mijn eerste schade

Gestart door BennieV70T, 13-11-2004 21:10:12

Vorige topic - Volgende topic

BennieV70T

Ha ha dat zal niet zo snel gebeuren, als ik zo'n mooie 850 voor me had gehad dan had ik uit respect meer afstand gehouden. ;D  
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

BennieV70T

Hier een update wat mijn aanrijding betreft.
Nadat mijn rechtsbijstandsverzekering de zaak goed heeft bekeken, hebben ze de claim van de tegenpartij afgewezen.
Nu moest ik vorige week de auto naar de garage brengen voor een expertise.
Afgelopen vrijdag heb ik een brief gekregen van de rechtsbijstand, daar stond in dat ze een claim hebben ingediend bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.
Ik heb de persoon gesproken van de rechtsbijstandsverzekering , hij vertelde me dat in 1992 een precies de zelfde aanrijding is geweest, en dat de zaak is behandeld door een rechtbank.
Deze rechtbank heeft de persoon die achterop had gereden in het gelijk gesteld en deze mensen kregen hun schade aan de auto volledig vergoed.
Dus hij zei dat met deze uitspraak van de rechtbank de tegenpartij  naar alle waarschijnlijkheid voor 100% mijn schade moet voldoen.
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R

Vulk

Da's goed nieuws dus, mooi.

george

Hopen mag, het is ten slotte kerstmis, maar laat je niet blij maken met een dooie mus. Als je die zaak al wint is die schade al aan het roesten voordat er een uitspraak is.
Gauw laten maken, effe slikken en rechtzaak maar vergeten.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

animalT5R

Citaat van: george op 25-12-2004 22:24:23
Hopen mag, het is ten slotte kerstmis, maar laat je niet blij maken met een dooie mus. Als je die zaak al wint is die schade al aan het roesten voordat er een uitspraak is.
Gauw laten maken, effe slikken en rechtzaak maar vergeten.

je moet je idd niet blij laten maken met een dooie mus,als ik jou was zou ik het schadeformulier copieren en er voor zorgen dat je een paar hele goeie digitale foto's heb.
Dan kan je de schade alvast laten repareren en heb je nog genoeg feedback om de schade naderhand aan te kunnen tonen in b.v. een rechtzaak.

gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

JCviggen

stilvallen met een automaat lijkt me toch al erg moeilijk ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Keesjan

Bennie hoeft niet zelf naar de rechter hoor om zijn gelijk te halen. Daar hebben we jurisprudentie voor.
Dat bedoelde de rechtsbijstandverzekeraar waarschijnlijk ook. Als zich een vergelijkbaar geval heeft afgespeeld en een rechter heeft zich over de zaak uitgesproken, kan de jurist van de verzekering vaak met succes refereren aan die uitspraak. Je zou anders ongelijke behandeling krijgen in identieke situaties. Rechters vergelijken zelf ook de aan hen voorgelegde zaken met zaken die zich in het verleden hebben afgespeeld. Zij kunnen dan moeilijk een uitspraak doen die totaal afwijkt van die van hun voorgangers.
Let wel, het moet dan wel gaan om vrijwel identieke gevallen.
Affijn, als de rechtsbijstandverzekeraar dergelijke uitspraken doet, zou ik me toch wel aardig gerustgesteld voelen. Een beetje jurist past wel op voor het scheppen van valse verwachtingen.
In ieder geval veel succes en hopelijk staat je auto weer snel te glimmen als een tierelier.

BennieV70T

Dat is nu precies wat ik bedoelde Keesjan  ;D

BartT5R

een presedent heet zoiets.
Suc6 joh.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Reitse

Precedent om het in correct Nederlands te stellen... :P

Maar ik hoop dat je er goed afkomt Bennie.

BartT5R

Was weer net te laat pm hem aan te passen, maar ja, het is dan ook maandagochtend hé.

Is goed afkomen tegenwoordig ook al correct Nederlands? ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.