V70 wegligging niet lekker, zeker niet met caravan!

Gestart door Frank76, 30-07-2013 14:45:46

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Frank76 op 26-09-2013 07:43:49
Heb nog eens heel goed gekeken, maar het probleem lijkt toch inderdaad voornamelijk uit de banden te komen.
Na wat nazoeken bleek de 850 wel op 15 inch, maar niet op Michelins te staan.
Als je nu goed aan de trekhaak schud, heen en weer, rolt de auto vooraan bijna uit zijn banden....
Maar eens op zoek naar een betaalbare set goede zomerbanden op velg. Uiterlijk niet echt belangrijk, maar staal is het andere uiterste....

Citaat van: elianmars op 21-09-2013 10:43:36
Zijn het wel de veren die slap zijn?

In je startpost staat dat je op 15 inch rijdt. Hoge wang, wat ook een onstabiel gevoel geeft.

Dus  ;D

Rob850turbo

Frank76

@ elienmars: je lijkt gelijk te hebben, maar vooral door het merk en type band.
@Rob850turbo, die moet ik nog nazien, maar daar lijkt niets mis mee, had ook uit apk gekomen en opgevallen toen we hem op de brug hadden.
@sbv: betaal jij?? Alleen nieuwe banden is niet helemaal de goeie keuze, dat blijft 15 inch dan. Nieuwe velgen en banden zijn onbetaalbaar, eerst de hypotheek nog maar zien te betalen.
Heb de auto wel nodig (met kar) om geld te verdienen, dus als het eenvoudig/met weinig kosten kan.
Ligt pas 1 nieuwe Michelin op, de rest is ook nog prima, maar voor mij wat instabiel dus, tenminste daar lijkt het op.

Binnenkort kan ik testen met de winterbanden als het wat kouder wordt, die zijn een stuk stugger.
ZOveel mensen zoveel meningen

Rob850turbo

Apk waardige rubbers en goede  rubbers zijn 2 verschillende dingen

een "mee sturende "achteras kan heel veel effect hebben op het rijden met caravan / aanhanger

je blijft corrigeren met een mee/ tegen sturende achteras

ruspek

ik heb dit draadje even doorgelezen en heb zelf ook een dweilende combinatie gehad.
Erg vervelend en wat je aangaf: niet harder durven dat 80 op de autobahn....

Ik heb het redelijk rigoureus aangepakt (was deels echt nodig want na 3 ton gewoon verrot en deels preventief): ik heb het volgende vervangen:
-achterdempers
- voordempers
- veerpootlagers + aanslagrubbers voorzijde
- carsupport hulpveren.

goede controle door Volvogarage van asrubbers, stuurstangen etc.

De hulpveren  hebben in mijn geval echt goed geholpen.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Frank76

Zitten die hulpveren OP de schokbrekers gemonteerd?
Daarmee ga je naast het dempen van de schokken namelijk een (groot) deel van de kracht opvangen met 1 bout. Lijkt me geen goede oplossing.
Ik voel meer voor progressieve veren monteren.
Of zie ik het verkeerd?
ZOveel mensen zoveel meningen

ruspek

deze hulpveren zitten om de schokdempers.
Dit zijn progressieve veren.
(progressieve vervangende veren zijn ook niet leverbaar via aftermarket)

Aan de bovenkant komen ze tegen het steun(rubber), dus tegen de bodem van de auto
Aan de onderkant steunen ze op de schokdemper zelf (dmv een metalen ring geklemd)

Ik zie niet in wat het probleem zou zijn dat er teveel kracht op één bout komt te staan. Het is een hulpveer, geen vervanger van de hoofdveer.
Er zijn 4 systemen beschikbaar:
- oppompbare schokdempers (Monroe ride levellers) vond ik met caravan erachter niet lekker rijden met de V70. Op de 740 met LPG ook gehad en daar was het wel weer ideaal. (nieuw -> duur)
- carsupport progressieve hulpveren (goedkoopste oplossing, en demontabel)
- vervangingsveren van MAD (duur)
- nivomats origineel Volvo (belachelijk duur)
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000