E-mail (Planet / KPN) instellen op iPhone 4S --> Opgelost!

Gestart door Kingfisher, 27-08-2013 09:58:57

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: volvobug op 27-08-2013 10:46:00
Uitgaande post heb ik op iPhone 4 ingesteld staan op smtp.kpnplanet.nl.

Voor de volledigheid alle instellingen:

Hoofdserver smtp.kpnplanet.nl = AAN
Hostnaam = smtp.kpnplanet.nl
Gebruikersnaam: niet (optioneel)
Wachtwoord: niet (optioneel)
Gebruik SSL = UIT
Identiteitscontrole: geen aangevinkt
Serverpoort = 25

op een Iphone 4 voor een KNP mailabbo.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

snix

Hier dezelfde problemen:

Iphone 4s
kpnmail op een telfort abbo (is hetzelfde moet lukken zou je zeggen)

Dat mailrelaying nekt ons ook.
Heb ook al van alles geprobeerd maar de hoop opgegeven. In de iphone heb je ook de mogelijkheid om een alternatieve uitgaande mailserver in te stellen. Dus ik dacht we doen de kpnmail server voor de wifi en als alternatief de mailserver van telfort. Er staat in de iphone duidelijk dat wanneer de eerste niet beschikbaar is automatisch de alternatieve gebruikt wordt. MAARRRRR hij geeft de melding dat hij niet wil relayen en is dus wel beschikbaar  :eusa_doh: het alternatief wordt dus niet gebruikt  :eusa_wall:

Heb de hoop opgegeven. Nu alleen een mailserver als ik thuis ben. Dan spamt hij alle mailtjes rond. Heeft ook wel weer wat. Voor dat snelle chatmail gedrag heb ik whatsapp en iMessage. (wat trouwens niet wegneemt dat ik het heerlijk zou vinden als er toch een manier gevonden wordt).

Kingfisher

Citaat van: snix op 28-08-2013 17:26:45
Hier dezelfde problemen:

Iphone 4s
kpnmail op een telfort abbo (is hetzelfde moet lukken zou je zeggen)

Dat mailrelaying nekt ons ook.
Heb ook al van alles geprobeerd maar de hoop opgegeven. In de iphone heb je ook de mogelijkheid om een alternatieve uitgaande mailserver in te stellen. Dus ik dacht we doen de kpnmail server voor de wifi en als alternatief de mailserver van telfort. Er staat in de iphone duidelijk dat wanneer de eerste niet beschikbaar is automatisch de alternatieve gebruikt wordt. MAARRRRR hij geeft de melding dat hij niet wil relayen en is dus wel beschikbaar  :eusa_doh: het alternatief wordt dus niet gebruikt  :eusa_wall:

Ik sluit me hier helemaal bij aan, ik geef het op.

Overigens betreft het de iPhone van mijn vrouw. Maar op de mijne werkt het ook niet om de planet mail in te stellen (Vodafone abbo)

FrankvdAa

Bij Vodafone kun je authsmtp.vodafone.nl gebruiken i.c.m. je VF gebruikersnaam en wachtwoord. Kun je ook via Wifi gebruiken.

Doe ik zelf al jaren met verschillende (niet VF) accounts en werkt perfect... voor Hi zou je de gegevens van je VF abbo ook kunnen gebruiken.

Edit:
http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/1207/~/waarom-kan-ik-geen-e-mail-meer-verzenden-via-mobile-connect
http://www.iphoneservice.nl/ondersteuning/smtp-servers-instellen.htm
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

razorx

Citaat van: MacMouse op 28-08-2013 10:30:11
welke gsm provider heb je, gebruik daar de uitgaande mail server van en je bent klaar.
De enige juiste optie. Dus die van Hi. Als je dan ook nog wilt mailen als je b.v. in het buitenland bent of elders van wifi gebruik maakt gebruik je normaal gesproken een SMTP gebruikersnaam en wachtwoord voor dezelfde SMTP server van je GSM provider. In het verleden kon dat niet bij Hi. Misschien nu wel, even bellen. ;)

-edit- dus als Hi SMTP authentificatie ondersteunt gebruik je hun server en gebruikersnaam en wachtwoord voor het verzenden van mail als je wilt roamen. Een SMTP server is wat je als particulier gebruikt als server voor je uitgaande mail.

