Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: daytonawim op 13-11-2004 17:22:29
Oele, dat vindt ik nou net niet zo'n super idee, want je moet niet te veel kracht zetten haaks op de midden van het rubber.

doe je er toch een plankje tussen?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

daytonawim

met een gat in het midden van het plankje kan het inderdaad,
en mischien is dat plankje zeker nog niet zo'n " stom" idee
want hout kan je makkelijker in bepaalde diktes krijgen en
een gat is ook makkelijk gemaakt.
Simpeler dan in metaal :-)

Mischien maak ik er wel een keer een van hout met de juiste maatvoering
en zet de tekeningen even op mijn web site.

BenC70ES

Moet je 't nog altijd samen kunnen persen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daytonawim

ik ga wel eens wat moois maken, keuze uit lijmtang of draad eind :-)

Moet simpel te maken zijn en weinig kosten :-)

Roosje

Hi die steun vernieuwen is heel goed zelf te doen trek je met een bout met vulplaten er zo in kost +/-€10.
groetjes Roosje
Groetjes Roosje

zoefzoefdehaas

Ik heb zaterdag met een persapparaatje (twee houten platen en schroefdraad) geprobeerd om een nieuwe steun erin te krijgen maar ik kreeg het niet voor elkaar. Het leek alsof de nieuwe steun te dik was want hij ging telkens scheef. Wat doe ik verkeerd ??
Lidnummer 0903322

daytonawim

wij hebben de binnen zijde van de matalen ring met siliconen spray ingespoten,
om het beter het laten glijden.

Verder met z'n 2 en ging het beter de ene kan de moer aandraaien dan kan de ander het rubber recht voor de opening houden.

Dat het lastig is is duidelijk, je moet zoveel mogelijk de buitenrand van het rubber gebruiken om hem er in te trekken, gebruik je het midden dan loopt ie sneller weg

Rad

In hoeverre steunt het blok eigenlijk op dat rubber? Kan je hem zo vervangen of moet dan het blok opgekrikt worden?

Reitse

Blok steunt of hangt niet aan bovenste motorsteunrubber, de bovenste houdt de kantelingen van motor tegen.

Eduardo T5 Estate

een complete nieuwe "momentarm" kost  € 61,- (incl.), ................................ daar kun je een aardig tijdje voor prutsen

reneetje

Citaat van: Eduardo T5 Estate op 23-11-2004 21:48:48
een complete nieuwe "momentarm" kost  € 61,- (incl.), ................................ daar kun je een aardig tijdje voor prutsen

Nee, kost € 45,32............... (incl)  :)

Rene ;)

Maarten

ook mijn Powerflex trilt niet, nou ja ...alleen bij het starten dan.
En voor het werk hoef je het ook niet te laten.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Eduardo T5 Estate

Prijs verschilt schijnbaar per Volvo dealer, ik heb hem enkele maanden geleden vervangen.

Rad

Ik heb zojuist mijn motorsteun vervangen voor een Powerflex exemplaar (bedankt voor het ontdekken van de scheur Bart ;)).
Ik heb zelf een tooltje gemaakt door een ATB wiel snelspanner te gebruiken en daar met enkele grote doppen en steeksleutels een mooi inklemapparaatje van te maken. Gaat perfect! Steeds de schroef aan de ene kant zo strak mogelijk draaien en dan de hevel van de snelspanner omhalen enz..
Ben in totaal precies 45 minuten bezig geweest.
Ik merkte net tijdens een kort ritje dat hij wel meer vibraties doorgeeft.

BartT5R

Graag gedaan Rad,
die vibraties hebben nu vooral met het koude weer te maken en omdat je vorige een beetje "flabby" was.
In iets warmere dagen (+10°) heb je enkel een vibratie tijdens het starten, verder merk ik geen verschil.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.