Brandstofdrukregelsysteem deels losgekoppeld en afgedopt waarom?

Gestart door razorx, 14-07-2013 14:04:58

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Tijdens het vervangen van de binnenste stuurkogels kwam ik het volgende tegen.

De brandstofdrukregelaar, deels losgekoppeld:

Het "spruitstuk" wat aan de linkerkant op de drukregelaar hoort te zitten.
Links en rechts "afgedopt" met een schroefje.

Wie weet waarom iemand dat zou doen en wie weet waar de meest rechter aansluiting op het laatste plaatje naar toe hoort te gaan?
Alvast bedankt,

Yits.

Het gaat op een V70R op benzine/Lpi uit 1998.

KIM

razorx

Niet dat ik weet. Voor wat dat waard is.
Er is zowel sprake van een drukregelaar bij de wielkast als één bij de injectoren.

UserID6342

Is er niet ooit eens een andere injectierail (met regelaar) opgekomen Yits ?  Want dan zou deze komen te vervallen...

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 14-07-2013 14:04:58
Tijdens het vervangen van de binnenste stuurkogels kwam ik het volgende tegen.

De brandstofdrukregelaar, deels losgekoppeld:

Het "spruitstuk" wat aan de linkerkant op de drukregelaar hoort te zitten.
Links en rechts "afgedopt" met een schroefje.

Wie weet waarom iemand dat zou doen en wie weet waar de meest rechter aansluiting op het laatste plaatje naar toe hoort te gaan?
Alvast bedankt,

Yits.

Het gaat op een V70R op benzine/Lpi uit 1998.

De linker aansluiting hoort inderdaad op de brandstofdrukregelaar te zitten (met een korte rubber tule).

De rechter aansluiting gaat met een kort slangetje naar een dunne metalen "bleeder" leiding die met 2 clips op de koelwaterbuis zit. Het andere uiteinde daarvan komt uit bij de aanzuigbuis van de turbo waar hij met een tweetal rubberen bochtjes en een stukje kunststofslang op aangesloten zit.

De dikke aansluiting gaat naar een metalen leiding die parallel aan de brandstofleiding over het blok heen loopt. Dit is een vacuum/druk leiding die met een rubber bochtje op het spruitstuk aangesloten zit. Hij ziet er uit als de brandstof retour leiding van de oudere modellen, dat is het echter niet.

Waarom met dit losgenomen heeft ?!  Ik denk een uit en inbouw van de motor waarbij men wat overgehouden heeft...  ;D

Ik zou wel eerst alles losnemen en schoonmaken voordat je de zandbende de motor in duwt.

razorx

Dank jullie wel.

Ik vermoed inderdaad dat er een andere injectorrail op is gekomen.

De uitleg is duidelijk.

Ik kan dus kiezen voor het éne of het andere systeem. Nu nog even de voor en nadelen van beide methoden begrijpen. ;)

@Marco: Ik zal mijn blok niet vol gooien met zand.  ;D

-D©©©L-

Als je een ander type injectorrail hebt, dan zal je de slangen tot aan de tank moeten vervangen.
Waarom denk je dat je een foute rail hebt ? Weet je zeker dat de "regelaar" op de rail niet een versie is zonder spuitstuk aansluiting (en dus geen regelaar maar een slagdemper).

razorx

Dat laatste is ook een optie. Daar heb ik nog geen rekening mee gehouden.
Het bevreemdde me vooral dat de regelaar bij het wiel niet compleet is aangesloten. Ehh willens en wetens zo te zien.

Ik zal er nog in detail naar kijken.

razorx

Vandaag iets te voortvarend bezig geweest.

De niet gebruikte leiding naast de brandstof toevoer op ietwat destructieve wijze verwijderd. Met de knipex.
Toen kwam ik er achter dat ik een demper op de injector rail heb zitten. Een demper is voor wagens met "retourpijp". Al is het eigenlijk een druk/vacuumleiding.

Als ik een regelaar zou hebben gehad zo één leiding normaal geweest zijn, als ik het goed begrijp.

Ik heb nooit last van de vreemde constructie op mijn wagen gehad. Maar ik moet bekennen dat ik het verschil tussen beide systemen niet goed snap.

razorx

Mijn fout. ;) Ik doe een mededeling en stel niet de twee vragen over zaken die ik beter wil begrijpen.

-Hoe werkt het drukregelsysteem met de regelaar aan de onderkant en de aansluiting op de turbo en het inlaatsysteem?
-Waarom heeft Volvo twee systemen gehanteerd. Eén met een drukregelaar boven en één met een drukregelaar onder en een demper boven?

Doodgewoon omdat ik het leuk vind om een technische oplossing te begrijpen.