Lelijke dakrails + spuitwerk

Gestart door mvz, 27-08-2004 14:21:50

Vorige topic - Volgende topic

Ingrid

Pffff.... af en toe doe ik natuurlijk wel m'n haarkleur eer aan....Sukkel :-[
Volvo is a girls best friend...

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: T W R 850 op 30-08-2004 15:06:26
@ thuur heb je de justy daarna ook weer in de was gezet?

:-X eeuhh... laat ik zo zeggen, dat zit nog in de planning ;)

De fles met doeken liggen ernaast, maar om de een of andere reden kom ik daar niet aan toe ;D

Staat vooral in de garage te staan, dus er is ook geen noodzaak anders was het allang gebeurd.

Gr 8)

DopdeDouwer

Kun je met commandant (4) ook kleine krasjes wegpoetsen? Onze roffel heeft aaan de zij kanten vooral op de voorschermen krasjes van een ruige wasstraat waarschijnlijk. Allemaal hele kleine krasjes in de langsrichting dus.

K heb r ook al aan gedacht om zon poetsmachine te kopen. Alleen die dingen kunnen toch best gevaarlijk zijn ? als je m te lang op de zelfde plek houd kan het in branden??

Anders lijkt t me wel de moeite waard
Vierkant Rules

thuur

Het is prima geschikt om kleine krasjes weg te werken. Nou ja, echt weg krijg je ze niet omdat ze vaak toch vrij diep zijn. Maar wat je wel lukt is dat ze niet meer zo 'scherp' zijn. Dat betekent dat je ze niet meer ziet, zeker als je de auto daarna in de was zet.

Een kras zo |_| wordt zo \_/. Als je goed kijkt in de zon zie je de kras nog steeds, maar met was kun je de 'gleuf' opvullen zodat ie nauwelijks nog waarneembaar is.

Overigens krijg je echt oppervlakkige krasjes wel helemaal weg.

Zo'n poetsmachine moet je inderdaad met beleid hanteren. Vooral de aanzet is belangrijk. In het boekje staat dit ook uitgelegd aan de hand van een paar eenvoudige regels. Nooit te lang op 1 plek stil houden, niet hard duwen, etc. O, en trek maar oude kleren aan, want als je iets te veel polijstmiddel gebruikt vliegt het alle kanten op... ;)

Voor beide dingen geldt: eerst proberen op een niet opvallende plaats! Niet meteen de motorkap behandelen ;D

Gr 8)

Plim

Zo'n polijstmachine: bedoel je dan zo'n ding wat op een haakseslijper lijkt ?
Waar zou je zo'n ding kunnen kopen voor weinig ? Heb zelf geen poetsbedrijf, dus mag best van low quality zijn...of niet ?  Enig idee ?? google levert me niet de juiste info op.
Venetian Red

Entuscan

Voor weinig ga je ze zeker niet vinden.

De betere electromachine zaak kan ze zeker krijgen. ... alleen véél te duur voor eigen gebruik.
Ik heb toevallig in de week er eens achter geinformeerd.
Een haakse polijstmachine kost een 350 euro, dit is nog zonder steunschijf en bijhorende pads !!
Schijven tot 175mm zijn bruikbaar

Een gewone haakse slijper kan je niet gebruiken omdat het toerental niet instelbaar is. Zo'n polijstmachine is instelbaar van 700->2200 toeren. Afhankelijk van de polijstpasta, pad enz enz.

Een goedkopere, oplossing is een zogenaamde regelbare excenterschuurmachine, het excenter is instelbaar van 3->6mm en heeft een klithechting van 150mm, daar kan je ook alle nodige pads voor krijgen en geeft ook een mooi resultaat.
Alleen ligt daar het toerental al minimaal op 4000 toeren. :(

De echte hobby oplossing is een goed boormachien met een ZEER flexi steunpadkop erop, daar de pads en buffers op bevestigen. Zeer goed instelbaar kwa toerental, alleen werkt het niet zo precies en prettig omdat je veraf vasthoud en minder "gevoel" hebt van wat je bezig bent.

