powerband

Gestart door Robertjuhh, 17-11-2004 08:14:23

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

1 tandje verschil kan verbrande kleppen betekenen....

1 tand is wel heel veel
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Ludo op 18-11-2004 12:09:01
wat word er eigenlijk bedoeld met piek bij 5000 toeren?.
bovenaan zie ik staan boven 5000 toeren begint de power. ?
als de wastegate (té) strak staat gaat ie niet veel verder dan 5000 toeren, wel veel kracht onderin bij lage toeren.

De ene keer bedoelt ie de T5 van zijn vader en de andere keer die van zichzelf. Maar tis wel verwarrend ja....  ;D

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: MH op 18-11-2004 14:59:21
1 tandje verschil kan verbrande kleppen betekenen....

1 tand is wel heel veel

Precies, het karakter is heel erg te beinvloeden door de afstelling van vooral de uitlaat nokkenas.

Vervroegen van een aantal graden - aggresiever oppakken van turbodruk, onrustige motor, kan hakkelig rijden maar gaat ie wel erg hard.
Verlaten van een aantal graden - tam hamstertje, soepel, luxe rijgedrag, geen zweet plekken onder de okstels...

Ik heb er veel mee gestoeid en soms zag ik het verschil amper maar was het rijgedrag beduidend anders, dus een tandje is echt te veel. Het zit in milimeters...!

Geef mij maar zweetplekken... ;D
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Jack

Ik bedoelde aan te geven dat een kleine verandering aan de timing een
grote invloed heeft op het rijgedrag, zoals Oele verder beschrijft.
Be realistic; ask for the impossible...

Robertjuhh

eerder had mijn vader een volvo 850 t5 die zo rond de 3500rpm echt helemaal los was.. Nu heb ik een 850 T5 die pas bij 5000rpm helemaal los is.. Je voelt bij 5000rpm nog een duwtje in je rug. Bij de oudere T5 van mn vader voelde je die bij 3500rpm.. Das dus wel anders, en toch dezelfde auto.. Dat snap ik niet. Dus wat is dan normaal?? De T5 van mn vader trok wel harder op moet ik zeggen. Misschien zat er een chip in????

Groetjes Robertjan
.....en hard!

Robertjuhh

sorry, misschien ben ik een beetje onduidelijk:P
.....en hard!

Robertjuhh

eerder had mijn vader een volvo 850 t5 die zo rond de 3500rpm echt helemaal los was.. Nu heb ik een 850 T5 die pas bij 5000rpm helemaal los is.. Je voelt bij 5000rpm nog een duwtje in je rug. Bij de oudere T5 van mn vader voelde je die bij 3500rpm.. Das dus wel anders, en toch dezelfde auto.. Dat snap ik niet. Dus wat is dan normaal?? De T5 van mn vader trok wel harder op moet ik zeggen. Misschien zat er een chip in????

Groetjes Robertjan

Nog reacties??
.....en hard!

M a r c

Het zou inderdaad wel eens kunnen dat er al een chip inzit bij je vader. Gewoon stiekem een keer de ecu omwisselen en kijken of de jouwe dan wél nét zo reageert. En als het bevalt lekker laten zitten  ;D  ;)

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: Robertjuhh op 20-11-2004 09:59:07

Groetjes Robertjan

Nog reacties??

Kan ook zijn dat je wastegate gaar is. Bij 5000 toeren heeft ie dan voldoende uitlaatgas om zowel de turbine alswel de wastegate doorlaat van voldoende stroming te voorzien.
Het feit dat een T5 tegen de 3500 toeren z'n maximum doet heeft er mede mee te maken dat de wastegate dan nog deels dicht zit.

Kijk de actuator maar eens na, stel 'm eventueel opnieuw af.

Robertjuhh

Jaaa wie weet.. in ieder geval lopen ze op topsnelheid wel even hard.....
.....en hard!

Robertjuhh

bedankt Johan, ik ga ernaar kijken!

Groetjes
.....en hard!

Robertjuhh

vandaag nog een keertje gekeken.. Bij 5000 rpm begint te turbo ook harder te fluiten.... misschien zegt dat al iets meer?????
.....en hard!

M a r c

klinkt het als fluiten of als blazen?

info@europeantuning.nl

Robertjuhh

hmm fluiten.........
.....en hard!