Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Zojuist weer even bezig geweest met het terug opbouwen van de 850. Wil ik mijn nieuwe nrf radiator gaan plaatsen, missen er 2 aansluiting voor de olietoevoer van de motor.... Dat wordt dus een nieuwe halen... Of is het ook mogelijk om hiervoor in de plaats de originele externe olietoevoer te monteren? Hoor graag tips ;D

Died850

Dit is de radiateur die ik gekocht heb. lijkt op die van een automaat maar er missen toch echt 2 aansluiting voor de oliekoeler van de motor?
http://www.auto-onderdelen24.nl/nrf/2390237
Ligt dit aan mij of is het verkeerd aangegeven op de website?

classicT5

Die is van een handbak met alleen motoroliekoeler. Geen automaatkoeler dus.

Died850

#408
Dus toch he.. Wat waardeloos weer. Maar het lijkt alsof de aansluitingen wel aan de automaat kant zitten?

rjverbrugh

Deze is voor alleen automaat zonder oliekoeler. Heb maand geleden de Nissins 65539a besteld, voor automaat én oliekoeler. Volgens mij moet jij de Nissins 65540a hebben. Heeft alleen  2 aansluitingen voor de oliekoeler rechts.

Died850

Citaat van: rjverbrugh op 29-01-2017 19:23:19
Deze is voor alleen automaat zonder oliekoeler. Heb maand geleden de Nissins 65539a besteld, voor automaat én oliekoeler. Volgens mij moet jij de Nissins 65540a hebben. Heeft alleen  2 aansluitingen voor de oliekoeler rechts.

Dankje voor de info! Toch raar, want op de website is aangegeven dat er ook een oliekoeler in zit en de koeler zit wel aan de automaat kant, maar de koeler voor de motor (of was het het stuurhuis?) mist dan, wat volgens mij toch op elke 850 zit?

rjverbrugh

Geen idee, weet niet of er op elke 850 een oliekoeler zit. (Kan me zo voorstellen alleen op de turbo's?). Maar d'r zijn hier vast wel experts die dat wel weten.

rjverbrugh

Als ik zoek op een 2.3 144pk ( non- turbo) vind ik er een zonder aansluitingen voor een handbak en die jij nu hebt voor een automaat. Daar zal het verschil dus wel inzitten. Kun je omruilen?

classicT5

Ah, adhv je foto klopt mijn opmerking niet, is precies omgekeerd.

Als ik me goed herinner hebben n/a geen oliekoeler, wel evt automaatkoeler bij automaatbak.

Died850

Bedankt voor de reacties! Omruilen gaat verwacht ik lastig worden gezien ik het onderdeel al 2 maanden geleden heb besteld en dus ook al lang op de plank heb liggen. Ga morgen maar eens bellen en kijken of het lukt, zoniet dan komt er een nieuwe radiator vrij mocht iemand interesse hebben ;D. Wist eerlijk gezegd niet dat n/a motoren geen oliekoeler hadden, maar dan bestel ik de Nissens die rjverbrugh omschreef.

V70geRwin

Citaat van: classicT5 op 29-01-2017 19:53:11
Ah, adhv je foto klopt mijn opmerking niet, is precies omgekeerd.

Als ik me goed herinner hebben n/a geen oliekoeler, wel evt automaatkoeler bij automaatbak.

Klopt, de turbo's hebben nog een oliekoeler.
Controleer al die sites goed want de selectie op basis van type/kenteken is gewoon onbetrouwbaar.

Died850

Citaat van: V70geRwin op 29-01-2017 21:28:14
Citaat van: classicT5 op 29-01-2017 19:53:11
Ah, adhv je foto klopt mijn opmerking niet, is precies omgekeerd.

Als ik me goed herinner hebben n/a geen oliekoeler, wel evt automaatkoeler bij automaatbak.

Klopt, de turbo's hebben nog een oliekoeler.
Controleer al die sites goed want de selectie op basis van type/kenteken is gewoon onbetrouwbaar.
Klopt inderdaad. Ben er weer eens over gestruikeld.

Iemand nog een goede site waar je Nissan radiatoren voor een mooie prijs kan kopen of gebruiken de meesten hier mister auto daarvoor?

V70geRwin

Citaat van: Died850 op 30-01-2017 14:39:34
Citaat van: V70geRwin op 29-01-2017 21:28:14
Citaat van: classicT5 op 29-01-2017 19:53:11
Ah, adhv je foto klopt mijn opmerking niet, is precies omgekeerd.

Als ik me goed herinner hebben n/a geen oliekoeler, wel evt automaatkoeler bij automaatbak.

Klopt, de turbo's hebben nog een oliekoeler.
Controleer al die sites goed want de selectie op basis van type/kenteken is gewoon onbetrouwbaar.
Klopt inderdaad. Ben er weer eens over gestruikeld.

Iemand nog een goede site waar je Nissan radiatoren voor een mooie prijs kan kopen of gebruiken de meesten hier mister auto daarvoor?


Ja.
Tip, bestel wel de goede  ;D

(plaatjes kloppen meestal wel dus zoek die met de dubbele aansluiting voor bak en olie koeler).

aloisdecroon

Citaat van: Died850 op 30-01-2017 14:39:34
Citaat van: V70geRwin op 29-01-2017 21:28:14
Citaat van: classicT5 op 29-01-2017 19:53:11
Ah, adhv je foto klopt mijn opmerking niet, is precies omgekeerd.

Als ik me goed herinner hebben n/a geen oliekoeler, wel evt automaatkoeler bij automaatbak.

Klopt, de turbo's hebben nog een oliekoeler.
Controleer al die sites goed want de selectie op basis van type/kenteken is gewoon onbetrouwbaar.
Klopt inderdaad. Ben er weer eens over gestruikeld.

Iemand nog een goede site waar je Nissan radiatoren voor een mooie prijs kan kopen of gebruiken de meesten hier mister auto daarvoor?


Had er vorig jaar ook eentje nodig voor me t5,
besteld bij mister auto omdat het zo prijs verschil was maar moest uiteindelijk wel bijna 3 weken wachten.
Mijn radiator kwam uit een magazijn in frankrijk.

rjverbrugh

Aan de verpakking te zien heb ik mijn Nissens 2 maand geleden bij dezelfde firma besteld (autodoc, auto-onderdelen24, allemaal zelfde firma in Berlijn), was 116 incl alleen staan die Nissens nu niet meer op de site. Bij mister-auto is ie leverbaar, voor 126,90......