accu vervangen

Gestart door bert850, 31-08-2013 15:02:33

Vorige topic - Volgende topic

bert850

Hallo, mijn accu was op, dus een nieuwe gehaald. Nu heb ik de oude verwijderd en toen kwam ik  erachter dat de nieuwe accu geen rand aan de onderkant zit waarmee je hem kunt vastzetten. Nu wil ik een andere manier om hem vast te zetten. Wie heeft een idee.
Bert

StefanCJ

Heb je niet zo'n origineel Volvo klemmetje?

marc-850

Die heeft hij waarschijnlijk wel, maar onder aan zijn nieuwe accu zit dus geen randje waar je de klem op kan zetten.

Je kunt t proberen met een paar tie-wraps, of anders zo'n klein spanbandje (die ze vaak om koffers heen trekken)?

bert850

Spanbandje is natuurlijk een goed  ( tijdelijk ) oplossing. Kan ik rustig naar een blijvende oplossing zoeken.
Bedankt.

The Demon

Of gewoon terug naar de leverancier en een passende accu halen, lijkt mij een betere oplossing.

Groet,
The Demon.

rifwachter

Citaat van: The Demon op 31-08-2013 16:25:39
Of gewoon terug naar de leverancier en een passende accu halen, lijkt mij een betere oplossing.

Groet,
The Demon.

Dit lijkt mij ook het beste.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

bert850

Kan accu niet terug doen, was aanbieding en niet ruilen. Zeer dom van mij om niet eerst te kijken.

Nu tijdelijk met spanbandje vast, hij blijft zonder band ook wel staan, maar voor de veiligheid moet hij betervast. Graag ideen voor een goede oplossing.
Bert.

Sbv

2 spanbanden om de accu en de accuplaat heen ?

knoertS70

2 draadeindjes en een strip? Zo stonden ze voeger ook vaak vast.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

bert850

Daar zat ik ook aan te denken, verschuiven kan toch al niet alleen het mogelijk kantelen. Zal morgenvroeg eens kijken, eerst zo werken.
Laat weten of het gelukt is.
Bert