kachel doet het alleen op warmste stand?

Gestart door dinky, 15-08-2013 16:48:20

Vorige topic - Volgende topic

dinky

hallo,

mijn kachel in mijn 850 doet het niet goed, als ik hem op 22 graden zet gebeurt er niets totdat ik hem helemaal tot op het rode zet dan pas komt er warme lucht, zet ik hem een standje koeler net onder het rode vlakje dan maakt hij het weer koud. waar zou dit aan kunnen liggen?  motortemp is goed precies 3 uur en hij wordt snel warm. kan het liggen aan de bediening?

m.v.g.
Anné

thuur

dinky

mijn kachel heeft graden standen, dit is ecc toch? en wat is mcc?

m.v.g.
Anné

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

dinky

kan dit gerepareerd worden, of gewoon en ander halen? het zou niks anders kunnen zijn?
en hoe demonteer je deze unit?

m.v.g.
Anné

grijzev70tdi

Andere halenis het makkelijkste. Wisselen stelt niks voor, radio eruit en van achter met je hand de unit naar voren drukken. Niet te bang zijn.

Heb hier wel meerdre units liggen (Lochem, achterhoek)

dinky

Nu heb ik een vraag, de sensor die de buiten temp meet heeft deze ook invloed op de kachel :eusa_think:. want deze gaf net een temp aan van 40 graden zou deze niet goed kunnen functioneren waardoor de kachel niet goed werkt?
en anders zou ik naar de interieur sensors moeten kijken? hoe haal je deze uit plafond?

m.v.g.
Anné

mehn

Citaat van: dinky op 16-08-2013 14:25:51
Nu heb ik een vraag, de sensor die de buiten temp meet heeft deze ook invloed op de kachel :eusa_think:. want deze gaf net een temp aan van 40 graden zou deze niet goed kunnen functioneren waardoor de kachel niet goed werkt?

Nee.

Je hebt meerdere temperatuursensoren in de auto. De sensor die de temperatuur in het dashboard aangeeft (40 graden) heeft niets met de binnentemperatuur te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MEN-O

Misschien zeg ik iets geks, maar heb je wel genoeg koelvloeistof in je systeem ?

grijzev70tdi

Waarschijnlijk wel, anders zou de kachel juist niet warm worden. Ja ik ken ze, mensen rijden hele winter zonder dat de kachel het doet

dinky

Ik zal morgen naar de sensoren in de auto kijken, miss dat deze niet goed werken.
Wat doen deze precies en wanneer doen het, en kan je zien dat het doen. En anders zou het aan de ecc unit liggen.
m.v.g.
Anné

grijzev70tdi

Niet een forumlid in de buurt waarbij het even kunt uitwisselen? Je woont niet echt bij me in de buurt zie ik

dinky

Ik zou de ecc unit kunnen wisselen met die van mijn vader.
laat wel weten of dit dan helpt.
M.v.g.
Anné

dinky

heb gisteren het ecc unit verwisselt met die van mijn vader, maar dit werd niks anders.
maar in mijn vader zijn auto is het net zo, hij zei dat net zolang als het al warm weer is maakte het niet uit waar je hem bijna opzette behalve vol open dan pas kreeg hij warmte. ik wacht het koudere weer wel af en kijken of de kachel dan werkt anders leg ik het probleem eens voor bij de dealer.
m.v.g.
Anné