Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Pff wat een pech met 2.3 blokken. Misschien tijd voor een 2.5t dat je daar meer geluk mee hebt ;D. Hoop dat je Saffron snel weer op de weg komt!

V70geRwin

Pech,  gelukkig financieel niet te.groot...
Gauw door met de salon  :eusa_clap:

Martin-R

Tactiek gewisselt:

Vandaag aangeschaft; 1X V70R saffron en 1X V70R nautic blue.

Dan heb ik gelijk een spare, en vergroot ik de kans op een rijdende wagen.
(oke eigenlijk deed ik een bod op 2 wagens tegelijk toen ik kwam kijken voor de saffron.. en na wat gelach de hand geschut.. uhm oops?)
Na het weekend meer informatie, en ik moet even bedenken wat ik precies van plan ben... Want nu is de oprit (schoolplein)  ineens wel erg vol! 

drdre

Martin, jongen, je bent bevangen door het Volvo virus..
En ik kan het weten... Nu een beetje mazzel..dat wens ik je!

T5-4life

Lekker bezig dan. Soort van risicospreiding?
En foto's mogen altijd,
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Woger

Als je zo blijft inkopen, worden ze vanzelf schaars en dus duurder  ;D

Martin-R

Citaat van: T5-4life op 29-01-2017 01:17:31
Lekker bezig dan. Soort van risicospreiding?
En foto's mogen altijd,

Nou vooruit, foto's en uitleg.
Ik werd getipt voor de Saffron, want zoals bekend heb ik daar iets mee. (noem het een Volvo Virus XL)
Bij de verkoper aangekomen was hier aardig wat ruimte gebrek en heb ik voor een redelijk goede prijs 2 wagens overgenomen.

Mijn eigen Saffron word ook gemaakt! als die klaar is zal 1 van de 2 V70R saffrons er waarschijnlijk ook weer uitgaan. Maar door de Zwarte wist ik weer waarom ik een V wil rijden ipv een C. heerlijk rijden de ruimte etc.
Dus op dit moment rijd ik de Saffron V70R.
En gaat de blauwe V70R "de deur uit"
Als mijn andere V70R Saffron weer heel is (daar word volgende week maandag aan begonnen) gaat vermoedelijk deze (benzine) V70R Saffron eruit. En houd ik de LPI V70R saffron. Volgen jullie het nog?

De Cabrio C70 gaat morgen naar een garage om eens goed motorisch gereinigd te worden zodat deze weer goed is had het idee dat hij niet meer 100% liep en dus eigenlijk gewoon wat onderhoud nodig.

En de Zwarte V70R word a.s. maandag opgehaald door de koper.

De partner.. ag dat is de enige auto waar mijn vriendin in durft te rijden ;) (ze vind de draaicirkels van die volvo's maar niks..)
(plus even snel wat grotere spullen vervoeren is in de partner wel praktisch)
grijs kenteken, lichtgewicht.. gewoon heel praktisch en wil hem eigenlijk over de miljoen km heen rijden! (990.000+)

Maar goed, foto's:
Echt mooi weer was het niet, dus hen nog geen mooie foto's gemaakt
Maar hier in ieder geval van de Blauwe:

En, zoals het er vanmiddag dan even bij stond.. (even geen OCD opstelling.. de zwarte en 1 saffron zijn niet te verijden, dus dat maakt een mooie opstelling al lastig..)

Dan hier ook maar even de "verkoop" tekst vraagprijs op de bekende FB pagina's 4750,- dus 850 forum vraagprijs 4250,-
- meer foto's via de app beschikbaar! -

Beste geïnteresseerde,

Aangeboden een krachtige 2.3 volvo met een goed lopende motor een goede automaat. Huidige kilometer stand 376340km. (Word gereden)

Auto ziet er goed uit van de buitenkant, enkele parkeer schade op de achter bumper zie foto

Auto rijd goed schakelt goed en remt goed wijkt niet uit naar links of rechts rijd gewoon goed!

Interieur is redelijk zie foto's, bestuurdersstoel is erg beschadigd.

Airco, cruisecontroll, elektrische ramen en spiegels zijn werkend.
Radio, sc900 werkt helaas niet.

Voor vragen of biedingen 0627119100.

