Niet starten.. Raar verhaal

Gestart door Wimpelman, 23-09-2013 13:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

MAnnen, vrouwen,

Vanochtend wilde de 850 T5 zowaar niet starten. Startmotor ging 'raar rond, omsingeld door vreemde niet te plaatsen geluiden. Het leek wel of de koppakking eruit lag of zoiets..
Er kwam een vreemd geluid links bij de inlaat van het spruitstuk, waar de gaskabel oid aan zit.
Ook zonder contact aan. GEluid stopt na 1 min.
Wegenwacht erbij. Die zegt dat het een combinatie is van een koude accu en het feit dat ik gisteren de auto 5 meter heb verplaatst, waardoor de olie niet goed rond was gegaan. Dus lader erop en lopen.

Ik heb wel vaker een zwakke accu gehad, dat herken ik en dan laad ik zelf op. Maar dit geluid  / situatie kende ik nog niet.

Komt dit iemand bekend voor?

thuur

Ja, zeker een kwart van de rijders hier is op de hoogte dat je je (bouwjaar?) 850 absoluut niet mag starten, een paar meter rijden en weer uitzetten.

Heeft niets met de olie te maken overigens en een zwakke accu lijkt me een ander aandachtspunt.

Gr 8)

Wimpelman

OK dan, nou ja. De meesten weten dat dus blijkbaar niet.
Thanks.

Maar als dit een bekend 'verbod' is moet toch ook bekend zijn waarom dat dan zo is?

PS bj 1995

Hengeveld

Citaat van: Wimpelman op 23-09-2013 13:47:12
Er kwam een vreemd geluid links bij de inlaat van het spruitstuk, waar de gaskabel oid aan zit.
Ook zonder contact aan. GEluid stopt na 1 min.

Dat geluid komt van je stappenmotor/stationair toerentalregelaar en is normaal.

Verder denk ik dat je gewoon een nieuwe accu nodig hebt. Door te starten en meteen weer uit te zetten, heb je zeer veel stroom uit de accu getrokken, zonder dat de accu daarna weer bij kan laden. Een zwakke accu kan dat dan niet meer aan.

Thuur, bedoel jij dit ook, of nog iets anders?

thuur

Bij een combinatie van oorzaken wat inmiddels zijn opgelost is het moeilijk achteraf vertellen wat de daadwerkelijke oorzaak nu is geweest. In ieder geval is de te lege accu een punt van aandacht: ik denk ook dat de startmotor niet meer fatsoenlijk rond kwam door te lage accuspanning, maar ook dat de motor niet aansloeg omdat er te veel benzine in de verbrandingskamers zat vanwege het 5-meter-ritje.

Dat eerste is een aandachtspunt, dat laatste een bekend euvel.

Gr ;)

Wimpelman

Daar zeg je zoiets. Flinke rookpluim bij starten...