Regensensor V70

Gestart door Ewout Schalkwijk, 11-06-2013 08:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Ik ben her en der zeer beperkt info op het spoor gekomen voor een regensensor in een 850, maar niet voor een V70. Of Hella Raintronic nog steeds bestaat, en belangrijker, nog verkocht wordt kom ik ook niet goed uit.

Nadat ik 4 maanden geleden uit m'n XC70 ben gestapt en opnieuw plaats heb genomen in m'n '98 V70, mis ik maar 1 ding. Een regensensor.

Wie kan mij de juiste richting opduwen?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 11-06-2013 09:15:35
Gaat zoiets werken? http://www.spy-europe.nl/Coming-Home-Leaving-Home-Module-Regen-Sensor-Verlichtings-Module

Hmmm. http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/RS001 Deze is dan alleen regensensor. Maar als het op alle auto's werkt, werkt het dan wel? Ik zou graag de sensor activeren door de handle aan het stuur in 'interval' te zetten. Ik het mooiste geval zou dat betekenen dat ik nu een separate relais heb voor de interval die ik zou kunnen vervangen voor een andere.

Of is de aansturing van ruitenwissers en relais dusdanig gestandariseerd in alle auto's dat je inderdaad een willekeurig andere relais kan inprikken en dat het dan werkt? De foto's en de site kunnen mij in eerste instantie niet heel erg overtuigen. :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Snellebaksteen

Gewoon even bellen. Spy heeft erg goede service is mijn ervaring.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Ik heb een oplossing in Denemarken gekocht. Niet goedkoop, maar ze garanderen plug'n'play in mijn '98 V70.

Om de torenhoge importheffingen te ontlopen heb ik het naar een forumgenoot ik Nederland laten sturen. Toevallig komt die volgende week naar Noorwegen (mits niet opgesloten in Alcatraz), dus ik hoop dat die Denen een beetje vlot meewerken.

Als je niet bang bent voor Deens, kun je hier proberen te lezen. Grappig wel, Ik versta geen woord van wat die mensen zeggen, het klinkt echt of ze in hun keel zijn geschoten van korte afstand, maar Deens lezen is heel makkelijk. ;D

http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000025

Mochten er leuke dingen gebeuren rond dit onderwerp, dan post ik het hier nog even, maar het zal nog even duren.

Ewøut

robbiev

Die laatste kun je ook rechtstreeks bij de fabrikant in Duitsland kopen: http://www.xanonex.de/index.htm. Prijs 150Euro.

daanium

goed verhaal bij die Xanonex, heeft iemand daar al ervaring mee?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Ewout Schalkwijk

Ze krijgen dat ding niet verstuurd. :eusa_wall: Nu ziet het er naar uit dat ik het zelf ga ophalen op weg naar Nederland over 3 weken. Het blijft dus nog even spannend.

Ewout Schalkwijk

De regensensor heb ik uiteindelijk zelf maar opgehaald en gisteren geinstalleerd. Een test met 'nevel' regen uit de tuinslang werkt goed. Inbouw is een eitje, behalve dat de te vervangen relais zo hoog zit dat je er bijna niet bij komt. Via de ingang onder de motorkap was het redelijk gemakkelijk.

Geen interval meer, maar met de voormalige intervalstand zet je nu de regensensor aan. Die kun je in principe altijd aan laten staan. Bij mijn XC begint die altijd met een keer vegen als je hem aanzet, bij deze gebeurt dat niet. Da's mooi dus.

Inbouw hier te lezen/zien.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1408726.html#msg1408726

Ewøut

Ewout Schalkwijk

Helaas moest m'n nieuwe ruit na 4 weken alweer vervangen worden. De ruitenboer heeft z'n best gedaan met het opnieuw plakken van de regensensor, maar sindsdien is het een compleet drama geweest.
De wisser deden niets als ze wel moesten wissen. Wisten bij compleet droog weer etc. Ik vroeg me echt af waarom ik dat ding gekocht had.

Contact opgenomen met de Deense importeur. Die bevestigde dat deze sensor ABSOLUUT de originele plak-pads' moest hebben en die wilde hij me natuurlijk wel leveren. De hoofdprijs per pad en dikke verzendkosten. Natuurlijk pas als mijn geld lang en breed op zijn rekening stond. Gelukkig heb ik ook even een mailtje naar de fabrikant gestuurd. Xanonex beantwoorde mijn mailtje op een typisch Duitse manier. Vol hoffelijkheid en service.

Natuurlijk kon ik nieuwe pads kopen, maar omdat ik hun product gebruikte zouden ze me die wel even gratis toesturen. Binnen een week had ik twee pads binnen. Vijf minuten later werkte de regensensor weer 100% zoals het moet. Geen kosten voor de pads, geen verzendkosten. Zo hoort het. Sensor kost tenslotte een dikke 150 euro, en daar hoort een service label bij. Complimenten.

Dit jaar hebben we wel extreem weinig regen gehad, maar ik vermoed dat we deze herfst toch nog een keer wat gaan krijgen. ;D

Ewøut

Bouke

Kijk zo hoort het met service! Wij zeggen altijd, als het babytje niet huilt krijgt het niets ;D