Ook even voorstellen

Gestart door lemi_b, 06-10-2007 22:06:44

Vorige topic - Volgende topic

lemi_b

Hallo mede volvo broeders en zusters,

Na jaren gek te zijn geweest van het model en het merk, heb ik nu eindelijk mijn eerste volvo!!! :eusa_dance:. Het is een Volvo 850 2.5i 10v sedan uit 1995  met 229.000 km op de teller geworden!!! De kilometerstand maakte mij niets uit, omdat ik weet dat volvo´s met deze kilometerstand net ingereden zijn ;) (mits goed onderhouden natuurlijk)

Het liefste had ik een estate gehad, en het allerliefst een T5 of R, maar dat ligt helaas nog niet binnen mijn budget.
Ik kon de auto voor een goede prijs kopen, en na een proefrit was ik meteen verkocht!! Wat een lekker geluid produceert die 5-cilinder zeg!! en zeker voor een 10-klepper voelt de auto snel aan. Een 20-klepper of T5 zal wel flink sneller zijn, maar daar heb ik tot nu toe nog geen ervaring mee gehad. Misschien later meer.

De auto rijdt echt heerlijk, alles voelt nog zeer solide aan, de wegligging is ook zeer goed, zeker voor een auto die 1335 kg weegt. Het enige wat ik minder vindt, zijn de remmen, lijkt ook of de auto scheef trekt, maar daarover heb ik al een vraag gesteld op het forum.

Ik heb de auto nu een maand in mijn bezit en ik kan er maar een ding over zeggen: geweldig!!
Nu vraag ik mij af waarom ik dit niet eerder heb gedaan, een 850 kopen, maar dat had alles met budget te maken.
Maandelijkse kosten zijn ip vrij hoog, maar de liefde voor de auto maakt alles goed.

Ik ben van plan de auto voor lange tijd te houden, maar dit hangt er wel van af hoe de auto zich houdt gedurende de tijd dat hij in mijn bezit is. Er zullen vast wel kosten gemaakt moeten worden om hem rijdende te houden, zoals distributieriem, remmen, ophanging, banden etc. maar dat neem ik  maar voor lief.

Het is elke keer een feest om in de auto te stappen. Mijn vriendin en ik hebben ook nog een Seat Cordoba uit 2003 (eigen auto), maar als we samen weg willen gaan, pak ik toch liever de volvo. Niet omdat de seat niet lekker rijdt, maar de volvo overtreft hem in alles, zeker qua power, maar dat geluid werkt zeer verslavend!!!
Gelukkig is mijn vriendin vaak op pad met de seat, dat geeft mij de mogelijkheid om lekker met de volvo te rijden.

Ik gebruik de auto niet om naar mijn werk te gaan, want ik woon binnen 10 minuten van mijn werk vandaan, en ga in principe met de fiets, maar ik hoop toch elke keer dat het regent, geeft mij een excuus om met de volvo te rijden ;)

Al met al ben ik zeer gelukkig met het feit dat ik nu eindelijk mijn 850 heb. Ik hoop hier dan ook lang plezier van te hebben!!

mvg Michel

daytonawim

Welkom hier en veel plezier met je auto.

Maar eh, wat dacht je van wat foto's plaatsen, daar zijn wij namelijk gek op :-)

Claudia

Welkom Michel!

Zo te lezen heeft het 850-virus jou óók te pakken! :)
Komt wel goed uit dat je 'm in de herfst hebt gekocht (kans op regen groter).

Veel plezier met 'm....
En ik zou maar opschieten met het plaatsen van foto's....anders beginnen ze maar te zeuren ::)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

lemi_b

Bedankt voor de reacties,

Ik ga eens proberen om wat foto´s te plaatsen, moet alleen ff uitvogelen hoe dat moet.

later meer!!!

de boekhouder

Welkom bij de club !

Je bent al aardig verslaafd lijkt het ! Geen idee hoe dat nou mogelijk is  ;)

voor foto's:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13191.0

succes !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)