KIM

De draaicirkel van een partner? Whoehahahaha; die is nog slechter als de draaicirkel van een N...
Ik weet niet welk type je hebt, maar wij hadden het eerste type en die had een niet bepaald geringe draaicirkel...

Wel een mooi plaatje zo, zo'n eigen wagenpark in goud en donker  ;D

Martin-R

Citaat van: KIM op 30-01-2017 23:20:42
De draaicirkel van een partner? Whoehahahaha; die is nog slechter als de draaicirkel van een N...
Ik weet niet welk type je hebt, maar wij hadden het eerste type en die had een niet bepaald geringe draaicirkel...

Hmm.. misschien dat ze dan handrem bochtjes maakt? (toch maar eens navragen)
Partner uit 2002 ofzo? Werkelijk geen idee haha (ware liefde met dat ding)

Martin-R

De R is verplaatst!

Ja ja, na een half jaar stil staan kwam hij van zijn plek. En met wat tegen sputteren ging hij uiteindelijk op de trailer! en zo begint er eindelijk een nieuw leven voor de R.
deze week gaat er een nieuw blok in, en komt er nieuwe APK op. En kan de wagen weer bereden, en bewonderd worden! zoals het hoort!

Ook de cabrio heeft afgelopen weekend een mooie onderhoudsbeurt gehad en lijkt weer wat soepeler te lopen, het blok is iets stiller. Ja nieuwe olie etc heeft toch echt wel zin!

Waarschijnlijk dat ik de cabrio wel ga schorsen als de R klaar is, zodat de R weer mijn "basis" vervoer is en de partner er voor de praktisch nog even bij blijft.
Ergens de wens om de blauwe R te behouden (Rijd toch wel heeel erg fijn..)
De andere Saffron is doorverkocht aan een mede forummer die er vermoedelijk zijn eigen post wel over gaat maken ;) en mag ik morgen afleveren dus dat word nog even een 200km genieten!

al met al eindelijk alleen maar goed nieuws vanuit deze kant!

Died850

Mooi om te horen, mooi wagenpark en uitzicht zo op een paar foto's terug :)

Martin-R

Citaat van: Died850 op 08-02-2017 16:51:16
Mooi om te horen, mooi wagenpark en uitzicht zo op een paar foto's terug :)

He he bedankt, uitzicht is nu wel uitgedunt, 1x Saffron V70R en de Black Stone V70R zijn inmiddels weg en verkocht ;)

Marty__Mouse

Geweldige foto van je "tijdelijke" wagenpark!  ;D
En nu nog steeds blijven er mooie auto's over om uit te kiezen als je een stukje gaat toeren.  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Martin-R

Zo tijd voor een update!

De zwarte R is opgehaald,
De Saffron R is weggberacht naar een mede forummer / Safronnie lid en gaat van C naar V

Mijn eigen Saffron R, daar waar dit blok eigenlijk over gaat:
Momenteel hangt er wederom een nieuw blok in de buurt, of eigenlijk hangt de wagen erboven.

Door de ombouw naar een nieuw type blok zijn er ook aardig wat leidingen veranderd zijn we achter gekomen en dat heeft het proces iets vertraagd.
Verder bleek ook de turbo van een nieuw type blok niet te passen, dus via een volvo liefhebber een 16T overgekocht zodat deze erop kan.

Afgelopen zaterdag langs wat slopen geweest en helaas niet geslaagd voor wat leidingen.
Ook bij de dealer geweest maar daar kwam ik op een 400,- aan leidingen.. dus was het de moeite om nog maar verder te zoeken.
Dat zal deze week opgelost worden!

Dan hopelijk... na maanden van buikpijn e.d. mogelijk eind deze week weer een rijdende R!

Vandaag, zoals 80% van jullie ondertussen al gezien had geloof  ik, ook een setje Pegasus (orgineel) op de kop getikt.
Dit zal de 2e set van de R worden. Als dan straks alles klaar is in princiepe 3 setjes velgen over;
Comets, Pegasus en Cratus.
(tja ik wil wat te kiezen houden)

- 1 van de setjes word een winter set.. maar welke is nog niet zeker vermoedelijk de Cratus.

elianmars

Zijn geen Pegasus, maar Sattelites die je hebt gekocht (voor een schijtprijsje) ;) ;D