Geen benzine: tikje op benzinetank

Gestart door pieranja, 02-08-2013 14:45:24

Vorige topic - Volgende topic

pieranja

Mijn vriendin stond vandaag stil met de Roffel, en het leek van afstand op een defecte benzinepomp en/of relais 103 issue.

De ANWB langs geweest, en deze heeft op een specifieke plek een klein tikje met een rubber hamertje gegeven op de benzinetank. En voila, meneer startte na deze corrigerende tik weer.

Mijn vraag is nu dus: wat is dit? Moet ik me toch zorgen maken om de pomp alvast, of kan het zo zijn met dit zeer warme weer dat er extreme verschijnselen optreden in de tank (luchtbel/viezigheid) waardoor idd zoiets geks de benzine-toevoer ontregeld? Ik bedoel, ik zou niet graag over een week weer met dit probleem ergens komen te staan.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.

mehn

Lijkt me de benzinepomp. Relais 103 zit onder de motorkap ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Ik heb de auto na een tik op de tank nog kunnen starten en naar huis rijden.
Daarna was het over en out.

Tip: nu hij nog loopt, zoek voor een nette prijs een Bosch benzinepomp. Je kan daarna eventueel preventief het relais 103 vervangen.

pieranja

Tsja, ik had er vandaag weer last van. Ik kon nog weer ff tikken, maar zal de pomp gaan vervangen.

Is Bosch de beste optie? Er is toch ook een Walbro (oid) in omloop?

StefanCJ

Walbro wordt hier regelmatig gebruikt. Walbro is goedkoper dan Bosch en heeft een hogere opbrengst. Dat laatste is alleen van belang bij flink getunde auto's, het eerst is prettig voor je portemonnee.

:)

StefanCJ

Hier vind je trouwens een how-to voor het vervangen. Is goed te doen, doe alleen erg voorzichtig bij het loshalen van de knelkoppelingen, het zijn oude dingen en gaan niet zo soepel meer. Bij mij is er ééntje afgebroken, daar word je niet blij van.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19791.0.html

pieranja

Thanx, ik heb het topic grondig doorgelezen. Die snelkoppelingen, zijn dat die koppelingen waarop de slangen vastzitten aan die plastic pot?

En weet je ook per toeval waar ik het Walbro pompje kan halen? Ik heb begrepen dat je daar ook een setje bij kunt kopen met in ieder geval bijpassend stukje benzineslang?

Bij sandcar verkopen ze een heel setje (immitatie welliswaar) voor 100EUR. Hetzelfde als in het topic vermeld van snelle baksteen.

Update: setje besteld, volgende ochtend in huis, erin knallen en problem solved! Hopelijk nu even de komende tijd geen kwaaltjes ...