Met al die buffers, polijsters enz toch maar ERG oppassen.
Gisteren op de poetsdag, dankzij de mannen van 1Z, tot de conclusie gekomen dat mijn rubberen dakstrips op bepaalde plekken gewoon verbrand zijn door er per ongeluk met een buffer tegen/op te komen.
Met wittere, vaale plekken als gevolg. Ik had gehoopt dat het verkleuring/inbijten van een of andere wax was.
Cadeautje van de vorige eigenaar. :(

Maar voor hetzelfde geld verbrand je ook de lak van je wagen ... en dat kost zeker euro's.

Neen, ik hou het op zelf waxen met de hand en laat zo'n dingen dan toch maar aan de experts over. Polijsten/polieren kost gemiddeld iets van 150 euro (dacht ik).
Of je kan de wagen net als ik compleet laten reconditioneren (alles binnen en buiten gereinigd, ingesmeerd enz) voor een  300 euro ex btw.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Reitse

Bij de bouwmarkten hebben ze continue aanbiedingen met poetsmachines, iets van 20 euro ofzo... Geen idee of ze echt goed zijn, ik hou het bij het eerlijke handwerk (nee, geen doordenker ;))

s©ub@

zo'n echt poetsmachine staat te koop op de website van EenZet, maar ze zijn inderdaad gevaarlijk in de handen van een leek...

de exentrische poetsers waar entu het over heeft werken daarintegen wel weer voor de was aan te brengen, niet om te polijsten... polijsten moet je zien als je wagen met poets en zand poetsen... je krast een laag lak weg om een verse laag te laten zien. denk zelf maar na wat er fout kan gaan...

waxen is dan minder gevaarlijk; je brengt een filmlaagje aan om de verflaag juist te beschermen...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

BartT5R

Citaat van: Reitse op 05-09-2004 21:19:46
Bij de bouwmarkten hebben ze continue aanbiedingen met poetsmachines, iets van 20 euro ofzo... Geen idee of ze echt goed zijn, ik hou het bij het eerlijke handwerk (nee, geen doordenker ;))

Ik heb zo'n machientje, en dat werkt aardig om de wax aan te brengen, polijsten doet dit niet, het is op zich ook een excentrische schuurmachine op een laag toerental.

Alleen, de schijf heeft een diameter van ongeveer 25cm, dus je kan niet te dicht in hoeken en kanten komen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

855-Champagne

Heb op Marktplaats z'n haakse polijstmachine gekocht voor 80€, ziet er goed uit voor hobby gebruik, nu alleen nog poberen.

Jan Holman

ik denk dat ingrid de sierstrip bedoeld, die op het dak zit

Halimi

Wat zou nou het spuiten van een motorkap moeten gaan kosten ?

RRRRR_Ramon

Hangt af van de kleur, wit of zwart  ::)

Je kunt ook even naar een autospuitbedrijf gaan en het gewoon eens vragen, loop bij voorkeur meteen de werkplaats in en vraag het aan iemand met zo'n stofjas aan, mogelijk dat ze je kunnen helpen, laat de balie links liggen. Medewerkers van autospuitbedrijven mogen vaak op zaterdag zelf rommelen in de werkplaats/spuitcabine. Wil je een beetje resultaat hebben zul je toch bij een echte autospuiter terecht komen. Om kleurverschil te voorkomen en andere ongeregeldheden kan zoiets echt alleen maar in een spuitcabine gespoten worden en niet in een schuurtje bij een beunhaas. Je kunt geld besparen door bijvoorbeeld de motorkap zelf te demonteren en te schuren. Doe je best  ;D

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Peertje

Het  rubber wat onder de dakrails zit is bij mij ook lelijk aan het worden.
Kan ik dit zo vervangen?
En natuurlijk: kost dat?
Hé? Geen banner meer?