Ik wijk dus nooit meer uit voor een ander.

Gestart door Tjalling, 16-09-2013 18:13:43

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Zo dan dat is wel mooi balen, is je koest nog wat recht ? het is een rot plek om de vangrail te raken.

Front
koplamp
knipper
spatbord
motorkap
bumper bijwerken
kokerbalk nalopen ?

elianmars

Heel erg balen van de schade, maar uitwijken zul je de volgende keer toch weer doen. Dat is gewoon een reflex.

Succes met het herstel!

Tjalling

Citaat van: Sbv op 16-09-2013 23:46:29
Zo dan dat is wel mooi balen, is je koest nog wat recht ? het is een rot plek om de vangrail te raken.

Front
koplamp
knipper
spatbord
motorkap
bumper bijwerken
kokerbalk nalopen ?

de auto stuurt en remt nog perfect, de kokerbalk ziet er ook nog goed uit.
bij het lijstje komt nog wel :
accu
bumperroosters
mistlamp
zijskirt
koplampwisserarm

spatbord ligt hier al, woensdag heb ik de moterkap, voorfront, zijskirt en mistlamp en hopelijk ook de bumperroosters

koplamp en knipper zullen waarschijnlijk wel nieuwe worden, omdat ze helder zijn en dus moeilijk te krijgen 2e hands
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

The Volvoboy

Aii balen!  :-\ bumper nog heel of gescheurd?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Tjalling

Citaat van: The Volvoboy op 17-09-2013 00:09:10
Aii balen!  :-\ bumper nog heel of gescheurd?

er zit een scheurtje in maar we kunnen hem op de zaak nog wel lassen
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

Robster480

Balen zeg, zacht uitgedrukt....
Lijkt erop dat t snel weer goed komt met 'm :)

Wat betreft koplamp en knipper: Felipe even een PB sturen.
Scheelt vele euro's, lampen vanuit Belgiƫ ipv in Nederland.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

ZC3rr0r

Het zal je eens meezitten Tjalling :(

Wat een beroerde schade om zo te zien.
Als ik je ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag :)

Walter

Citaat van: Bouke op 16-09-2013 21:11:12
Mooi kl*^^%%#e ,  volgende keer gewoon dat kaiaatje prakken , heb je gelijk de dader. Succes er mee,altijd vervelend zulke zaken.
Citaat van: Broabander op 16-09-2013 21:26:14
Ik heb na een aantal bijna-aanrijdingen ook gewoon besloten niet meer uit te gaan wijken. En nu is dat idee alleen maar versterkt. Mooi klote Tjalling! Sterkte ermee :(

Ik heb ook ooit eens uitgeweken voor een vrachtwagen die uit een uitrit kwam en ben daarbij op een betonnen big geklapt. Toen gelukkig onderhands kunnen regelen omdat ik wist dat de verzekering niet thuis zou geven. Maar het is makkelijk lullen van 'gewoon er op klappen'. Je reageert in een reflex, je hebt echt geen tijd om te denken 'oh ja, midden erop'.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

StefanCJ

Gadverdamme zeg. Ik moet ook weleens uitwijken omdat een malloot zijn auto zomaar ervoor gooit zonder te kijken maar gelukkig nog steeds zonder schade. Dit is toch wel ontzetten zuur zeg!

Broabander

Citaat van: Walter op 17-09-2013 09:00:55
Citaat van: Bouke op 16-09-2013 21:11:12
Mooi kl*^^%%#e ,  volgende keer gewoon dat kaiaatje prakken , heb je gelijk de dader. Succes er mee,altijd vervelend zulke zaken.
Citaat van: Broabander op 16-09-2013 21:26:14
Ik heb na een aantal bijna-aanrijdingen ook gewoon besloten niet meer uit te gaan wijken. En nu is dat idee alleen maar versterkt. Mooi klote Tjalling! Sterkte ermee :(

Ik heb ook ooit eens uitgeweken voor een vrachtwagen die uit een uitrit kwam en ben daarbij op een betonnen big geklapt. Toen gelukkig onderhands kunnen regelen omdat ik wist dat de verzekering niet thuis zou geven. Maar het is makkelijk lullen van 'gewoon er op klappen'. Je reageert in een reflex, je hebt echt geen tijd om te denken 'oh ja, midden erop'.

