Carkit aan SC-801

Gestart door Adri, 17-11-2004 10:51:14

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Ik wil een carkit op min SC-801 aansluiten. De carkit komt normaal gesproken tussen de radio en de beide kabelbomen in wanneer deze is voorzien van ISO stekkers.
Aangezien ik met Volvo aansluitingen zit lukt dat dus even niet.
Verloopkabels kopen zit er niet in omdat alleen van Volvo -> ISO verkrijgbaar is en andersom dus niet.
Nu lijkt me het beste idee om dan maar de beide kabelbomen door te knippen en er ISO stekkers tussen te zetten. Met deze ISO stekkers op elkaar heb ik dan de 'oorspronkelijke' situatie weer terug. En ik kan mijn carkit hiertussen zetten als ik m ga inbouwen.

Iemand een beter idee?

Iemand die de pin layout heeft van de SC-801 zodat ik die ISO stekkers eraan kan zetten?

ed

Als het een "bekende" carkit is heeft de dealer daar verloopstekkers voor. Ik zou niet zomaar de originele bedrading doorknippen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mr T

Als je gaat solderen kun je een verloop voor de V70 naar din en een verloop voor de 940oud naar Volvo 801 kopen. Din en 940oud knip je eraf en je soldeert je carkit ertussen. Heb je je kabelboom intakt en toch het geluid over de boxen. Bij mij werkt het goed.....
Gr. Marcel

mr T

oja, de pinbezetting heb ik met de multimeter gedaan, je hebt alleen een plus en een min nodig naast de speakeraansluitingen. De rest is 1 op 1 doorverbinden. Suc6
Gr. Marcel

Adri

Ik heb uiteindelijk een verloop van Volvo naar Iso (zo in de handel verkrijgbaar) genomen en hier het 'spannings'deel (volvo en iso) vanaf geknipt. Dat levert mijn 1e verloopkabel.
Uit de grote graaibak bij de Volvodealer heb een kabeltje opgeduikeld waaraan een volvostekker zit, het speakerdeel dat in mijn radio past. Daaraan een in de handelverkrijgbare iso-speaker-stekker (mannetje) gesoldeerd. En dat levert de tegenovergestelde 2e verloopkabel.
Met deze kabels erbij kon ik mijn carkit vwb de speakeraansturing aansluiten.

Ik was van plan min of meer hetzelfde te doen met het spanningsgedeelte, maar bij een verloop van Volvo naar Iso verlies je een aantal signalen, dus dat leek me niet handig.
Spanning continue, spanning geschakeld, massa en mute heb ik daarom met de bekende klemmetjes op de betreffende draden gezet.

Display op het dashboard gezet.

Alles werkt als een trein.

Ik zal proberen nog even een foto te maken.

Het is overigens een Parrot CK3100 carkit, bluetooth.

Adri