Kingfisher

Citaat van: razorx op 29-08-2013 23:57:26
Citaat van: MacMouse op 28-08-2013 10:30:11
welke gsm provider heb je, gebruik daar de uitgaande mail server van en je bent klaar.
De enige juiste optie. Dus die van Hi. Als je dan ook nog wilt mailen als je b.v. in het buitenland bent of elders van wifi gebruik maakt gebruik je normaal gesproken een SMTP gebruikersnaam en wachtwoord voor dezelfde SMTP server van je GSM provider. In het verleden kon dat niet bij Hi. Misschien nu wel, even bellen. ;)

-edit- dus als Hi SMTP authentificatie ondersteunt gebruik je hun server en gebruikersnaam en wachtwoord voor het verzenden van mail als je wilt roamen. Een SMTP server is wat je als particulier gebruikt als server voor je uitgaande mail.

Ok thanx, die gaan we nog ff proberen!

De mijne (Vodafone) is overigens geen issue. Ik hoed die mail er niet op, aangezien ik zakelijk al de mail er op heb staan en die dagelijkse stortvloed is mij al meer dan zat. Maar ja vrouwen en hun mobieltje he, die denken daar toch anders over ;D

Kingfisher

Yes!!!  :eusa_dance:

Eindelijk heb ik het voor elkaar, de uitgaande Planet mail werkt nu ook op de iPhone.

De oplossing:
Bij de uitgaande server vul je alleen de Hostnaam in (mail.kpnmail.nl) en de poort zet je op 25
Verder laat je alle andere velden leeg, dus geen  gebruikersnaam en dus ook geen wachtwoord.

Waarschijnlijk ging het daar fout, aangezien de wachtwoordcontrole niet wordt ondersteund. Op het moment dat je echter je gebruikersnaam bij de uitgaande server invult, eist de iPhone ook een wachtwoord. Met alle errors tot gevolg.

Hopelijk heeft iemand anders ook iets aan deze info.

elmarconi

Citaat van: Kingfisher op 30-08-2013 22:20:53
Yes!!!  :eusa_dance:

Eindelijk heb ik het voor elkaar, de uitgaande Planet mail werkt nu ook op de iPhone.

De oplossing:
Bij de uitgaande server vul je alleen de Hostnaam in (mail.kpnmail.nl) en de poort zet je op 25
Verder laat je alle andere velden leeg, dus geen  gebruikersnaam en dus ook geen wachtwoord.

Waarschijnlijk ging het daar fout, aangezien de wachtwoordcontrole niet wordt ondersteund. Op het moment dat je echter je gebruikersnaam bij de uitgaande server invult, eist de iPhone ook een wachtwoord. Met alle errors tot gevolg.

Werkt het ook via WiFi ?
--
Autogas Inside . . .

volvobug

Citaat van: volvobug op 28-08-2013 16:44:29
Citaat van: volvobug op 27-08-2013 10:46:00
Uitgaande post heb ik op iPhone 4 ingesteld staan op smtp.kpnplanet.nl.

Voor de volledigheid alle instellingen:

Hoofdserver smtp.kpnplanet.nl = AAN
Hostnaam = smtp.kpnplanet.nl
Gebruikersnaam: niet (optioneel)
Wachtwoord: niet (optioneel)
Gebruik SSL = UIT
Identiteitscontrole: geen aangevinkt
Serverpoort = 25

op een Iphone 4 voor een KNP mailabbo.
:eusa_whistle:

Kingfisher

Citaat van: elmarconi op 31-08-2013 00:15:16
Citaat van: Kingfisher op 30-08-2013 22:20:53
Yes!!!  :eusa_dance:

De oplossing:
Verder laat je alle andere velden leeg, dus geen  gebruikersnaam en dus ook geen wachtwoord.

Werkt het ook via WiFi ?

Yes sir.

@Volvobug --> excusez, uiteraard credits voor de tip! ;D

volvobug