Alarmsysteem + centrale vergrendeling inleren HELP

Gestart door vdeweerd, 19-10-2013 15:30:46

Vorige topic - Volgende topic

vdeweerd

Ik heb nu een paar keer het volgende geprobeerd:

- zekering 25amp geplaatst
- alle deuren motorkap en achterklep gesloten
- sleutel in contact en 5x naar stand 2 en terug, bij de laatste keer op contact laten staan (zodra ik de sleutel voor de eerste keer omdraai begint het alarm al te loeien) lampje gaat knipperen welke midden op het dash zit.
- binnen 10sec druk ik 1 van de 2 knoppen op de AB in, vervolgens hoort het lampje 2sec te gaan branden dat doet hij helaas niet, na +- 30sec stopt de toeter en blijven alleen de lampen nog knipperen.

Doe ik toch nog iets verkeerd? Of is er iets anders wat ik kan proberen, ben bij de buren waarschijnlijk al niet heel geliefd meer met al deze herrie haha

The Demon

Als hij op alarm blijft staan, zoals bij jou, kan je geen AB inleren.

Wat je kan proberen:
Zekering 6 eruit.
Relais 210/211 eruit trekken (zit links bij de pedalen)
Zekering 6 terugsteken
Auto op contact zetten
Relais 210/211 in één keer terug zetten
Als het stil blijft kan je de AB opnieuw inleren

Let op! Dit kan permanente schade aan het alarm systeem tot gevolg hebben!
Als je twijfelt ga dan langs de dealer die kunnen je AB testen/controleren en de zaak resetten zodat het weer werkt.

Groet,
The Demon.

vdeweerd

Wat een gezeur allemaal :eusa_wall: ik wil niet eens alarm, ik ben al blij als mijn cv werkt

vdeweerd

Ik heb even onder het dashboard gekeken (vluchtige blik) zal er een dezer dagen nog even een foto van maken, hangt ook een stekker los namelijk, moet nog even met dat overzicht kijken welke dat is en welke van het alarm is.
Ik ga vanavond of morgen bovenstaand even proberen, als het zo duidelijk word uitgelegd moet dat mij wel lukken, naar de dealer gaan kan altijd nog

vdeweerd

Kan iemand het volgende stekkertje plaatsen? Ik heb bovenstaande stappen van The Demon gevolgd helaas zonder resultaat, nu zat ik bij het relais en daar zitten meerdere stekkers in diverse kleuren, ik zag dat er ook eentje los hangt, ik weet niet of dit van belang is maar foto van de stekker en van de kastjes.

Sbv

Die stekker hoort los te liggen. Is een stekker waar je wat zaken nog op aan kan sluiten of af kan tappen

vdeweerd

Mooi:) dan ga ik komende week voor het alarm maar langs de dealer, leek eerst allemaal zo simpel

The Demon

Je kan relais 210/211 vervangen door een los 210 relais, dan werkt je CV wel weer op de sloten.

Groet,
The Demon.

vdeweerd

Ga ik waarschijnlijk weer een domme vraag stellen, maar is dat te bestellen? Het is gewoon een zwart blokje met een groene stekker? Om het zelf te doen gaat mij waarschijnlijk te ver, aangezien het hele stekker gebeuren wat daarvoor zit weg moet

grijzev70tdi

Citaat van: The Demon op 26-10-2013 22:42:12
Je kan relais 210/211 vervangen door een los 210 relais, dan werkt je CV wel weer op de sloten.

Groet,
The Demon.

Heb ik hier nog wel liggen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

vdeweerd

En zou je dat relais ook willen verkopen?:)