missen en aangezien ik erg graag mensen om me heen heb, hou ik mezelf nog steeds voor dat ik dan de goede beslissing gemaakt heb. Dan maar wat vaker die kant op voor een plezierreisje.

Werk vinden in Zweden kan inderdaad lastig zijn, zie de hele heen-en-weer die mijn vriendin met IKEA heeft gehad.

Echter qua sociale contacten hebben we niet echt veel te klagen hoor. In tegenstelling tot Nederland kennen we de buren om ons heen echt veel beter en maken we regelmatig een praatje of gaan we op de koffie.
Uiteraard helpt het om ook sociaal bezig te zijn en een groepsport of andere sociale activiteit te ontplooien.
Zo hebben we (met name mijn vriendin) veel contacten opgedaan via de manege waar haar paard gestald staat.

En daar bovenop waren wij ook in NL altijd al redelijk op onszelf vanwege het frequente verhuizen.
De meeste vrienden die ik daar heb kende ik al van voor ik naar het HBO ging.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R