Lambda lampje

Gestart door @®-, 29-10-2004 09:10:11

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Armin kijk HIER ff dan kun je misschien het probleem oplossen! ;)

Zippo

ed

Het kan ook zijn dat je LMM stekker geen goed contact maakt. Dit zorgt af en toe voor een slecht contact.  Je kunt hem vastzetten met een tie-wrap. Is ook een officiele modificatie van Volvo.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

jasperi

ik zal binnenkort ook alles eens goed bekijken, want mijn lampje is OOK gaan branden vanavond.
Auto rijdt voor mijn gevoel hetzelfde als anders, hij trekt nog steeds zeer hard en de auto hikt niet of iets dergelijks.
Ik heb een paar uur geleden wel behoorlijk hard gereden met de auto wat waarschijnlijk wel zwaar was, maar toen was er niets aan de hand. nadat de auto een 3 uurtjes heeft stilgestaan en ben gaan rijden ging het plotseling branden, maar de auto geeft geen blijk van mindere respons ofzo.
Ik heb zelf geen uitlees app., maar het is dus wijsheid eerst de slangen e.d. te checken incl. de Lmm vast zetten...ik hoop het maar, ik heb geen trek in dure grappen momenteel.

met vr. groeten,

Jasper

jasperi

wat vraagt een garage ongeveer om een auto te diagnosticeren?
betreffende 1997 model, waarbij je alleen maar naar de garage kan, toch?

gr.
jasper

jasperi

kan het trouwens zo zijn dat als je thermostaat kapot is, dit enige invloed kan hebben op het oplichten vban je lambda sonde lampje?

want mijn thermosstaat is nl. ook kapot.

BartT5R

Citaat van: Ludo op 30-10-2004 13:09:28
Citaat van: BartT5R op 30-10-2004 10:39:14Wat meet een Lambda sonde dan Ludo?

de lambdasonde meet de hoeveelheid zuurstof, aan de hand daarvan word de correcte hoeveelheid mengsel ingespoten.
als deze hoeveelheid niet correct is gaat dus het lampje branden (de emissiewaarde word dan niet behaald) maar daarom is er nog niets mis met de lambdasonde zelf, maar wél met het mengsel.
daarom moet je dan zoeken in het brandstof of ontstekings systeem.

Dat bedoel ik,
dus het is toch de lambda sonde die een abnormaliteit registreerd? Waarom mogen we dat dan zo niet noemen? ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Oele

Mijn ervaring met een defecte lambda sonde is dat er veel te veel brandstof ingespoten wordt.... Met als gevolg zwarte rookpluimen en een te hoof brandstof verbruik.

Dus dat zal het wel niet zijn...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

jasperi

voorzover ik de tijd gehad heb, (ik fiets nl. naart mijn werk) slurpt íe niet veel meer benzine dan normaal en ik zie geen pluimen verschijnen.
ik heb overigens de connector van de Lmm even los gehaald en wat heen ewen weer bewogen, maar het lampje blijft branden.
Overigens ik hoop dat het de Lmm niet is. Dat schijnt errug duur te zijn.,
afijn, a.s. maandag maar een afspraak maken met de garage voor een diagnose, dan hoop ik meer te weten. Wellicht dat er iets meer uitkomt, van wat het bijv. NIET is, dat is alvast iets. tevens maar systeem resetten om te zien of het terugkomt. a.s. zondag voor alle zekerheid lmm schoonmaken (voorzichtig) met speciaal spul dat ervoor gemaakt is.

groeten
jasper

jasperi

Vandaag naar de volvo dealer geweest! Toch alles maar even afgewacht voordat ikzelf ga zitten klooien....
Afijn, alles is GRATIS doorgemeten en er bleek een motortemperatuur sensor niet goed te werken.
Alles gereset, want de sensor zat verder wel goed vast.
Lampje is uit en blijft uit....tot op heden, maar als er iets echt mis zat, zou het lampje wel alweer gaan branden lijkt me.

Vriendelijke monteur bedankt en heerlijk verder gereden.
Zo kan het dus ook... ;)

vr. gr.
Jasper

jasperi

nu, een week later schiet lampje weer aan. moet haast wel een rot contactje zijn ofzo. weet iemand waar die sensor of de kabel/contacten zich bevinden? volgens mij onder stuurbekr.vaatje, daar loopt ook een kabeltje heen met een connector, maar ik ben niet erg zeker van mijn zaak.
volgens mij gaat het lampje overigens alleen maar uit via een reset, of is dit niet zo?

groeten
Jasper

Zippo

Geen vacuumlekkage??

jasperi

Ludo, bedankt voor je heldere foto. Zat ik toch op de goede plek. ik hoop dat dit connectortje schoonmaken wat wil helpen.
tsjaa, dat de sensor wel correct vast zat, is onderdaad geen garantie dat íe wel werkt. maar na de reset bij de dealer ging het lampje niet weer branden; kans bestaat nog altijd dat sensor niet juist functioneert en vervangen dient te worden (lamp ging pas weer aan na precies een week na de reset).....als je die bout ( op de foto)losdraait komt de sensor dan meteen mee eruit, of zit die hier niet aan bevestigt?

zippo, de obd-II meter gaf aan dat het deze motortemp.sensor is die niet goed werkte....kan het dan toch iets anders zijn?
ik denk dat ik het aan de auto wel zou moeten merken als er ergens lekkage is, of niet? hij rijdt nog even goed als hiervoor, en verbruik is niet toe of afgenomen.

bedankt voor de reacties,

groeten
jasper