Xenon in heldere lampen

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-08-2013 22:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Mijn koplampglazen hebben dus ook die beginnende "staar" dus voor de APK twijfel ik al maar haal ik sowieso de xenon eruit. ;)

Ewout Schalkwijk

Hele goeie tip die 'how to' van Daanium. Ik was z'n blog een beetje kwijt geraakt.

Citaat van: StefanCJ op 06-08-2013 07:34:39
Ook wel iets om rekening mee te houden: sommige heldere C70 lampen met Xenon erin krijgen aan de binnenkant een witte waas aan de binnenkant van het glas. Ik heb het zelf ook gehad en het lichtbeeld werd er niet beter op. Uiteindelijk twee nieuwe glazen gemonteerd. De oude hebben er circa 3 jaar op gezeten toen.

Die glazen kunnen er toch gewoon vanaf? :eusa_think: Net als de originele?

Ik neem het nog in overweging want ik schrok van een foto in het blog van Daanium Ik weet niet of ik dit wel zo mooi vind... (http://www.daanium.nl/c70/koplampen/xenon.jpg) Of de foto is gewoon beroerd. Daarom zoek ik nog steeds een 'overdag' foto van het licht in de koplamp.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT


Bouke

Eigenlijk zou je ook een foto moeten hebben met halogeen ter vergelijk.

spooky202

Ik heb zelf 5000K zitten in de heldere C70 lampen. Een foto heb ik niet, maar er is wel een filmpje van de R Meeting:

https://www.youtube.com/watch?v=V-jE-ijp3sg&

De mijne is de 8ste auto (zilveren). Dit geeft misschien beetje een beeld.

)()()sT

Die heb ik wel, maar daar lijkt het alsof ik 12000k. erin heb haha ;D
Het is echter zoals op de bovenste foto nu; in een wat donkerdere omgeving lijkt het  een foto vaak veel blauwer.


Bouke

Niet echt een groot verschil zo te zien, daarnaast geeft xenon ook meeeer licht dan halogeen.

Ewout Schalkwijk

OK, mocht ik het doorzetten dan wordt het: H7 omdat er al parapluutjes in de lampen zitten, liefst 4300K, zonder CANbus bescherming.

Volgens mij heb ik nog wat oude setjes liggen in de garage. Kan ik in ieder geval wat testen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Ik heb nu 5000k. Hiervoor 4300k. Dat licht was witter, vond ik zelf iets mooier. Nu 5000k omdat dat veel beter/sneller te verkrijgen was. Ik heb vanmorgen ff een foto voor je gemaakt maar daar lijkt het licht wel smurfenblauw, het vertekent heel erg op de foto.

:)

Ewout Schalkwijk

Dan heb ik wel nog 'gewone' weerstanden nodig om de 'lampfout' te voorkomen toch?

Die foto's van Joost zijn errug mooi. :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Volgens mij niet. Ik heb er gewoon Xenon in gezet, plug en play. Geen weerstandjes ergens tussen hoeven plaatsen oid. Kapot lampje indicator doet het ook nog gewoon.

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 06-08-2013 10:04:22
Die heb ik wel, maar daar lijkt het alsof ik 12000k. erin heb haha ;D
Het is echter zoals op de bovenste foto nu; in een wat donkerdere omgeving lijkt het  een foto vaak veel blauwer.

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/51511d0c.jpg

Zolang de witbalans van de verschillende camera's en beeldschermen niet allemaal exact gelijk gezet is, ziet iedereen iets anders.

innocenti

Witte waas kan je voorkomen door 1x/jaar of 1x/2jaar (afhankelijk van km's) je koplamp inwendig schoon te maken. Aanslag komt namelijk ook op je reflector en brand in. Kunststof reflectoren zijn wel gevaarlijk om schoon te maken, chroom veeg je er snel vanaf en alleen schoonmaken met een droge, zachte doek.

Bij lenskoplampen zie je hetzelfde, alleen op de lens ipv op het koplampglas. Reflector is van metaal en kan je makkelijk reinigen, wat elke keer weer wonderen doet voor de lichtopbrengst. Ik reinig mijn lampen 1x per 2 jaar (60000km) en ze zitten er inmiddels 200.000km in.