[VOLVO 850 CLUBMEETING] Poetsdag, zaterdag 19 oktober in Bergambacht!

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 05-10-2013 19:09:17

Vorige topic - Volgende topic

forumuser

Een prima dag gehad op een uitstekende lokatie. De koffie, koeken en broodjes smaakten naar meer, ook hiervoor mijn complimenten. Leuk om weer eens met collega-liefhebbers te hebben gesproken.
Bouke bedankt voor de organisatie en je inzet om de achtergebleven handtekeningen van vogels vakkundig te verwijderen.

Volgend jaar wil ik er weer bij zijn.
Peter.

CleVol

Citaat van: Sbv op 19-10-2013 17:36:04
en hoe was het vandaag ? mooi gepoetst allemaal
Voor mee de eerste meeting en vond het zeer gezellig en voor mij ook nuttig.
Ben nog een noob op poetsgebied maar weet nu wat kleien is en het de hele wagen onder handen genomen aan de buitenkant. Ook veel nuttige tips hoe ik bepaalde zaken op moet lossen en waar ik op moet letten bij de roffel. Ga zeker vaken meetings bezoeken.
Ik heb ook een aantal foto's gemaakt.

De aankomst

In de sop

De Lunch

Dit heb je nodig voor kleien

En dit is het resultaat.
Linkje naar alle 25 foto's die ik heb gemaakt:
http://s872.photobucket.com/user/kawa900jc/library/Volvo

benjy

Ik hoop ook bij een van de volgende bijeenkomsten langs te komen. ::)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Bouke

Zo ik ben ook weer thuis ;D Ik hield mijn hart vast van de week omdat er niet veel animo was,maar dat kwam helemaal goed :eusa_dance: er waren rond de 12 Volvo's en er zijn er een paar niet geweest,met reden dat wel ;)
De dag begon voor mij om 7:15,broodje eten en daarna mijn poetsmeuk inladen, en ja daar ben je wel ff mee zoet. Ook mijn HDspuit ging mee om te laten zijn wat nou weer foamen is(zo'n lekkere laag wit schuim om het vuil los te weken) Daarna in de auto helemaal naar de Mercedes klassiekerservice aan de andere kant van de provinciale weg wel 1,5 minuut rijden ;D  Daar gelijk een Volvo(penta) vlag opgehangen als herkenningsteken (bedankt Richard ;) ) Binnen stond de koffie bij Cor de Jong al klaar met lekkere stroopwafels :eusa_drool: en zo langzamerhand kwam iedereen binnen vallen. Na de koffie ging iedereen aan de slag en ik heb iedereen zoveel mogelijk geholpen met raad en daad. Het werd ook steeds drukker en het druppelde steeds voller met Volvo's.
Rond de middag had Theresia de Jong (vrouw van Cor) de lunch verzorgd, die naar volle tevredenheid werd genuttigd,met een bakkie koffie,melk of Jus dórange. En daarna iedereen weer hop aan de slag ;D.
Aan het einde van de dag gingen verschillende al weer naar huis om andere verplichtingen te voldoen. Gelukkig bleef er dan voor de rest meer lekkere hapjes en drankjes over om van te genieten en nog ff lekker verhalen te vertellen en bij de Mercedessen van Cor te kijken en zijn passie aan te horen.
Ook mocht ik nog rijden in de cabrio van Fokke,ik had nog nooit in een C gereden laat staan in een cabrio.Dat was een leuke ervaring waarvoor dank :eusa_clap: :eusa_clap:
Conclusie het was een echte geslaagde meet die zeker een vervolg krijgt :)

Sbv

Fokke 01.01.005

Dag Bouke, Dank voor vandaag ook aan Cor en zijn familie. Ik heb een paar foto's op facebook gepost tijdens de poetsdag. https://www.facebook.com/groups/146766625345274/ ik begreep van Cor dat hij zelf ook foto's op de Boschgarage facebook pagina had geplaatst. Heb jij daar de link van?
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

fbm

knoopie

Citaat van: Lunadust op 19-10-2013 17:40:23

En ik heb Knoop toch nog even gesproken ;D

Was inderdaad effe leuk, binnenkort maar naar de uitlijnerd voor een betere "slijtage" over de band te krijgen. Band slijt wat aan de buitenrand te veel af, niet gelijkmatig.

Verder de motorkap frontgedeelte onder handen genomen. Was leuk om 'smiddags zo gezellig bezig te zijn. Bouke bedankt voor de organisatione, mio complimentie!   ;)

De rest van de auto volgt nog......

StefanCJ

Leuke foto's, broodjes zien er ook erg goed uit. Mooie werkruimte heb je daar Bouke!

KXS70

Ontzettend jammer dat we niet konden komen.

Hadden graag weer eens Cor, z'n familie en alle medewerkers (goed stel, ouderwetse vaklui en echte liefhebbers) willen ontmoeten. Jaren terug hebben we daar onze Benzen in onderhoud gehad.

Een volgende keer, en als op deze plek, doen we graag mee.

Martijn_B

@Ruubje: blijft mooi...zo\n 854 CY! En een mooie ruimte ook Bouke!

welke sealant en wax heb je trouwens gebruikt?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Meh... beetje je DGPS lopen ver%^$@ met Natty's..  ;D ;) ;D

Tis een leuke wax die Natty's, maar over de Wolfgang zou ik meer voor een premium wax gaan idd. Ik spaarde zelf Dodo Juice waxen, maar ben daarmee gestopt omdat de kwaliteit eigenlijk gewoon ondermaats is. Er was 2 jaar geleden een hybrid versie van de Austintacious wax (uitgebracht ter ere van 100 jarig bestaan van Mini). Die was wel écht goed.

Mijn eigen favorite combo is als basis Collinite 845, en na elke wasbeurt (elke 2 weken) drogen met spraytje Dodo Juice Red Mist, de Tropical versie. De glans en bescherming die je daar van krijgt is echt fenomenaal.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software