Blastaway; V70n ferrita filmpje en T-5R weer in 't daglicht

Gestart door blastaway, 29-08-2013 22:05:34

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: blastaway op 10-11-2014 11:17:00
Citaat van: Chris op 10-11-2014 11:07:44
Mooie T-5R!

Toch blijft de 850 kriebelen als ik dit zo weer zie, niet meer als daily, maar ernaast lijkt dit me toch ook wel leuk. Twijfel beetje tussen op termijn een 850, of toch een C70 :eusa_think:....

Ik heb ook zo gekeken. Kon deze redelijk goedkoop krijgen (wat resulteert in extra kosten:-) ), maar ook naar een c70 gekeken. Voor ons is het een hobby auto erbij en hebben 2 goede daily rides. Deze gaat gewoon achter slot en grendel vanaf december en in april weer eens uit de stalling. Zo blijft het leuk.

In de winter schorsen heb ik ook al aan zitten denken. Zeker als het een C mocht worden.

blastaway

Citaat van: Chris op 10-11-2014 11:17:55
Mooie T-5R!

Toch blijft de 850 kriebelen als ik dit zo weer zie, niet meer als daily, maar ernaast lijkt dit me toch ook wel leuk. Twijfel beetje tussen op termijn een 850, of toch een C70 :eusa_think:....

Ik heb ook zo gekeken. Kon deze redelijk goedkoop krijgen (wat resulteert in extra kosten:-) ), maar ook naar een c70 gekeken. Voor ons is het een hobby auto erbij en hebben 2 goede daily rides. Deze gaat gewoon achter slot en grendel vanaf december en in april weer eens uit de stalling. Zo blijft het leuk.

In de winter schorsen heb ik ook al aan zitten denken. Zeker als het een C mocht worden.

C70 cabrio misschien wel ivm dak? Een c70 coupe hoeft dat niet zo erg.
Ik wil de autro gewoon een beetje behouden. Is een oud paardje dat een beetje vertroeteld mag worden maar af en toe wel ff moet draven.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Chris

Citaat van: blastaway op 10-11-2014 11:33:50
Mooie T-5R!

Ik wil de autro gewoon een beetje behouden. Is een oud paardje dat een beetje vertroeteld mag worden maar af en toe wel ff moet draven.

Ik was niet helemaal volledig, als ik voor een C ga zou het een cabrio zijn. Die zou ik dan inderdaad wel binnen willen hebben staan. Een 850 kan wel buiten blijven wat mij betreft, daar zou schorsen een kostenoverweging kunnen zijn. Alhoewel ik dat dan denk ik uiteindelijk toch niet zou doen.

MS60R

Citaat van: blastaway op 10-11-2014 11:33:50
Mooie T-5R!

Juist, zo doen wij het ook! Wij hebben de C70 (Coupé) aangeschaft als hobby-auto voor "erbij". Het blijft een kostbaar projectje en met een paar maanden schorsen (als je er toch niet in rijdt i.v.m. sneeuw en pekel) bespaar je toch weer wat centen. Onze C wordt waarschijnlijk vanaf 1 december geschorst en mag dan, afhankelijk van het weer, vanaf maart/april weer buiten spelen... :-D

blastaway

Zaterdag eens ff wat klusjes gedaan aan de 850 T-5R. Ik heb hem geschorst en staat in de garage die iest van het huis afligt bij ons. Het is niet meer dan betonnen wanden met wat eterniet platen, maar binnen is beter dan buiten.

Verder de parafan verwijderd en ff alles schoongemaakt. Nieuwe interieurfilter direct geregeld en ook de rechter spiegel vervangen. Ff de motoreruimte wat gepoetst en de vering bekeken omdat de auto erg piept met het nemen van kleine obstakels. Lijken mij gewoon op. Achter zitten nivomats op, maar een van de bumpstops zit los.
Zaterdag in Essen kijken voor een schroefsetje.

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Died850

Ziet er mooi uit je T-5R, altijd leuk om te zien dat ze weer mooi worden gemaakt :).

Moet wel zeggen dat het mij altijd weer tegen valt qua onderdelen voor de 850 die worden aangeboden in Essen. Überhaupt voor Volvo ;D

marrrcel

Lekker overdekt overwinteren voor jouw T-5R. Luxe hoor...
Die losse bumpstop kan je makkelijk weer vastzetten met een clipje dat je bij de dealer kunt kopen. Even Nivomat los, Onderste veerschoteltje losdraaien (hópen dat die niet verroest is), veer eruit en bumpstop mbv het clipje weer op de plek zetten.

Edit: waarom dat schuimrubber bij het interieurfilter?

blastaway

Ok, dat is easy. Ik wil eigenlijk way down met de Bering. Na 20 jaar is de rek daar wel uit.
die stukjes schuim zaten zo onder de paragan toen ik hem opende. Geen idee wat of waarom.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

blastaway

Vandaag eens goed gewerkt aan de 850. Spatbord vervangen rechts voor. Ziet weer netjes uit.
De bak van de Ecu eens geopend. Moet hier niet nog wat zitten naast de ecu?

Daarna begonnen met losdraaien koplamp, motorkapvergredeling, popnagels uitboren van de spatschermen en bumper. Sommige schroeven moet je zo ongeveer een slangemens zijn om erbij te komen. Dat is echt ongelofelijk. Uiteindelijk is het allemaal goed gelukt.

De afgelopen 2 weken lekker wat kunnen klussen dus!

Fotokes:
eerst wat foto's van de schroeven bij los te halen onderdelen.

Schermpje eraf:

De reden dat ie vervangen werd:

De nieuwe erop:

Alleen og bevestigigsokjes bestellen voor de strips:

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Lunadust

Mooi werk, ook goed dat je de deur even afplakt voor het monteren van je scherm.
Die ene lege plek in je Ecu box is voor een automaat Ecu.
Techneut, geen dichter.

blastaway

En de vering pics.

Thanx Lunadust!

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

widebody

Begint er steeds beter uit te zien, Sven. Foto;s komen ietwat bekend voor ;D. Binnenkort maar weer ff langskomen.

maartendeb

V70geRwin

Goed bezig en sommige bouten idd  :eusa_wall:

Welke schroefset heb je er nu onder?

blastaway

Er zin een G&M schroefset onder. Natuurlijk geen wereldmerk, maar voor de ritten waar ik hem voor gebruik prima. Wil ook meer een showcar hebben met pit.
Ik woon hier letterlijk op de Belgische grens met Nederland en hier zie je de mooiste getunede auto's. Ben bang dat dat ook besmettelijk is :-)
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005