C70 Cabriolet dak (Nu met afbeelding uit handleiding)

Gestart door J1 C70, 18-10-2013 18:16:48

Vorige topic - Volgende topic

J1 C70

In de handleiding op pagina 5:16 staat hoe je handmatig de kap kunt opendoen en sluiten.
Ik kwam erachter dat als je nr 2 2x klik omdraait de kap niet open wil. Doe je het 1x dan gaat de kap (lees achterklep) wel open. In VADIS en de handleiding zie ik hierover niets staan. Ik heb de C70 zo gekocht en de kap ging toen niet open.
Is er iemand bekend hiermee en is dit een extra voorziening om de kap extra op slot te zetten?

leons850

Ik kan je helaas niets vertellen over je dak maar een foto uploaden doe je zo.

klikkerdekik voor foto plaatsen
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

ErikvG

met 2 bedien je alleen de vergrendeling van de afdekklep (hoedenplank) en heeft 3 standen. Open, neutraal en op slot. Vergeet niet om na handbediening hem weer in de middenstand te zetten want anders is het electromotortje losgekoppeld

Volgorde van dingen:
- Draai in de kofferbak met (1) los totdat het achterste deel van het dak los is.
- Niet verder draaien want dan komt de hoedenplank omhoog
- Duw met de hand het achterste deel van het dak omhoog
- Draai het voorste dakdeel los (motor zit achter het kapje bij de achteruitkijkspiegel)
- Ontgrendel met (2) de hoedenplank
- Draai nu met (1) in de kofferbak de hoedenplank omhoog. Pas op dat de kofferklep alleen open of dicht kan als de hoedenplank gesloten is!
- Draai de hoedenplank niet helemaal tegen de kofferklep aan (kans op krassen)
- Duw met de hand het bovenste dakdeel naar achteren. Zorg dat het achterste dakdeel tegen het grote dakdeel aangedrukt blijft om hem in de bak op te bergen.
- Met (1) de hoedenplank weer sluiten
- Met (2) de grendel sluiten
- (2) weer terugzetten in de middenstand
- Overtuig je ervan dat met 'open' rijden dat de hoedenplank goed vergrendeld is!

Sluiten van het dak in omgekeerde volgorde. Let ook weer op dat je bij het optillen uit de bak het achterste dakdeel goed aangedrukt houdt anders komt het dak klem te zitten in de bak
Openen en sluiten gaat het best met 2 personen (is ook beter voor je dak)
In plaats van het zwengeltje is een accuboor met een passend  imbusbitje voor motor (1) en de motor achter het kapje middenvoor een aanrader!

J1 C70

Dus toch. Toen ik de C70 kocht stond het in stand 3. Dan gaat de achterklep/kofferklep niet open.

Probleem nu is dat ik 2x moet zwengelen als het dak dicht moet en boven de voorraam hangt. Daarna gaat het automatisch dicht als ik op de knop op het dashboard druk. Of een sensor of opnieuw kalibreren.

Czeventig

Volgens mij is het een sensor, maar ik hoor het heel graag als 't iets anders is.