Vochtaanwaseming

Gestart door Zodiac, 23-11-2004 20:28:42

Vorige topic - Volgende topic

Zodiac

Mijn vrouw weet me net te melden dat de wagen vanavond was angewasemd... aan de biinenkant was evenveel vocht waar te nemen als aan de buitenkant, spijtig genoeg zijn er aan de binnenzijde nog geen ruitenwissertjes... hoe kan dit? En is een zeem in de wagen leggen de enige oplossing bij dit probleem?
Spread your love...

daytonawim

Welkom op het forum :-)

Over je vraag :

lekkage van het koelsysteem ( zou je moeten kunnen ruiken),
verstopte afvoer waardoor er water in de auto komt, kijk eens in kofferbak in de bak van het reserve wiel, en voel goed onder de matten voor en achter, als je daar nattigheid voelt komt het daar vandaan.

Rad

Het is vandaag overdag wel extreem vochtig geweest, waarna het 's avonds sterk afkoelde (van 10 naar nu 0 graden) dan wil de vochtige lucht die overdag in de auto is gekomen ook wel zorgen voor aangeslagen ramen van binnen. Ik had er net ook last van, was wel binnen een minuut weg nadat ik de airco aan deed, maar het was toch erger dan normaal.

Zodiac

het problrrm doet zich voor in de 850-2.5-20v sedan, zonder airco echter wel een open dak. Heb al wel gemerkt bij het poetsen dat het water niet door de 'afvoergaatjes'(?) in de kofferruimte lopen. Heb één gaatje al met een stokjt kunnen (1/2) vrijmaken. Het andere ging niet echt. Ik veronderstel dat hier een breinaald voor kan gebruikt worden? De afvoeren v/h dak zou ik idd ook eens moeten checken. Maar het vochtprobleem is in ieder geval ontstaan bij de achterruit...
Alvast bedankt voor de tips!
Spread your love...

daytonawim

tip voor het vrijmaken van de slangetjes, ik heb een oud stukje van een dunne pvc trekveer gebruikt
daarna met warm water de gaten lekker doorspoelen.

Reitse

luchtdruk erop zetten helpt ook... Dan mag Denkweb nu zijn tactiek erbij zetten waarmee we weer een thread gekopieerd hebben :)

Reitse

@Ludo... dat is me nog niet gelukt, beide kanalen zitten vol berkenzaadjes, takjes en andere troep, 8 bar lucht gooit er een hoop uit aan de bovenkant maar heb nog nooit troep uit de onderkant zien komen.....

mark20v

Ik 4 weken geleden wel, eerst voorzichtig geprobeerd om te voorkomen dat er de vole 10 bar op kwam.

Steeds meer druk en meer druk totdat ik het blaaspistool uiteindelijk vol
ingeknepen had.

Het resultaat: mijn rechter broekspijp en schoen vol met zooi,
maar wel weer een cleane waterafvoer ;)
Volvo separates men from the boys  

Zodiac

Citaat van: Ludo op 23-11-2004 22:32:21
aanwasemen doet iedere auto met dit weer.

Ja, da's waar, als je instapt... maar dit is toch wel uitzonderlijk hoor, met warmte alleen krijg je het niet weg. Je moet het echt 'afzemen' en vanmorgen 'afkrabben' :-(

--edit--
nieuwe tekst buiten quotevakken gehaald
--edit--
Spread your love...

Joris_Scholte

Wat ik zelf ook altijd doe: tijdens het ontwasemen met de ECC/defroster één van de raampjes op een kier open zetten zodat de vochtige lucht ook kan ontsnappen.

JacquesD

:-[ Misschien te simpel gedacht, maar stond de RC knop uit? Dan wil hij wel eens extreem beslaan!

Zodiac

Spread your love...

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: