Zoektocht gerechtvaardigd?

Gestart door pieranja, 28-08-2013 22:55:45

Vorige topic - Volgende topic

Jan_D.

Citaat van: Rob850turbo op 03-09-2013 08:34:03
Misschien 16 inch er onder zetten ipv 17 inch?

Lijkt mij ook de eerste optie: probeer eens een setje 16" onder je eigen auto. Alle Volvo hebben een hekel aan ribbels zoals de voegen bij viaducten. Bij de V70N (ook op 17") is het wel minder hevig dan in een 850R maar nog steeds goed merkbaar.

Piet

Citaat van: KIM op 29-08-2013 07:14:51
Citaat van: Marc O. op 28-08-2013 22:57:59
Ik heb een '98 R, en heb daarnaast redelijk wat kilometers in een 850 R gereden, maar zo heel veel verschil in comfort zit er niet tussen die twee hoor.

Toch is je V70 wel iets comfortabeler hoor. Zoals sommigen hier al eens hebben gezegd: De 850 is iets meer hardcore.
Het gevoel in de V70 is dat de scherpe kantjes er wat meer vanaf zijn. Vooral de achterkant "klapt wat minder". Het verschil is natuurlijk met een gelijk onderstel niet levensgroot, maar wel merkbaar.

Rij al 15 jaar in een 850R maar van een "klappende achterkant" heb ik nooit wat gemerkt.
En wat er nou hardcore aan is ???  
Een Morgan dat is hardcore , een 850 toch niet?
Of je moet er de stugste schroefset verkrijgbaar onder hebben gezet, maar daar wordt elke auto "hardcore" van.

KIM

Er staat "iets meer hardcore" da's iets anders als: "De auto is hardcore".
De klappende achterkant zul je waarschijnlijk alleen als zodanig ervaren in een estate. Ik heb er geen last van, maar een collega van me heeft om die reden zijn 850 verruild voor een V70 classic.

Piet

Ik vind hem gewoon helemaal niet hardcore

Jan_D.

Een R rijdt gewoon heel fijn. Ik had een estate en "klappen op de achterkant" heb ik nooit zo ervaren. Misschien komt dat omdat ik altijd estates rij. Voor de R een 740 estate (rijdend bankstel) en nu een V70N.

Eric Kubbe

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik op 16" rijdt en niet op 17". Nav de reacties zal dat zal wel verschil maken met het rijden in de stad. Overigens is dat niet de reden dat ik voor 16" heb gekozen, dat heeft eerder met mijn vrouw te maken die er veel in rijdt  :-X en de stoepranden. ;)

de Boeing

Ik rij zelf in een 855R, in de zomer op 17" en in de winter op 16" wat al een stuk comfortabeler is. Deze vakantie nog even in een standaard 855 met 15" wielen gereden en dat is toch nog echt een heel stuk zachter. Ik denk wel dat de V70R AWD iets minder last heeft van snelweg dwarsrichels door zijn onafhankelijke achterwielophanging (ipv onze multilink). En ja ik erger me er ook wel eens aan op de snelweg (klappen) en dan heb ik een vernieuwd onderstel... (maar ik kan er mee leven  ;D )

H_Rovers

Klappen op de snelweg doet die van mij (v70 geen R) ook. Vooral de naad bij een viaduct bijvoorbeeld, dat voelt echt niet prettig.

thuur

Citaat van: H_Rovers op 05-09-2013 11:34:53
Klappen op de snelweg doet die van mij (v70 geen R) ook. Vooral de naad bij een viaduct bijvoorbeeld, dat voelt echt niet prettig.

Vervang de subframerubbers eens. Niet stugger maken met inserts, maar door originele rubbers.

Gr :D

Jan_D.

Citaat van: thuur op 05-09-2013 12:29:06

Vervang de subframerubbers eens. Niet stugger maken met inserts, maar door originele rubbers.

Ah, dat is een goede tip Thuur! Dat heb ik namelijk ook een keer laten doen en toen tevens alle rubbers van achterwielophanging laten vervangen. Dat scheelde echt een slok op een borrel! De huidige eigenaar profiteert er nog steeds van (en van al die andere nieuwe onderdelen die ik er in heb laten zetten).

de Boeing

Citaat van: thuur op 05-09-2013 12:29:06

Staat bij mij inderdaad ook nog op de planning ...

pieranja

Is een XC70 misschien dan ook een aardig 'compromis'? Wel alle leuke hebbe-dingentjes, een echte V70 beleving, beter comfort. Natuurlijk wel minder vermogen.