Engeltje waakt over de Green Lady

Gestart door danny0407, 26-08-2013 01:09:03

Vorige topic - Volgende topic

danny0407

Afgelopen 2 weken lekker op vakantie in Duitsland zo'n 545 km verderop van mijn woonplaats in Noord-Holland.
Alles ging goed tot op dinsdag 20 aug mijn trouwe V opeens tijdens het rijden koelvloeistof te weinig had.
Ik had nog wat bij me en het koelvloeistoftankje weer bijgevuld.
De kachelradiateur was niet goed meer dus ik gaf hier de schuld aan.
Avonds toen ik weer bij de auto moest zijn lag er een beetje koelvloeistof  onder de voorbumper.
Dus uiteindelijk zo'n flesje holts leak repair in het systeem gedaan dat eventuele gaten zou dichten.
Maar toch weer gaan lekker he?  :(
Donderdag was het zelfs vrij erg en de volgende dag moest ik weer naar huis.
Dus nog maar een flesje holts leak repair gehaald (iets anders was er niet) en die er ook in gedaan en dat werkte ook niet.
Ik had nog wat koelvloeistof over en tja...toch vrijdags maar aan de terugreis begonnen en geloof me dat rijd echt niet lekker.
Onderweg snel een paar flessen koelvloeistof gekocht en regelmatig de inhoud van het koelsysteem gecontroleerd.
Maar wonder boven wonder was hij nu droog en verloor hij geen koelvloeistof meer.
Thuis gekomen de auto uitgeladen en s 'avonds nog wat boodschappen gedaan.
Op het moment dat ik mijn Volvo thuis weer voor de deur zet gaat hij koelvloeistof lekker en goed ook.
Zaterdag de auto gecontroleerd en ja hoor, ik vind een scheur in het kunststof gedeeld van de radiateur.
Die zit er al een tijdje en daar werkt geen  holts leak repair tegen.
Dus ik ben nu bezig het koelsysteem te repareren, de kachelradiateur is vandaag vervangen en de radiateur volgt zaterdag.  
Tot dan heeft de V een rijverbod  :police:
Volgens mij heeft mijn auto een beschermengel gehad  :eusa_angel:

)()()sT

.... En dan zou ik er al helemaal niet van die rommel ingooien ;)

Alhoewel, ik heb ook Bar's leak in de 850 zitten vanwege een ietwat ander lek, maar daar zou het niet blijven bij een radiateurtje wisselen ;D

Ewout Schalkwijk

Spul schijnt ook niet geweldig te zijn in je kanaaltjes in je kop. Verder heb je zeker geluk gehad. Uitgebreid spoelen voor je de nieuwe radiator plaatst misschien?

Succes,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

danny0407

Ik was er ook niet echt weg van om die troep te gebruiken maar ja als het je enige redmiddel is om thuis te komen dan moet je soms wel.
Hij is inmiddels al schoon en de nieuwe radiateur is er morgen al dus dat wordt zaterdag gezellig klussen aan de Green lady
Ik geloof dat de meeste leak repair in de oude kachelradiateur is gaan zitten. Daar is behoorlijk veel van dat spul op te zien.

Danny

danny0407

Inmiddels druk bezig om de nieuwe radiateur in de green lady  te bouwen.
Ik moet wel zeggen dat het een wel rotwerkje is.  :-\
Morgen de Green lady testen en dan weer opbouwen als er geen lekkage is.