Olielekkage bij krukaskering?

Gestart door CleVol, 27-10-2013 07:15:07

Vorige topic - Volgende topic

CleVol

Inmiddels ruim 2 weken met het goedje in de olie rondgereden en geen verbetering.
Ga binnenkort bij Dennis langs in Uden om de krukaskering te laten vervangen.

dennis850estate

volvobug

Aha, toch maar de knoop doorgehakt. Verdien je vanzelf terug Jan aan besparing op motorolie  :eusa_shifty:.
Hoor graag tzt of Dennis na verwijdering van de bak kan bevestigen dat het het idd de krukaskeering is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

CleVol

Terugverdienen? Economisch lijk me sterk maar voor het milieu is het zeker de moeite waard.
De wagen zet ik nu elke keer op een andere parkeerplaats en daar heb ik ook geen zin meer in.

CleVol

Misschien gaat het middeltje werken....
Ga 12 december de kering vervangen maar na montage van een nieuwe aanzuigslang tussen luchtfilter en gasklephuis lijkt het minder te worden.
Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
De oude aanzuigslang was met tape aan elkaar geplakt en wellicht is er dan minder onderdruk in het carterventilatiesysteem? Door een nieuwe slang wordt er geen valse lucht meer aangezogen en is er misschien meer onderdruk op de carterventilatie. Zou dat kunnen of is het de werking van het middeltje of het koudere weer?
Maakt ook verder niet veel uit want die kering laat ik sowieso vervangen.

twotone

Volgens mij mag er zonder onderdruk alsnog geen druk opgebouwd worden.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

CleVol

Misschien is de onderdruk net genoeg om het lekken te verminderen?

thuur

Citaat van: twotone op 28-11-2013 03:09:49
Volgens mij mag er zonder onderdruk alsnog geen druk opgebouwd worden.

Waarom denk je dat?

Gr :eusa_think:

petrolhead2.5

vacuümslangen in goede staat en juist aangesloten zijn ook sowieso een vereiste voor een 100% goede motorloop, valse lucht is funest. Het is inderdaad ook zo dat de carterdampen extra worden afgezogen door de onderdruk in het inlaatspruitstuk, voor de gasklep zit op je luchtinlaatbuis een vlamdovertje met 2 onderdrukaansluitingen erop, ook deze dienen in goede (lees niet gescheurde staat te zijn), maar een grote olie lekkage in die hoek is niet erg waarschijnlijk. Wat veel waarschijnlijker (lees 100% zeker) is lekkage via de beruchte krukaskeerring. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd nog ff je carterventilatie (laten) vervangen.

Maar zo te lezen is je roffel in goede handen @dennis  ;D

CleVol

ok dus het kan wel kloppen dat carterdampen extra worden afgezogen door de onderdruk in het inlaatspruitstuk en daardoor minder lekkage. Ga strakt nog ff onder de wagen kijken of er idd minder lekkage is dan voorheen.

Wout-P11

De overdruk in het carter drukt de olie via de keerring naar buiten. Neem je de overdruk weg door de carterventilatie te vervangen dan gaat hij minder lekken want de druk erachter is weg. Helaas is de keerring wel kapot gegaan door de overdruk, dus zal hij blijven lekken en is vervangen dus de enige juiste remedie.
'99 Subaru Forester S-turbo & '97 Nissan P11 SR20

CleVol

Vervagen ga ik ook zeker doen maar ik denk dat ik nu weet waardoor het probleem ontstaan is, namelijk een gescheurde luchtaanzuigslag waardoor een geen onderdruk in het cartar meer mogelijk was.

Wout-P11

Geen onderdruk lijkt mij niet zozeer een probleem, overdruk is het probleem.
'99 Subaru Forester S-turbo & '97 Nissan P11 SR20

CleVol

Toch vreemd dan dat lekkage minder is geworden na  montage van de luchtaanzuigslang.
Er geen overdruk geconstateerd want er kwam gewoon rook uit de carterontluchtingsslang en ook bij de oliedop  geen luchtophoping. Dennis moet maar ff dubbel checken.

dennis850estate

Komt allemaal goed. Je moet je alleen straks niet vergeten af te melden bij de keerringclub want zonder lekkage ben je daar niet meer welkom  ;D