ECU upgade

Gestart door Ton, 10-10-2004 23:34:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ton

Ik heb een '96 850 2.5I 20V,  die volgens mij een Bosch LH3.2-Jetronic brandstof injectie systeem heeft. Kan hier zonder problemen een ECU met een Motronic 4.3 ingezet worden? En moeten dan alle 2 de ECU's die in m'n auto zitten er uit worden gehaald voordat de "Motronic" ECU er ingezet wordt, want ik lees zoiets in Hayens dat 1 ECU voor de brandstof zorgt en de andere voor de ontsteking?
Ik ben in een eventuele upgrade geïnteresseerd omdat ik de gegevens (eventuele foutcodes en service lampje) dan met een laptop zelf kan uitlezen en resetten i.p.v. elke keer naar de garage te moeten gaan.

M a r c

... ik denk niet dat een ecu van een Motronic een Jetronic systeem kan aansturen  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: Ton op 10-10-2004 23:34:48
Ik heb een '96 850 2.5I 20V,  die volgens mij een Bosch LH3.2-Jetronic brandstof injectie systeem heeft. Kan hier zonder problemen een ECU met een Motronic 4.3 ingezet worden? En moeten dan alle 2 de ECU's die in m'n auto zitten er uit worden gehaald voordat de "Motronic" ECU er ingezet wordt, want ik lees zoiets in Hayens dat 1 ECU voor de brandstof zorgt en de andere voor de ontsteking?
Ik ben in een eventuele upgrade geïnteresseerd omdat ik de gegevens (eventuele foutcodes en service lampje) dan met een laptop zelf kan uitlezen en resetten i.p.v. elke keer naar de garage te moeten gaan.


Ik zie niet in waarom het niet zou werken.. In theorie zou de ME 4.4 computer gewoon een NA moeten kunnen aansturen.
Probleem is dat je HEEEEL veel moet herbedraden. Je kunt het niet zo omsteken.
Tevens moet je dan voor de ME 4.4 gaan want de 4.3 kun je niet met de laptop uitlezen.


konniekip

weet je wat mooi zou wezen... een programmeerbare eeprom.. Gewoon een seriele poort ergens in de auto, aan je pc hangen, updates via internet downloaden en flashen maar!

joep

Zelfs voor een harley zijn die er al, nu volvo nog! :D

BenC70ES

CiteerZelfs voor een harley zijn die er al, nu volvo nog!  :D

Koop een Motec, kost wel wat $$$$  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Vertigo

Als uitbreiding van deze thread:

Ik heb een 92-er 850 GLT op LPG.
Graag zou ik bij deze auto de computeraansturing (ECU) willen hebben van een 95-er model 850 2.5 20V. De vermogens en koppelkrommen van deze twee identieke motoren zijn verschillend en dit wordt volgens mij alleen veroorzaakt door de verschillen in de ECU.
Nou heb ik verschillende 20 klepper 850's gereden zowel 92-ers als 95-ers.
Op een een of andere manier verbruiken de 95-er 850's op LPG (en benzine) fors minder dan de 92-er varianten waarmee ik gereden heb.
Met de 92-ers kom ik op LPG op 1:7 en op benzine op 1:9 (normaal rijdend)
met de 95-ers kom ik op LPG op 1:11 en op benzine op 1:13 (zelfde omstandigheden)

Alle genoemde versies hadden trouwens een G2 gasinstallatie.

Ik zou dus graag willen weten of in mijn 92-er 850 zonder problemen de ECU van een 95-er geplaatst kan worden voordat ik er 1 aan ga schaffen.

Alvast bedankt

bud

Citaat van: joep op 12-10-2004 22:00:27
Zelfs voor een harley zijn die er al, nu volvo nog! :D

;D je bedoeld dat piggy-back kastje van DFO offe de S&S ecm replacement  ;D

ps. je moet auto's en motoren niet vergelijken,
motoren hebben meestal een "open-loop" of mapping ecm en als je een ander filter/uitlaat monteerd of als je de bergen in gaat ,stelt de ecm zich niet bij , met gevolg dat hij te arm loop ed.
auto's zijn ( bijna allemaal tegen woordig) "closed loop" en stellen zich zelf af op de omgeving en uitlaaten/filters

ja ik loop ook te klorisen met een 45gr v-twin  ::)
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl