Even voorstellen!

Gestart door Jeff84, 09-10-2013 10:41:45

Vorige topic - Volgende topic

Jeff84

Ha mede volvo-rijders!

Sindskort ben ik zelf in het bezit van een heuse 95' 850 sedan. Met het fijn roffelende 2.5 10v blok, gekoppeld aan een automaat en gastank. Met pas 442.000 km op de teller!

Gekocht om voorlopig iets goedkoper 35k per jaar te rijden. Maar wel in stijl en op stand en dat lukt prima! Je moet echter niet al teveel haast hebben. Dat is soms nog wel even wennen na 2,5 jaar een S60 D5 gereden te hebben  :D

Daarmee kom ik gelijk op mijn Volvo-historie: de 850 is de 3e, hiervoor heb ik dus een S60 D5 gereden en daar weer voor een V70 Classic met het 2.5T blok, ook erg fijn. De classic had voor mij een eindstand van 350k en de D5 405k. En uiteraard tuffen ze ergens anders nog vrolijk rond. De D5 in Litouwen, zijn ze ook dol op Volvo diesels, aldus de nette opkoper.

Al jaren Volvo-fan dus. Voor mij is het eigenlijk begonnen in de jaren 90, toen Blik op de Weg in de 850 Estate begon te rijden. In die mooie bekende groene kleur (dark olive als ik mij niet vergis). Toen dacht ik: dat wil ik ook, wat een auto. Je gaat je er eens in verdiepen, je leest, kijkt en praat wat en uiteindelijk resulteert dat er dus in dat er nu (na wat andere broeders) ook een 850 voor de deur staat. Weliswaar een sedan, maar wel in diezelfde groene kleur!

Dat even in het kort mijn verhaal.

De 850 is opzich prima, doet het goed, ziet er nog netjes uit, etc. Maar heeft uiteraard wel een paar kleine dingetjes (daklijsten, radio-ontvangst, beetje tikken bij koud op benzine, etc) die voor het mooie wat beter zouden kunnen. Hopelijk vind ik daar op het forum wat aanwijzingen/hulp/advies/of afradingen voor. Ik ben zelf geen hele grote klusser, dus we zullen eens zien hoe ver we kunnen komen! Ik zal daarvoor wat vragen stellen op de bekende plekken.

Groet,

Jeff

knoertS70

Welkom. Dat advies/hulp etc. zit wel goed hier. En ik zal het alvast maar melden, we zijn hier gek op foto's.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Jeff84

Dank!

Oh ja, dat was ik nog vergeten te melden: foto(s) onderweg!

FGG

Welkom op 't Forum, Jeff.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

benjy

Jeff welkom op dit forum en er is veel te lezen.

blastaway

Welkom hier en heel veel plezier met de Volvo mania
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km