Deurstrip rechter voordeur hoe verwijderen?

Gestart door Walter vd Weegen, 23-08-2013 21:03:11

Vorige topic - Volgende topic

Walter vd Weegen

Beste forumleden

Wil mijn strips van de deur verwijderen, heb op forum gezien dat dit makkelijk moet zijn (rubber dopje verwijderen, 1 zelftapper verwijderen te bereiken na rubber dopje uit binnenkant deur te halen). Bij het achterportier zie ik het rubber dopje (half onder deurrubber) wel zitten maar niet bij mij voordeur (855 R uit 1996)....ra ra ra wat zie ik over het hoofd?

Gaarne een goede tip

Thx

Walter

Walter vd Weegen

Nog eens gekeken end dat wordt een gaatje boren, in het linker voorportier zit namelijk wel zo een gat afgedicht met een dopje, rechts niet!  :eusa_wall:

volvobug

Niet te snel, weet je zeker dat er niet een keer een portier RV van een X70 is geplaatst? Die hebben geen "dopje" meer maar een strip die op de deur is geplakt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Walter vd Weegen

Zal idd wel een ander type portier moeten zijn, als er geen gat zit kan de strip ook niet geplaatst zijn met schroef. Zie foto

Gewoon hard trekken?  :eusa_think:

UserID6342

Maak eens een foto van de andere kant ?  Is zo te zien een x70 deur !

volvobug

Begin even voorzichtig op een hoekje, als je tape ziet weet je genoeg. Dan is het inderdaad met beleid trekken en eventueel tegelijkertijd voorzichtig de tape met een mesje insnijden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Walter vd Weegen

Bedankt voor de tips, heb nu geen foto van de linkerkant maar daar heb ik het afdicht dopje al wel gesignaleerd. Ik zal eens voorzichtig gaan trekken aan de strip

toonbinneveld

Ik heb nog nooit een schroefje losgemaakt. Je trekt aan de achterkant(qua lengterichting) van de deur de strip naar buiten(een schroevendraaier met wat tape erom gebruiken of je nagels breken) Dan komt de strip los van de aan de deur vastzittende achterste clip. De strip kan je dan (met de deur open) een stukje naar voren schuiven zodat de rest van de clips door het vergrote deel van de gaten passen.

Klinkt misschien vaag, maar zo werkt het. Helaas geen foto van een deur zonder strip bij de hand want dan had je aan de gaten kunnen zien hoe het werkt. Gaatje is links groot om de clip door te laten en dan rechts een smallere sleuf waarachter de clip vastklemt als je hem naar achteren schuift.

Walter vd Weegen

In de drie andere portieren zit bij wel een rubber afdichtdopje (mooi woord): eruit halen, schroefje er uit draaien zonder in de deur te laten vallen) en daarmee maak je de achterste klip los en kun je heel eenvoudig met de deur open de rest van de clips vrij schuiven. Installeren is dan uiteraard het omgekeerde verhaal.

thuur

Ik denk dat deze deur opnieuw gespoten is en ik verwacht dat de sierstrip met kit vastzit.

Is het gelukt trouwens?

Gr :D