Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Zo ist.
Niet gelijk 5 stappen overslaan maar eerst kijken of je er gezamelijk op een fatsoenlijke manier uit kunt komen.

leons850

Citaat van: SB T5-R op 16-08-2016 19:55:58
Citaat van: Martin-R op 16-08-2016 19:18:40
Citaat van: Lunadust op 16-08-2016 18:55:25
Een 2000 turbo blok met variabele inlaat nokkenas?
Begrijp ik dit nu goed?

Nee, uitlaat nokkenas. (Inlaatnokkenas zit alleen op een me7 (Glt motor)

Alleen ME7 motoren of later hebben variabele nokkenassen.
Daarvoor überhaupt niet.
T5 my 2000 heeft variabele uitlaat.
2.4t ook
R heeft zowel inlaat als uitlaat.

2.4 T5 weet ik niet.
Inlaat ook variabel?

Hangt van t bouwjaar af. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

bij een 2000 blok zal het geen 2.4T5 zijn, die zijn er pas vanaf medio 2004(modeljaar 2005)

de Boeing

een 2.4T5 (dus de B5244T5) heeft inderdaad ook een variabele inlaat nokken as (cvvt). De eerste cvvt koppen (<2004) hebben volgend mij ook een veer in deze kop zitten die een zekere voorspanning geeft en juist op zijn plek moet worden gehouden tijdens het monteren van de distributie riem.

SB T-5R

Citaat van: de Boeing op 18-08-2016 14:57:29
een 2.4T5 (dus de B5244T5) heeft inderdaad ook een variabele inlaat nokken as (cvvt). De eerste cvvt koppen (<2004) hebben volgend mij ook een veer in deze kop zitten die een zekere voorspanning geeft en juist op zijn plek moet worden gehouden tijdens het monteren van de distributie riem.

Die voor spanning dmv een veer bij het monteren van de riem was inderdaad het geval bij de uitlaat nokkenas van mijn 2.4T my 2000

arjen850

Is er al duidelijkheid omtrent vergoeding en oorzaak? Hopen dat hij snel weer goed op de weg is :D

Martin-R

Hey Arjen (en de rest)

Helaas niks vernomen vanuit de verkopende partij van de motor, ben zelf maandag weer in nederland. Dus dan gaan we weer eens aan het bellen.
Baal er wel behoorlijk van natuurlijk. Zit weinig schot in de zaak
(zoals sommige dan ook weten is er ook een tijdelijke vervanger ivm vervoeren van spullen/apparatuur maar dat is niet helemaal een waardige vervanger..)

Sbv

wat heb je nu tijdelijk dan ? in de C70 is het wat lastig spullen meenemen

StefanCJ

De hoogte in stapelen. Alleen met regen wat vervelend, dan moet het dak dicht.

Martin-R

Een container op wielen,  met een km stand van 962.xxx (maar dat moet ergens rond de 280.xxx zijn)

Rijd verschrikkelijk,  zit verschrikkelijk,  ziet er niet uit..

Grijs kenteken,  aanschaf laag, nauwelijks afschrijving..

Maar of het ooit me Partner zal worden..

de Boeing

Citaat van: Martin-R op 28-08-2016 00:10:57
Maar of het ooit me Partner zal worden..

;D

Maar goed, blijft wel jammer dat het zo loopt, hopelijk komt het allemaal alsnog goed!

Martin-R

Korte heads up;

Vandaag mail ontvangen van de door de sloop ingeschakelde expert (christ)

"Er is inderdaad gereedschap om de nokkenassen op tijd te zetten. Dit gereedschap hebben wij ook, bij deze procedure hoort ook nog een stuk gereedschap bij. Dit plaats je achter de startmotor in het onderblok om op deze wijze de nokkenassen en de krukas ten opzichte van elkaar op tijd te zetten. Je moet dan met de nokkenastandwielen los op de nokkenassen de distributieriem op spannen en dan de nokkenastandwielen op moment vastzetten. Ook al is dit volgens de voorschriften van Volvo gedaan. Ik weet niet of de nokkenasdiagram hetzelfde is als die van een 850, en dus kan ik niet uitsluiten of de motor geen schade heeft ondervonden van deze aanpassing."

Helaas geen reactie van de sloop zelf op deze bevindingen, dus nagevraagd wat hun vervolg stappen zijn in het verhaal. en ook of er op korte termijn een oplossing gevonden kan worden.

UserID6342

Christ beschrijft hier de standaardprocedure....

classicT5

Tjemig, is wel een heel verhaal, secu discussie, heb de indruk dat ze nogal moeilijk doen of het te ver zoeken, diagnose kan toch niet zo lastig zijn om te achterhalen waardoor het olieverbruik zo hoog is? Blok is zo toch niet meer te verkopen (met goed fatsoen), zou hem beter meteen opentrekken ipv allerlei metingen proberen ed, dan heb je m.i. sneller de oorzaak te pakken.

Je kunt mij moeilijk wijs maken dat ook al mocht er iets fout gegaan zijn bij het vastzetten van de nokkenassen etc, dat dat meteen tot gevolg heeft dat er een enorm olieverbruik optreedt. Er is toch niet met de auto een enorme afstand gereden na montage van dit blok?

Zal voor je duimen dat het allemaal weer goed komt.

Martin-R

Mijn reactie op de bevindingen van Christ: (aan de sloop)

Citeer
Hallo Wiellie/sjaak,

Bedankt voor deze informatie, het is mij duidelijk wat christ zegt.
Graag verneem ik van jullie wat de vervolg stappen zijn die jullie nemen.

Het is inmiddels bijna een maand geleden nadat de wagen opgehaald is uit Denekamp, (3 augustus) toen werd mij verteld dat het ongeveer een week zou duren.

Ik zou graag een oplossing op korte termijn zien en op welke manier jullie ene oplossing kunnen geven.

Met vriendelijke groet;
Martin Ciesluk

Vervolgens werd ik even gebeld en gaven ze een oplossing die ze vervolgens ook per mail gestuurd hebben

Citeer
Goede dag

Hierbij is de oplossing heel simpel

Jij heb aan onze originele motor lopen kloten met aanpassingen zonder overleg ect...

Maar wij willen die moeilijkste niet zijn en geven hierbij aan dat u de motor in originele staat terug word geleverd  dat betekent dat er Absolut geen gebreken aan de motor mogen plaatsvinden  hierbij laat ik u ook weten dat als de motor terug komt we hem eerst laten controleren of hij niet uit elkaar is getrokken

En als wij dat tot de conclusie komen dat de motor met gebreken en of niet in originele staat terug gebracht is krijgt u uw geld niet terug.

Is de motor in originele staat  terug en zijn er geen gebreken van dat de motor los getrokken is of ect.. dan krijgt u uw geld terug

Hopelijk zijn we hier duidelijk genoeg over

Want inpreciepe is uw garantie termijn al verlopen want u heeft niet duigelijke dingen aan de motor gedaan zonder overleg

We horen van u

Weet niet of dat duimen nog erg veel zin heeft. Dit komt niet "zomaar" goed..
En nee, er is na constatering olie verbruik/rook geen afstand gereden met de auto. Enkel op een trailer.

hier maar eens goed over na denken hoe aan te pakken..