Alarm

Gestart door christ, 20-01-2003 15:27:03

Vorige topic - Volgende topic

2.520V

OK, handleiding is ingescand.  ;)
wil iedereen die interesse heeft even z'n mailadres doorgeven, dan stuur ik het meteen op!
Jan.
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

Dreamer

Hmz, wellicht domme vraag maar met de search kwam ik er niet uit. Ik zou volgens de verkoper alarm op mijn auto moeten hebben. Maar zonder afstandsbediening. Er knippert wel mooi een lampje in het midden van het dasboard bij het voorruit, maar wat voor alarm heb ik dan?

Volgens de verkoper is het het standaard (af fabriek) Volvo alarm.

Ik moet van de verzekering een dubbele startblokkering hebben, heb ik die nu? (ik heb ja gezegd..)
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Edwin

CiteerIk zou volgens de verkoper alarm op mijn auto moeten hebben. Maar zonder afstandsbediening. Er knippert wel mooi een lampje in het midden van het dasboard bij het voorruit, maar wat voor alarm heb ik dan?

Ik heb zelf ook een 96'er met het orginele GAII alarm en als het goed is heb jij die dan ook gezien jouw bouwjaar. Als je een knipperend lampje hebt heb je volgens mijn inderdaad een alarm, anders werkt dat lampje niet. Gaat het lampje uit als je de auto opendoet?
In de handleiding die ik heb van de GAII staat dat in sommige landen het alarm ook met de sleutel in- en uitgeschakeld kan worden, in België schijnt dat oa. te (moeten) kunnen en zo zijn er voor ieder land weer andere bepalingen. In Nederland bijvoorbeeld mag de paniekknop niet werken en is het acoustische signaal bij in- en uitschakelen niet aangezet. Deze laatste twee zijn overigens wel "aan te programmeren" door de dealer. Of het in- en uitschakelen via de sleutel ook te programmeren is weet ik niet?
Heb je ook sensoren aan de raamstijlen zitten en een sirene achter het rechtervoorscherm en een sticker op het luchtfilterhuis?
Je zou het alarm kunnen proberen door de deuren af te sluiten met het raam open en dan na 10 seconden de deur van binnenuit te openen. Ook kun je proberen de auto af te sluiten met een portier open. Als controle blijft het alarmlampje dan continue branden. Heb je een "JA" bij al deze symptomen dan heb je een alarm en moet je gewoon even twee AB's kopen (€€€€€€).
Als je wilt kan ik zondag de gebruiksaanwijzing wel meenemen. Ook als iemand anders die zou willen zien?

gr. Edwin.  8)

Raf

Citeeralarmlampje dan continue branden. Heb je een "JA" bij al deze symptomen dan heb je een alarm en moet je gewoon even twee AB's kopen (€€€€€€).
gr. Edwin.  8)

die afstandsbedieningen kosten per stuk tussen 40 en 50 euro.
ik heb prijs gevraagd bij een Volvodealer in België

maar dan moet je die boel nog wel (laten) programmeren! ;D

raf
De gustibus non disputandum est!

2.520V

CiteerOK, handleiding is ingescand.  ;)
wil iedereen die interesse heeft even z'n mailadres doorgeven, dan stuur ik het meteen op!
Jan.

Heeft iedereen 'm inmiddels ontvangen?  ;)

Volvo heerst...

Raf

CiteerHeeft iedereen 'm inmiddels ontvangen?  ;)

Ja! super!

alleen duurde het wel heel lang voordat alles binnen was.
met zo'n gewone internetverbinding lijkt het wel dagen te duren
en dan heb je die handel nog wel 2 keer opgestuurd! : >:( :D

bedankt
Raf
De gustibus non disputandum est!

nestor

beste jan,
ook ik ben op zoek naar de handleiding van mijn alarm met een kastje met leds op de raamstijl en een grijze ab met een randje zou je mij die willen mailen
alvast bedankt

berry
gerretsen@planet.nl

s©ub@

ik ook, ik ook!!!  ;D

scuba@intdes.org
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

2.520V

CiteerJa! super!

alleen duurde het wel heel lang voordat alles binnen was.
met zo'n gewone internetverbinding lijkt het wel dagen te duren
en dan heb je die handel nog wel 2 keer opgestuurd! : >:( :D

bedankt
Raf

hmm, nou ja 2x is beter dan helemaal niet...  :-/
't Is inderdaad wel een groot file geworden!
Misschien tijd voor ISDN/ADSL/kabel  ;D

Volvo heerst...

christ

CiteerHeeft iedereen 'm inmiddels ontvangen?  ;)

Ik nog niet!!!!! wat is dat nou zeg, je heb em mij nog wel het eerste aangeboden.....
docc25@hotmail.com  (please?)

2.520V

he? hoe kan dat nou?  ??? ???
Volgens mij was jij de eerste die 'm opgestuurd gekregen heeft?  :-[
Kan het zijn dat je mailbox te weinig ruimte heeft? Ik heb wel een paar 'returns' gekregen, daar zat jij dan waarschijnlijk ook tussen.  :(
Afijn, ik stuur hem meteen nog een keer!!  8)

Volvo heerst...

s©ub@

pdf inmiddels ook "download-baar" via ftp-server op mijn website

[toevoegingen welkom natuurlijk]

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

christ

Citeerhe? hoe kan dat nou?  ??? ???
Volgens mij was jij de eerste die 'm opgestuurd gekregen heeft?  :-[
Kan het zijn dat je mailbox te weinig ruimte heeft? Ik heb wel een paar 'returns' gekregen, daar zat jij dan waarschijnlijk ook tussen.  :(
Afijn, ik stuur hem meteen nog een keer!!  8)

Oke, dan ben je nu weer mijn held!

2.520V

Citeerpdf inmiddels ook "download-baar" via ftp-server op mijn website

[toevoegingen welkom natuurlijk]

suc6

Is er al een ftp-server voor alleen dit soort dingen?
Zo niet , dan lijkt het me wel een handig idee?  [smiley=cwm7.gif]

Volvo heerst...

trap

Ik durf het bijna niet te vragen..
Maar ook mijn zojuist aangeschafte en nog niet eens afgeleverde 850 heeft zo'n kastje op de raamstijl en 2 handzenders (grijs) en ook ik weet niet hoe het alarm nou helemaal werkt.
Ik heb de boekjes al wel bekeken en er zat volgens mij geen boekje van het alarm bij..
OOK geen sleuteltje overigens :(

Zou toch graag een poging willen wagen:
Mag ik ook een kopie van de gebruiksaanwijzing mogen ontvangen per email? Alvast heel hartelijk dank!

(overigens zelden een beter en hulpvaardiger forum tegengekomen, en ik heb er inmiddels aardig wat bezocht :))
Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!