True, voor een vrachtwaggel zeker, dat win je niet. Maar bij de laatste aanrijding die ik had kon ik kiezen tussen rechtsaf en de daar geparkeerde auto rammen of rechtdoor en degene die de fout maakte op z'n achterste raken. Koos uiteraard voor optie 2 en heb het Kia'tje (zou het misschien geen toeval zijn?) zowat in twee gereden ;D Okee dat is wat overdreven, maar total loss was 'ie wel.

Wat ik wil zeggen, als het niet in een flits moet gebeuren kun je daar nog enigzins rationeel over denken. Als iemand langzaam naar links komt zetten terwijl jij daar naast rijdt, dan kun je de rationele beslissing maken om niet uit te wijken. Of in eerste instantie wel uitwijken, maar als diegene niks in de gaten heeft dan maar gewoon aan de zijkant schampen en hopen dat je getuigen hebt.

Komt iemand ineens naar links dan heb je inderdaad gelijk en reageer je vanuit een reflex.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

FGG

Citaat van: elianmars op 16-09-2013 23:48:39
Heel erg balen van de schade, maar uitwijken zul je de volgende keer toch weer doen. Dat is gewoon een reflex.

Succes met het herstel!

Volledig mee eens.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Volvo850Luxury

Citaat van: FGG op 17-09-2013 11:50:40

Succes met het herstel!

Volledig mee eens.
Ik ook, ik dacht ook altijd ik wijk niet uit voor een ander ( vooral niet in een Volvo ).
Maar als het er op aankomt wijk je toch liever uit.

Succes met de afhandeling..

WYD

Onderhands regelen omdat de verzekering niet thuis geeft??? Als de ander direct of indirect de schade veroorzaakt, dan hoort de verzekering gewoon thuis te geven. De verzekerde hoeft zelf geen schade te hebben om jouw schade te kunnen laten verhalen.
Erg lullige situatie voor TS. Had het er van de week nog over met mijn vrouw die ook moest uitwijken, maar gelukkig geen schade heeft gereden. Heb haar verteld dat als ze niet in reflex handelt, ze van mij gerust de auto bij de slaaprijder naar binnen mag rijden om hem/haar wakker te maken, want slaaprijders rijden zoals ook in deze situatie gewoon door omdat ze niets in de gaten hebben.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

jeroen74

En je weet maar nooit wat er nog meer in de auto zit... misschien een baby of peuter. Wil je gevolgen van zo'n
Citaat van: Volvo850Luxury op 17-09-2013 17:03:07
Citaat van: FGG op 17-09-2013 11:50:40

Succes met het herstel!

Volledig mee eens.
Ik ook, ik dacht ook altijd ik wijk niet uit voor een ander ( vooral niet in een Volvo ).
Maar als het er op aankomt wijk je toch liever uit.

En je weet ook nooit wat er misschien aan andere passagiers in die andere auto zit... misschien een baby of peuter. Ik denk dat je behoorlijk klote voelt als zoiets teers iets overkomt omdat jij willens en wetens niet wilde uitwijken om wat voor reden dan ook... ego, potentiƫle schade aan je eigen auto...

Maar goed, blijft lastig. Ik probeer wel actief niet te wijken voor een overstekend konijn of zo, maar dat is verdraaid lastig.

elianmars

Citaat van: WYD op 17-09-2013 18:40:21
Had het er van de week nog over met mijn vrouw die ook moest uitwijken, maar gelukkig geen schade heeft gereden. Heb haar verteld dat als ze niet in reflex handelt, ze van mij gerust de auto bij de slaaprijder naar binnen mag rijden om hem/haar wakker te maken, want slaaprijders rijden zoals ook in deze situatie gewoon door omdat ze niets in de gaten hebben.

En als dat nou net iemand is, die bijvoorbeeld niet goed is geworden o.i.d.? Rijd maar lekker plat?  :eusa_think: